چه بر سر قیمت های خودرو در سال 95 می آید؟

به زودی قیمت خودروهای داخلی سال 95 که تحت نظارت شورای رقابت تعیین شده ابلاغ خواهد شد.

عصر بانک؛خودروسازان و متقاضیان خودروی داخلی در انتظار روز شنبه هستند تا قیمت های جدیدی که حاصل دستور العمل هایی است که از جانب شورای رقابت تدوین شده اعلام گردد.

 

در همین راستا عیسی امامی نماینده مجلس و عضو شورای رقابت گفت: بنا به درخواست واحدهای خودروساز از آنجایی که اعتقاد به انحصاری بودن خودرو وجود دارد، این شورا برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری ورود پیدا می کند.

 

وی در ادامه افزود: شورای رقابت از این ظرفیت قانونی استفاده می کند و با تعیین دستورالعمل موجبات رفع انحصاری بودن قیمت گذاری را فراهم می کند.

 

امامی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که شورای رقابت تنها به بحث تعیین دستورالعمل ها ورود پیدا می کند و به طور مستقیم قیمت گذاری از طریق این شورا صورت نمی گیرد.

 

امامی همچنین اظهار داشت: این شورا سالیانه با توجه به بحث کیفیت و با در نظر گرفتن نرخ تورم می تواند زمینه افزایش و کاهش قیمت ها را فراهم آورد.

 

این عضو شورای رقابت در پایان اذعان داشت: قیمت های سال 95 خودرو به گونه ای ابلاغ می شود که شرکت خودرو سازی سایپا با کمتر از 0.5 درصد و ایران خودرو با کمتر از 1.8 درصد شاهد تغییرات خواهند بود.

 

***** به زودی تعدادی از خودروها از گردونه قیمت گذاری خارج می شوند

 

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص دستورالعمل جدید شورای رقابت اظهار داشت: تعداد محدودی از خودروهای کوچک و متوسط که در بازار دارای رقبای خارجی هستند را در دستور العمل جدید از حیطه قیمت گذاری خارج کرده ایم.

 

رئیس شورای رقابت در ادامه افزود: در انتظار ایجاد شرایط برای خارج کردن تعدادی دیگر از خودرو ها از گردونه قیمت گذاری هستیم اما این خودروها شامل خودروهای کوچک و متوسط قدیمی نمی شود.

 

وی در پایان اذعان داشت: روز شنبه قیمت های جدید به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.