• تجربه مشتری (CEM) چیست و چگونه باعث موفقیت کسب وکارمی‌شود؟

    تجربه مشتری (CEM) چیست و چگونه باعث موفقیت کسب وکارمی‌شود؟
    یان مک الیستر، مدیر و رئیس سابق مدیریت، شرکت فورد موتور: «در اواخر دهه ۱۹۸۰ کیفیت وجه تمایز بود. در دهه ۱۹۹۰ برند وجه تمایز بود. برای دهه ۲۰۰۰، تجربه مشتری متمایزگر خواهد بود.»
    ۱۳۹۳/۸/۲۸
  • ابزار اثربخشی رهبری سازمانی (+ انواع قدرت سازمانی)

    ابزار اثربخشی رهبری سازمانی (+ انواع قدرت سازمانی)
    واژگان «قدرت» و «رهبری سازمانی» مفاهیمی گره خورده به یکدیگر هستند.
    ۱۳۹۳/۸/۲۷
  • استراتژی چگونه عمل می‌کند؟

    استراتژی چگونه عمل می‌کند؟
    در برخی موارد برای یادگیری و به خاطر سپردن تئوری و مفاهیم علمی هیچ راهی به‌جز دسته‌بندی وجود ندارد.
    ۱۳۹۳/۸/۲۲
  • ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟ (+ تفاوت با مدیریت روابط با مشتری)

    ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟ (+ تفاوت با مدیریت روابط با مشتری)
    تام دانکن (Tom Duncan)، نویسنده کتاب «ارتباطات یکپارچه بازاریابی»، تعریف کوتاه و در عین حال کاملی از ذی‌نفعان‌ یک سازمان دارد و می‌گوید‌: «ذی‌نفع عبارت است از هر کسی که در موفقیت یا شکست یک سازمان نقش دارد.»
    ۱۳۹۳/۸/۱۴
  • اینفومرشیال یا همان تله شاپینگ چیست؟

    اینفومرشیال یا همان تله شاپینگ چیست؟
    یک کسب و کار کوچک برای ورود به بازار خرید و فروش محصولات و خدمات باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرد.
    ۱۳۹۳/۸/۸
  • بازآفرینی یا نوآفرینی، کدام یک و چه زمان؟ (+ تقسیم بندی مشتریان)

    بازآفرینی یا نوآفرینی، کدام یک و چه زمان؟ (+ تقسیم بندی مشتریان)
    الکساندر استروالد (Alexander Osterwalder) نویسنده اثر بزرگ «خلق مدل کسب‌وکار» در سال ۲۰۱۰ می‌گوید: «امروزه تعداد بی‌شماری از شرکت‌ها از روش‌های نوآورانه‌ای در کسب‌وکار استفاده می‌کنند و همزمان با فروپاشی صنایعی که اصرار برشیوه‌های کارکردی سنتی دارند، در حال شکل‌گیری و اشغال جایگاه آنها هستند و رقبای پرسابقه خود را که برای ماندگاری در حال بازآفرینی خود هستند، به شدت به چالش کشیده‌اند.»
    ۱۳۹۳/۸/۷
  • مدل ارزش خالص برای شناسایی بازیگران کسب‌وکار چیست؟

    مدل ارزش خالص برای شناسایی بازیگران کسب‌وکار چیست؟
    کسب‌وکار شما به یک ببر شباهت دارد یا یک فیل؟
    ۱۳۹۳/۸/۴
  • سازمان‌های تکاملی چیستند؟

    سازمان‌های تکاملی چیستند؟
    به نظرم رهبران بسیاری از سازمان‌های بزرگ اعتقادی به تغییر ندارند؛ اما با نگاهی به گذشته، رد پای تاریخ را خواهید دید. بدانید که اگر کسب‌وکاری بی‌رمق دارید، مسلما با مشکلاتی روبه‌رو خواهید بود.
    ۱۳۹۳/۸/۱
  • فرآیند سیمپلکس چیست؟ ابزار قدرتمند حل خلاقانه مساله

    فرآیند سیمپلکس چیست؟ ابزار قدرتمند حل خلاقانه مساله
    وقتی برای حل مسائل موجود در کسب‌وکار خود، سعی در ساده‌سازی راه حل مورد نظر می‌کنید، این امکان وجود دارد که برخی راه‌های حل مناسب را از دست بدهید، راه‌حلی نامتناسب پیدا کنید یا بدتر از همه اینکه موفق به شناسایی درست صورت‌مساله نشوید.
    ۱۳۹۳/۷/۲۷
  • تئوری محدودیت‌ها (TOC) چیست؟

    تئوری محدودیت‌ها (TOC) چیست؟
    در اغلب مواقع فارغ از اینکه در چه کسب‌وکاری مشغول به فعالیت هستید، فرصت‌هایی برای بهبود و افزایش عملکرد سازمان شما وجود دارد. بهترین راه برای انجام این کار شناسایی و حذف گلوگاه‌ها (Bottlenecks) یا عواملی است که موجب کندی در فعالیت‌های سازمان می‌شود.
    ۱۳۹۳/۷/۲۴
  • برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) چیست؟

    برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) چیست؟
    برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) که به اختصار ERP نامیده می شود، طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی را شامل می شود که هدف آن، گردآوری تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان در یک سیستم واحد و در نهایت بهبود عملکرد سازمان می باشد.
    ۱۳۹۳/۷/۲۰
  • هوش تجاری چیست؟ ( Business Intelligence ) / مراحل انجام پروژه‌های هوش تجاری

    هوش تجاری چیست؟ ( Business Intelligence ) / مراحل انجام پروژه‌های هوش تجاری
    هوش تجاری مجموعه تواناییها، تکنولوژی‌ها، ابزارها و راهکارهایی است که به درک بهتر مدیران از شرایط کسب و کار کمک می‌نماید.
    ۱۳۹۳/۷/۱۸
  • هرم نام تجاری چیست؟ / ابزار افزایش وفاداری مشتری

    هرم نام تجاری چیست؟ / ابزار افزایش وفاداری مشتری
    حتما شما نیز این تجربه را داشته‌اید: وقتی برای خرید به فروشگاه محله خود می‌روید، ممکن است با برخی از نام‌های تجاری (Brands) هیچ‌گونه احساس و ارتباطی برقرار نکنید و از طرف دیگر نیز این احتمال وجود دارد که نسبت به برخی نام‌های تجاری بسیار اشتیاق و علاقه نشان دهید
    ۱۳۹۳/۷/۱۷
  • ابزار VCA چیست؟ / ارزش شرکت شما به کجا می‌رود؟

    ابزار VCA چیست؟ / ارزش شرکت شما به کجا می‌رود؟
    سهامداران فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت ظرف ۳۰ سال پس از عرضه عمومی این شرکت در بورس از ۲۰۰ هزار درصد بازگشت سرمایه بهره برده‌اند.
    ۱۳۹۳/۷/۱۶
  • بازاریابی جهانی چیست؟

    بازاریابی جهانی چیست؟
    علم بازاریابی جهانی است. با این حال، طبیعی است که عمل بازاریابی به سبب اینکه کشورها و مردم جهان متفاوت هستند در کشورهای گوناگون، متفاوت باشد.
    ۱۳۹۳/۷/۵
  • استراتژی بندبازی در سازمان‌های نوآور چیست؟

    استراتژی بندبازی در سازمان‌های نوآور چیست؟
    سازمان‌های نوآور شباهت بسیار زیادی به موجودات زنده و روبه‌رو رشد و نموی دارند که در شرایط مختلف با تغییرات سریع خود را با محیط متناسب ساخته و به رشدشان ادامه می‌دهند. این رفتار یعنی خود را در معرض تغییرات هر روزه قرار دادن و سوار شدن بر امواج نوآوری، در واقع نوعی چالش طلبی و به مبارزه طلبیدن شرایط است تا بتوان از محل حضور در تعاملات به روز بازار، یادگیری و دانش ایجاد کرده، به طوریکه باعث تغییر و رشد سازمان شود.
    ۱۳۹۳/۶/۲۷
  • بازاریابی عصبی چیست؟

    بازاریابی عصبی چیست؟
    بازاریابی عصبی اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب‌شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز بدون وارد شدن در جزئیات پیچیده آن است تا از آن برای بهبود عملیات بازاریابی استفاده کنیم.
    ۱۳۹۳/۶/۲۷
  • مدل الماس استراتژی چیست؟

    مدل الماس استراتژی چیست؟
    استراتژی شرکت شما چیست؟ آیا در استراتژی شما به واژگان «بزرگ‌تر و بهتر» یا«جهانی شدن» اشاره شده است؟ ممکن است «استراتژی» برای شما واژه آشنایی باشد و حتی اغلب از آن در گفت‌وگوی روزمره کسب‌وکار خود استفاده کنید. اما «استراتژی» به‌طور واقعی چه مفهومی دارد؟
    ۱۳۹۳/۶/۲۰
  • ابزار تصمیم‌گیری مدل RAPID چیست؟

    ابزار تصمیم‌گیری مدل RAPID چیست؟
    بدون شک تصمیم‌گیری در هر سازمانی موضوع بسیار مهمی است. برای رهبری مناسب و بازاریابی موفق گریزی جز اتخاذ تصمیمات سریع و دقیق وجود ندارد. طراحی و پیاده‌سازی یک استراتژی موفق نیز نیازمند تصمیم‌گیری مناسب است.
    ۱۳۹۳/۶/۱۶
  • بخش بندی بازار مشتریان چیست؟ (Market Segmentation)

    بخش بندی بازار مشتریان چیست؟ (Market Segmentation)
    اگر در حال ورق زدن یک مجله تبلیغاتی مد مربوط به خانم‌ها باشید، به احتمال زیاد دیدن آگهی تبلیغاتی از یک شامپوی سر، شما را خیلی شگفت‌زده نمی‌کند، چرا که اکثر مخاطبان این مجله خانم‌ها هستند.
    ۱۳۹۳/۶/۱۴
<< 1 2 3 4 5 6 >>

اطلاعات تصویری