آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در هفته گذشته تا 90 هزار تومان افزایش یافته بود، از ابتدای اسفند ماه از روند پر شتاب خود کاست و نزولی شد.

عصر بانک؛قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در بهمن روند صعودی به خود گرفت و با افزایش تقاضا تا سطح 90 هزار تومان رشد کرد، در اسفند ماه نزولی شد و به محدوده 87 هزار تومان برگشت.

 

به این ترتیب اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای دی ماه رونق چندانی نداشت و همگام با رکود بخش مسکن، ساکن شده بود، با ابلاغ وام جدید مسکن روند صعودی به خود گرفت و در بهمن ماه با افزایش قابل توجهی رو به رو شد، اما با شروع آخرین ماه سال اندکی از هیجانات خود کاست و با کاهش قیمت مواجه شد.

 

افزایش قیمت و تقاضا در این اوراق در حالی با وجود رکود در بخش مسکن مبهم و نگران کننده شده بود که در هفته جاری قیمت این اوراق اندکی از قیمت‌های هیجانی فاصله گرفت و با کاهش تقاضای خرید، در محدوده 87 هزار تومان ایستاد.

 

بررسی وضعیت نمادهای مختلف اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که در حال حاضر به غیر از" تسه" آذر و بهمن ماه امسال که در محدوده 88 هزار تومان معامله می‌شوند، باقی "تسه" های سال 1394 همچون "تسه" اردیبهشت، شهریور و مهر ماه همگی در محدوده 87 هزار تومان در حال داد و ستد هستند.

 

در این میان تسه‌های سال گذشته نیز در همان محدوده در حال معامله هستند به طوری که به جز تسه فروردین 1393 که به قیمت 86 هزار تومان رسیده است،اوراق اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، به همراه اوراق مهر، آبان و دی ماه همگی در محدوده 87 هزار تومان در حال معامله هستند.

 

اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 87 هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.