هجوم سهامداران به بورس تهران

بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته خود، بیشترین افزایش خود را در نیمه دوم سال تجربه کرد و با تشدید روند صعودی قیمت و تقاضا و همچنین رشد 675 واحدی شاخص، به استقبال هفته آینده رفت.

عصر بانک؛ بورس تهران در معاملات امروز خود به دلیل انتشار اخباری مبنی بر اجرایی شدن برجام و همچنین لغو تحریم‌ها در روز جمعه با استقبال بسیار شدید سهامداران برای خرید سهام شرکت‌ها مواجه شد و در نهایت با رشد قیمت ها و همچنین افزایش چشمگیر تقاضا و شاخص به کار خود پایان داد و بعد از حدود 2 ماه موفق به وارد شدن به کانال جدیدی شد.

 

در معاملات امروز گروه‌های متاثر از لغو تحریم‌ها به خصوص شرکتهای خودرویی، بانکی و حمل و نقلی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند و با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شدند که این اتفاق در نهایت منجر به ثبت رکورد شکنی جدید شاخص بورس تهران در نیمه دوم امسال شد و این متغیر مهم با افزایش 675 واحدی در نیمه 65 هزار واحدی قرار گرفت و منجر به افزایش بازدهی مثبت بورس شد. به این ترتیب بورس تهران بعد از نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و لغو تحریم ها که در روز 25 دی ماه( جمعه جاری) اعلام شده است، به استقبال روز موعود رفت و سعی کرد تا با خرید سهام شرکتها، اندکی از زیان‌ ماه های گذشته خود را جبران کند.

 

در بازار امروز گروه‌های متاثر از لغو تحریم‌های بین المللی و سوئیفت به خصوص صنایع حمل و نقل، بانکی و خودرویی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند و شرکتهایی مانند هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، بانک ملت، مخابرات، نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، بانک پاسارگاد، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد 600 واحدی شاخص بورس گذاشتند.در این میان ملی مس به همراه شرکتهای پتروشیمی به خصوص پتروشیمی خارک، شیراز و پردیس روند منفی را دنبال کردند و مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

 

در بازار آخرین روز معاملاتی هفته در کنار مشارکت حقیقی‌ها برای خریداری سهم، شرکتهای توسعه صنایع بهشهر، پالایشگاه اصفهان، کشتیرانی و پالایشگاه بندرعباس از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای تهران شیمی و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

روند مثبت بورس تهران همچنین ارزش و حجم معاملات را به شدت افزایش داد و رکوردشکنی جدیدی را در این حوزه بعد از مدتها ثبت کرد به طوری که در مجموع بیش از 127 میلیون سهم به ارزش 316 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 275 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

 

 روند صعودی بورس تهران در حالی آغاز شده است که همچنان نگرانی هایی در تالار شیشه ای حاکم بوده و این نگرانی ها می توان رشد کوتاه مدت بورس را رقم بزند، اما با اتخاذ سیاست‌های درست از سوی دولت این رشد می‌تواند به رشدی بلند مدت و پایدار تبدیل شود.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.