نقش موثر بانک‌ها در شکوفایی تولید

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: برای شکوفایی تولید و حمایت از آن لازم است تا نظام بانکی در خدمت تولید باشد.

عصر بانک؛مسعود دانشمند با اشاره به شعار سال 95 بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طی فرمایش مقام معظم رهبری گفت: با توجه به قیمت نفت و پیش‌بینی این قیمت برای سال‌های آتی لازم است تا اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم تا بتوانیم تولید را در کشور شکوفا کنیم.

 
وی افزود: برای شکوفایی تولید و حمایت از آن لازم است تا نظام بانکی در خدمت تولید باشد.
 
دبیر کل خانه اقتصاد ایران در ادامه اظهار داشت: قطعا با بهره 30 درصدی نمی توان انتظار داشت تا تولید حالت رقابتی داشته باشد بنابراین دولت وظیفه دارد تا در راستای تولید و اشتغال کشور نظام بانکی را متحول کند.
 
دانشمند همچنین تصریح کرد: دولت باید تمام ارز حاصل از فروش نفت و برجام را برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط قرار دهد و در این راستا بدون بهره به این صنایع وام دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: روش اعطای تسهیلات به این صورت است که وام مزبور به صورت ارز از طریق بانک‌های تجاری در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد و اقساط این تسهیلات نیز به صورت ارز به سیستم برگردد تا ارزهای پرداختی به صورت وام به محل خود بازگردد.
 
دانشمند همچنین بیان کرد: صنایع بزرگی مثل فولاد، مس و خودروسازی نیز می توانند با اخذ تسهیلات از بازار جهانی تامین مالی کنند و کمبود نقدینگی خود را جبران نمایند.
 
وی در پایان تاکید کرد باید با برنامه ریزی صحیح نرخ بهره را به صورت علمی کاهش داد تا بانکها بتوانند در تولید نقش داشته باشند و تولید و اشتغال شکوفا گردد.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.