• سبک‌های مدیریتی لیکرت چیست؟ (+انواع آن)

    سبک‌های مدیریتی لیکرت چیست؟ (+انواع آن)
    یکی از مفاهیم بنیادین سرآمدی هر سازمان توسعه و مشارکت منابع انسانی یا به عبارت دیگر موفقیت از طریق کارکنان است. منافع و اقتدار سازمان به کارکنان آن به‌عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی و کلیدی گره‌خورده است. مشارکت کارکنان مزایای مهمی برای سازمان به ارمغان می‌آورد؛ تسهیم مالکیت اهداف سازمانی، همراهی کارکنانی متعهد، وفادار و راغب به کار، دستیابی به حداکثر میزان سطح عملکرد از جمله مهم‌ترین این مزایا هستند. در این نوشتار مدیریت مشارکتی به‌عنوان ابزاری جهت افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت زندگی کاری معرفی می‌شود.
    ۱۳۹۴/۲/۲۰
  • هوش هیجانی چیست؟

    هوش هیجانی چیست؟
    هوش هیجانی اصطلاحی است که روان‌شناسان برای توصیف این که چگونه افراد مختلف می‌توانند به خوبی احساسات خود را مدیریت کرده و نسبت به دیگران واکنش نشان دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    ۱۳۹۴/۲/۱
  • نقشه ذهنی (mind mapping) چیست؟

    نقشه ذهنی (mind mapping) چیست؟
    نقشه ذهنی ارتباط بین موضوعات، مفاهیم و مشکلات مختلف را با موضوعات دیگر نشان می دهد.
    ۱۳۹۴/۱/۲۶
  • اصول چهارده گانه مدیریت فایول

    اصول چهارده گانه مدیریت فایول
    درسال ۱۹۱۶ میلادی صنعتگری فرانسوی به نام هنری فایول کتاب برجسته خود با عنوان "مدیریت صنعتی و عمومی" را منتشر کرد. وی نظریه‌ای مستقل از نظریه مدیریت علمی فردریک تیلور، با نام مدیریت اداری ارائه نمود و ‌کوشید تا جاذبه های تازه تری را برای جنبش نظریه اداری دست و پا نماید.
    ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
  • کد QR ( رمزینه پاسخ سریع ) چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

    کد QR ( رمزینه پاسخ سریع  ) چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟
    کدهای QR را بر روی تبلیغات نشریات، بیلبوردها، لباس، کارت ویزیت و حتی محصولات برخی فروشگاه‌ها دیده‌اید. به نظر می‌رسد این نوع از کدهای جدید در بین بازاریابان طرفداران بسیاری داشته باشد هر چند که به ندرت کسی را می‌بینیم این کدها را اسکن نماید. در ادامه شما را با کدهای QR آشنا می‌کنیم.
    ۱۳۹۳/۱۲/۱
  • هرم نیازهای آبراهام مازلو چیست؟

    هرم نیازهای آبراهام مازلو چیست؟
    آبراهام هَرولد مَزلو متولد اول آوریل سال ۱۹۰۸ در بروکلین نیویورک دیده به جهان گشود.
    ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
  • چرخه عمر سازمانی چیست؟

    چرخه عمر سازمانی چیست؟
    همه ما می‌دانیم که روزی خواهیم مرد؛ با این وجود، اکثر ما دوست نداریم بپذیریم که مرگ، انتهای چرخه زندگی ماست و حتی اگر این را هم از لحاظ منطقی بپذیریم، عموما در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های خود، این واقعیت گریزناپذیر را فراموش می‏کنیم.
    ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
  • تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات چیست؟

    تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات چیست؟
    اگر از آن دسته افرادی هستید که دقیقا نمی‌دانید بازاریابی محتوا چیست و فرصتی هم پیش نیامده تا اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید، مقاله زیر پاسخگوی این نیاز شما خواهد بود.
    ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
  • خلاقیت، نوآوری و تفاوت‌های آنها

    خلاقیت، نوآوری و تفاوت‌های آنها
    امروزه خلاقیت و نوآوری در سطوح مختلف (فردی، گروهی، سازمانی و ملی) از مهم‌ترین عوامل مزیت‌آفرینی به شمار می‌رود که با فاصله گرفتن هرچه بیشتر از انقلاب صنعتی به اهمیت آن افزوده می‌شود.
    ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
  • چگونگی رفتار با مشتریانی که حق با آنها نیست

    چگونگی رفتار با مشتریانی که حق با آنها نیست
    اگر مشتری شما به گونه‌ای رفتار می‌کند که این رفتار وی در یک فروشگاه قابل تحمل نیست، نهایت تلاشتان را به‌کار بگیرید تا آن رفتار متوقف شود.
    ۱۳۹۳/۱۱/۴
  • بازاریابی روابط مشتری چیست؟

    بازاریابی روابط مشتری چیست؟
    در تعاریف جدید بازاریابی روابط مشتری، جایگزین چهار پی«۴P» بازاریابی (محصول. قیمت. مکان و پیشبرد) می‌شود. روابط بلندمدت با مشتری کلید ماندگاری در بازارهای پویای امروزی است. مدیریت روابط مشتری یک استراتژی مهم برای حفظ مشتری در سازمان‌های بزرگ و کوچک است. براین اساس، توجه پژوهشگران معطوف به بررسی تاثیر مدیریت روابط مشتری بر رضایت مشتری است.
    ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
  • شتاب دهنده‌های استارت آپ‌ها چیستند؟

    شتاب دهنده‌های استارت آپ‌ها چیستند؟
    اگر فضای کارآفرینی را دنبال می‌کنید، احتمالا شتاب‌دهنده‌هایی مانند Y Combinator، ۵۰۰ Startups، Tech Stars و بسیاری از دیگر شتاب‌دهنده‌های معروف را می‌شناسید.
    ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
  • ساختار برنامه بازاریابی چگونه باید باشد؟

    ساختار برنامه بازاریابی چگونه باید باشد؟
    یک طرح بازاریابی همان طرح کسب ‏وکار نیست. طرح‌های کسب‏ وکار، گرچه معمولا شامل برنامه بازاریابی نیز می‏شوند، دربرگیرنده سایر موضوعات نظیر سازمان‌دهی و مالکیت کسب ‏وکار، عملیات، منابع انسانی و مدیریت مخاطره هستند.
    ۱۳۹۳/۹/۲۳
  • مدل GRPI، ابزار بهبود کارتیمی چیست؟

    مدل GRPI، ابزار بهبود کارتیمی چیست؟
    در اغلب موارد تعارضات و ناکارآمدی در تیم‌های کاری ریشه در نداشتن اهداف شفاف، عدم درک صحیح نقش‌ها، فرآیندهای تعریف‌نشده و ارتباطات ضعیف در تیم دارد.
    ۱۳۹۳/۹/۴
  • نزدیک‌بینی بازاریابی چیست؟

    نزدیک‌بینی بازاریابی چیست؟
    نزدیک‌بینی بازاریابی یکی از تفکرات اساسی بازاریابی به‌ویژه در بازارگرایی است.
    ۱۳۹۳/۹/۳
  • ممیزی بازاریابی چگونه انجام می‌شود؟

    ممیزی بازاریابی چگونه انجام می‌شود؟
    بازاریابی اساسا در جایی معنا پیدا می‌کند که رقابتی وجود داشته باشد. تحقیقی درسال ۹۲ صورت گرفت درخصوص اینکه چرا برخی کسب‌وکارها در طول فعالیت خود در مقایسه با رقبا با کاهش فروش مواجه می‌شوند. مهم‌ترین نتیجه‌ای که این تحقیق ارائه داد، نبود برنامه بازاریابی مشخص و بازاریابی علمی برای این شرکت‌ها بود.
    ۱۳۹۳/۹/۳
  • تجربه مشتری (CEM) چیست و چگونه باعث موفقیت کسب وکارمی‌شود؟

    تجربه مشتری (CEM) چیست و چگونه باعث موفقیت کسب وکارمی‌شود؟
    یان مک الیستر، مدیر و رئیس سابق مدیریت، شرکت فورد موتور: «در اواخر دهه ۱۹۸۰ کیفیت وجه تمایز بود. در دهه ۱۹۹۰ برند وجه تمایز بود. برای دهه ۲۰۰۰، تجربه مشتری متمایزگر خواهد بود.»
    ۱۳۹۳/۸/۲۸
  • ابزار اثربخشی رهبری سازمانی (+ انواع قدرت سازمانی)

    ابزار اثربخشی رهبری سازمانی (+ انواع قدرت سازمانی)
    واژگان «قدرت» و «رهبری سازمانی» مفاهیمی گره خورده به یکدیگر هستند.
    ۱۳۹۳/۸/۲۷
  • استراتژی چگونه عمل می‌کند؟

    استراتژی چگونه عمل می‌کند؟
    در برخی موارد برای یادگیری و به خاطر سپردن تئوری و مفاهیم علمی هیچ راهی به‌جز دسته‌بندی وجود ندارد.
    ۱۳۹۳/۸/۲۲
  • ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟ (+ تفاوت با مدیریت روابط با مشتری)

    ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟ (+ تفاوت با مدیریت روابط با مشتری)
    تام دانکن (Tom Duncan)، نویسنده کتاب «ارتباطات یکپارچه بازاریابی»، تعریف کوتاه و در عین حال کاملی از ذی‌نفعان‌ یک سازمان دارد و می‌گوید‌: «ذی‌نفع عبارت است از هر کسی که در موفقیت یا شکست یک سازمان نقش دارد.»
    ۱۳۹۳/۸/۱۴
<< 1 2 3 4 5 6 >>

اطلاعات تصویری