آیا بانکداری صوتی موفق می‌شود؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بانک‌ها تا پنج سال آینده چگونه با مشتریان خود تعامل می‌کنند؟ تا ده سال آینده چطور؟ یکی از کارشناسان اجلاس ابداعات بانکداری 2018 معتقد است با رشد محبوبیت ابزارهایی مانند بلندگوی آمازون که الکسا از آن پشتیبانی می‌کند، بانکداری صوتی یکی از گزینه‌های اصلی حفظ مشتری و تعامل با اوست.

 

او می‌افزاید: «شما برای بانکداری مبتنی بر صدا به جای پیام، باید بانکداری را برگزینید که بتواند در هر حوزه‌ای به شما کمک کند. آن بانکدار باید مجهز باشد تا تجربیاتی موفق مبتنی بر صوت و گفتگو خلق کند.»


دیگر کارشناسان حاضر در اجلاس نیز دیدگاه‌های او را که معتقد است صوت یکی از حوزه‌هایی است که بانک‌ها باید این روزها قطعاً بر آن متمرکز شوند تائید کردند. البته این روند نباید به قیمت ضرر رساندن به دیگرکانال‌های ارتباطی با مشتری تمام شود.


به گفته رئیس و مدیرعامل اتحادیه CardLinx: «صدا ظرف پنج تا ده سال آینده، پلتفرم کلیدی خواهد بود و من اصلاً شک ندارم چنین می‌شود.»