مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای بیمه‌شدگان مجرد حداکثر 36 ماه و برای بیمه‌شدگان متأهل حداکثر 50 ماه است.

عصر بانک؛ محمدحسن زدا درباره میزان و مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری، اظهار داشت: مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان واجد شرایط به میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنان بستگی دارد و این مدت برای بیمه‌شدگان مجرد حداکثر 36 ماه و برای بیمه‌شدگان متأهل یا متکفل حداکثر 50 ماه است.

 

وی با اشاره به افزایش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اظهار داشت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال 93 در سال 94 افزایش یافته است و این روند در سال 95 نیز رو به افزایش است.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی بنا بر تعهدات بیمه‌ای خود برای افرادی که دیگر مشغول به کار نیستند مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

 

زدا افزود: افرادی که در حال دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند هنگامی که به سر کار می‌روند باید با اطلاع نسبت به قطع مقرری بیمه بیکاری اقدام شوند. افرادی که در صورت اشتغال به کار مجدد همچنان مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند و به شعبه مربوطه اشتغال خود را اعلام نکنند جریمه خواهند شد.

 

/ فارس نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.