«آرمان» کاسپین نشد

در حالی حدود یک ماه از دریافت مجوز موسسه اعتباری آرمان ایرانیان می‌گذرد که با وجود تغییر نام این موسسه در ماههای اخیر به "کاسپین"، هنوز هیچ تغییری در تابلوهای آن مشاهده نمی‌شود.

عصر بانک؛ آرمان ایرانیان، از جمله موسسات غیر مجاز فعال در بازار پول بود که با قرار گرفتن در مسیر ساماندهی، در نهایت بعد از مدتها بررسی در جلسه شورای پول و اعتبار و تکالیفی که برای آن تعیین شد توانست در روزهای آخر سال 1394 مجوز فعالیت تحت نظارت بانک مرکزی را دریافت کند.

 

گرچه در اطلاعیه منتشره بانک مرکزی توضیح جامعی در رابطه به سازوکار ساماندهی این موسسه ارائه نشد، اما یکی از شروط شورای پول و اعتبار برای آن تغییر نام موسسه بود که به دنبال این درخواست، مجمع فوق العاده این موسسه اعتباری با رای 87 درصد سهامداران در آذر ماه سال گذشته نام آرمان ایرانیان را به "کاسپین" تغییر داد.

 

اما با وجود گذشت چند ماه از تغییر نام و صدور مجوز این موسسه، تغییری در تابلوهای موسسه کاسپین دیده نمی‌شود و همچنان با نام آرمان و حتی گاها فرشتگان فعال است. این در حالی است که مقرر شده بود این موسسه اعتباری به عنوان پنجمین موسسه اعتباری غیربانکی مجاز، دارایی‌ها و بدهی‌های قابل تجمیع شرکت‌های تعاونی‌ اعتبار «فرشتگان»، «الزهراء مشهد»، «حسنات اصفهان»، «دامداران و کشاورزان کرمانشاه»، «بدرتوس مشهد»، «پیوند»، «امید جلین گرگان» و «عام کشاورزان مازندران» را که تا به حال تحت عنوان آرمان ایرانیان فعالیت می‌کردند طبق روش مشخص به حساب های خود انتقال دهد و در نهایت با یک نام یعنی کاسپین فعالیت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.