نظام بانکی مشکل ساختاری دارد؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نظام بانکی مشکل ساختاری ندارد بنابراین در صورت نظارت صحیح و رفع موانع زمینه برای شکوفایی اقتصاد فراهم می شود.

عصر بانک؛ مهدی تقوی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص مشکلات سیستم بانکی گفت: بهترین راه حل برای مشکلات نظام بانکی تحول ساختار اقتصادی کشور و تغییر در نظام بانکی است.

 

وی افزود: از آنجائیکه سیستم بانکی نقش تعیین کننده ای در خروج از رکود و رشد اقتصادی کشور دارد باید همزمان با توسعه اقتصادی کشور به فکر حل مشکلات نظام بانکی نیز بود تا بتوان سرمایه در گردش را به سمت واحدهای تولیدی هدایت کرد.

 

تقوی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام بانکی اشکال ساختاری ندارد اگر بدرستی عمل کند می تواند فعالیت ارزشمندی را در اقتصاد ایفا کند که این موضوع با جمع آوری سپرده های مردم و قراردادن آنها در اختیار واحدهای تولیدی منجر به شکوفایی اقتصاد کشور می شود و تولید کشور را با رونق مواجه می کند.

 

این کارشناس اقتصادی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه ضعف نظارت از دیگر مشکلات سیستم بانکداری کشور است در همین راستا انتظار می رود تا بانک مرکزی با نظارت کافی بتواند سوءاستفاده های مالی را کاهش دهد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.