اپل پی (Apple Pay) چیست و چه امکاناتی دارد؟

اَپِل پِی (Apple Pay) یا سامانه پرداخت اپل یکی از روش های نوین پرداخت پول همچون پرداخت همراه و یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل آن را در سال 2014 معرفی کرد.

عصر بانک؛  سیستم پرداخت Apple Pay  به کاربران آیفون 6 و 6 پلاس امکان پرداخت پول در فروشگاه‌ها را با استفاده از اسکنر انگشت می‌دهد. اپل پی با ارسال اطلاعات پرداخت از طریق امواج رادیویی کوتاه کار می‌کند. بدین ترتیب که پیغام از چیپ مخصوصی به نام NFC (مخفف Near Field Communication) که داخل آیفون 6 است برای ثبت نام ارسال می‌شود و پرداخت مستقیما از کارت اعتباری انجام می شود. گفتنی است که NFC تنها در آیفون‌های جدید در دسترس است. این سیستم با کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت کار خواهد کرد. در صورتیکه کاربران خارج از ایالات متحده دارای کارت اعتباری این کشور باشند هم می‌توانند در هر نقطه از دنیا از این اپل پی استفاده نمایند.

 

گفتنی است برخی از کاربران سیستم جدید اپل شکایت دارند که وقتی از این سیستم استفاده می کنند مبلغ بیشتری از حسابشان کسر می شود.

 

کاربران با استفاده از اپل پی می توانند هزینه خریدهای خود را با استفاده از آیفون، آی پد و ساعت اپل بپردازند. بدین منظور کافیست هر یک از این دستگاه ها در برابر اسکنرهای خاصی قرار داده شوند. این اسکنرها یا توسط خود اپل تولید شده اند یا از نوع QuickPass ساخت UnionPay هستند که خدمات پرداخت بی سیم را ممکن می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.