تغییر ماموریت‌های پست‌بانک‌ایران

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ایران، راهبرد و ماهیت فعالیت‌های این بانک به بانک توسعه‌ای - تخصصی حوزه ICT و خرده بانکداری در حوزه روستایی کشور تغییر یافت که قطعاً ظرفیت‌های فوق‌العاده برای آن ایجاد خواهد کرد.

عصر بانک؛ به گزارش ایسنا، خسرو فرحی گفت: مسئولان بانک تصمیم گرفتند که امسال را سال جهش بانک در ارایه خدمات پولی و بانکی و توسعه فعالیت‌های خودشان قرار دهند و قصدمان این است که بتوانیم عملکرد سال گذشته را به دقت بررسی کرده و محدودیت‌ها و چالش‌ها را شناسایی و مورد بررسی و تعامل قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: بانک توسعه‌ای-تخصصی پیشرو در بخش ICT و در دسترس‌ترین خرده بانکدار کشور در مناطق روستایی به عنوان چشم‌انداز پست بانک ایران تعیین شده است.

 

مدیرعامل پست بانک ایران تأکید کرد: ماموریت این بانک شامل؛ ارایه خدمات پولی و بانکی و کمک به ایجاد و توسعه صنعت ICT کشور و همچنین ارایه خدمات بانکی و تأمین مالی خرد در حوزه روستایی در راستای اجرای برنامه‌های اقتصادی کشور است.

 

وی در ادامه به تشریح موقعیت پست‌بانک‌ایران در نظام بانکی کشور در قالب شاخص‌های سپرده، تسهیلات، نیروی انسانی، تعداد شعب و باجه و مطالبات غیرجاری پرداخت و گزارش کاملی در این زمینه ارایه کرد.

 

فرحی، مقاوم کردن اقتصاد در مقابل تکانه‌های اقتصادی، دانش‌بنیان کردن اقتصاد، درون‌زا، برون‌گرا، پویا و پیشرو بودن اقتصاد و عدالت محوری را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و اهمیت و نقش بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی و بحران‌های اقتصادی در جهان را تشریح کرد.

 

وی مکانیزه کردن تمامی خدمات بانکی، مدیریت درآمدها و هزینه‌ها، توسعه و ساماندهی شعب و دفاتر، بازاریابی و توسعه بازار، تأمین زنجیره ارزش بانک، توسعه منابع انسانی، تبلیغات و معرفی بانک، حفاظت، پشتیبانی شبکه و امنیت، ارتقاء نظارت و بازرسی بر فعالیت شعب و دفاتر، تجهیزات، ساختمان و اموال، شناسایی پرونده‌های با اهمیت حقوقی، توسعه بازار ارزی و بین‌الملل را از مهم‌ترین پروژه‌های پست بانک ایران در سال جاری برشمرد.

 

فرحی خواستار مشارکت همه جانبه مدیران و کارکنان در برنامه‌ها و اقدامات بانک شد و بر استفاده از تجارب و ایده‌های یکدیگر تأکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.