• تفاوت مدیریت و رهبری چیست؟ (+ سبک‌های متفاوت رهبری)

    تفاوت مدیریت و رهبری چیست؟ (+ سبک‌های متفاوت رهبری)
    پیتر دراکر پدر مدیریت نوین در رابطه با رهبری سازمان دو تعریف مجزا و البته تکمیلی ارائه داده است. او ابتدا رهبری را تعالی بخشیدن به رویاها و چشم‌انداز‌های افراد و گسترده‌تر کردن دیدگاه‌ها بیان می‌کند، سپس در تعریف تکمیلی می‌گوید: «رهبری یک مسوولیت است، رهبری الزاما محبوبیت بین کارکنان نیست، بلکه رهبری به معنی رسیدن به کسب نتیجه است.»
    ۱۳۹۳/۶/۱۲
  • ابزار ایجاد اعتماد ABCD چیست؟

    ابزار ایجاد اعتماد ABCD چیست؟
    موضوع اعتماد، از جمله مواردی است که شاید در تمام جنبه‌های زندگی ما تاثیرگذار باشد. اما به ویژه در سازمان‌ها، اعتماد نقش محوری در میزان مشارکت و نحوه عملکرد کارکنان دارد.
    ۱۳۹۳/۶/۱۱
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟ (+استراتژی محتوا)

    بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟ (+استراتژی محتوا)
    طی سه سال اخیر، «محتوا» و «بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing» یکی از اصطلاحاتی است که به صورت گسترده در رسانه‌ها دیده می‌شود.
    ۱۳۹۳/۶/۱۰
  • کارآفرینی استراتژیک چیست؟

    کارآفرینی استراتژیک چیست؟
    هم کارآفرینی و هم مدیریت استراتژیک رویکردهایی هستند که با ارائه مدل‌ها و ابزارهای متنوع این امکان را برای کسب‌وکارها به وجود آورده‌اند تا با بهره‌برداری از فرصت‌هایی که در محیط کسب‌وکارشان درک کرده‌اند، تحول ایجاد کنند، کسب‌وکارها را توسعه داده و درنهایت به خلق ارزش بپردازند.
    ۱۳۹۳/۶/۱۰
  • کارآفرینی شرکتی (Corporate Entrepreneurship) چیست؟

    کارآفرینی شرکتی (Corporate Entrepreneurship) چیست؟
    با توجه به جایگاه کارآفرینی شرکتی از جمله مزایای القای آن می‌توان به حفظ برتری رقابتی در تمامی سطوح کاری، احیا و جوان‌سازی کسب‌وکارهای موجود، توسعه محصولات، خدمات و فرآیندهای جدید، پیگیری فرصت‌های کارآفرینانه، ایجاد کسب‌و‌کار‌ جدید، ارائه راهبردهای جدید، بهبود رشد و سوددهی، تداوم برتری رقابتی، افزایش کارآیی مالی و خلق ثروت اشاره کرد.
    ۱۳۹۳/۶/۳
  • تفاوت بازاریابی کلاسیک و مدرن چیست؟

    تفاوت بازاریابی کلاسیک و مدرن چیست؟
    در بازاریابی کلاسیک نظرات گروه مشتریان مهم است اما در بازاریابی مدرن نظر تک به تک مشتریان.
    ۱۳۹۳/۶/۱
  • بازاریابی شبکه ای چیست؟ (Multi Level Marketing)

    بازاریابی شبکه ای چیست؟ (Multi Level Marketing)
    MLM مخفف بازاریابی چند سطحی می باشد که بعضی مواقع بازاریابی شبکه ای نیز نامیده می شود. همانطوری که از نام آن پیداست چند لایه متعدد از افراد، بازاریابی یک محصول برای رساندن آن به مصرف کننده بر عهده دارند. یک نماینده فروش ( همچنین، توزیع کننده ،‌عضو ،‌ وابسته ،‌شریک نیز نامیده می شود ) علاوه بر جذب مشتریان ،‌ آموزش نیروهای تازه وارد را در جهت جذب مشتریان به عهده دارد.
    ۱۳۹۳/۵/۲۹
  • استراتژی‌های تخصیص منابع

    روش‌های یافتن منابع متنوع

    روش‌های یافتن منابع متنوع
    برون‌مرز‌سپاری۱ هنوز پابرجاست، اما دیگر تنها راه‌حل در پاسخ به کمبود منابع به شمار نمی‌رود.
    ۱۳۹۳/۵/۲۶
  • ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) چیست؟

    ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) چیست؟
    ارتباطات یکپارچه بازاریابی (Integrated Marketing Communications) که به اختصار IMC، نامیده می‌شود، یک مفهوم ساده و در عین حال مهم است که ارتباط و به‌هم پیوستگی تمام اشکال ارتباطی و پیام‌های ارسالی در خصوص بازاریابی را تضمین می‌کند.
    ۱۳۹۳/۵/۲۳
  • سیستم مدیریت اطلاعات (M I S) چیست؟

    سیستم مدیریت اطلاعات (M I S) چیست؟
    مدیران همواره به دنبال اطلاعات هستند و اتخاذ تصمیمات آن ها براساس داده های مرتبط و با موضوع تصمیم است. درگذشته منابع اطلاعاتی مدیران، اتفاقی وغیرمطمئن و به روش های گوناگون بود و اطلاعات آن ها از طریق مقامات ما فوق و سایر پرسنل سازمان تامین می شد که عدم اطمینان و اتکا به صحت اطلاعات را تشدید می کرد.زیراافراد،اطلاعات رابا افزایش وکاهش،به مقامات ومسوولان منتقل می کردند.لذااطمینانی از درستی اطلاعات نبود.
    ۱۳۹۳/۵/۲۲
  • اقیانوس آبی چیست؟ / استراتژی رقابت در بازار بی‌رقیب

    اقیانوس آبی چیست؟ / استراتژی رقابت در بازار بی‌رقیب
    اقیانوس‌آبی زمانی ایجاد می‌شود که یک شرکت ارزش‌های همزمان برای خود و مشتریانش ایجاد می‌کند. نوآوری در محصول(کالا یا خدمات) یا شیوه‌ ارایه‌ این محصولات، موجب خلق ارزش برای بازار می‌شود. همزمان، فعالیت‌هایی که دارای ارزش کمتری برای بازار حال و آینده هستند، از گردونه خارج می‌شوند.
    ۱۳۹۳/۵/۱۲
  • استراتژی‌های نوین در افزایش سوددهی

    اصول مدیریت بازاریابی اثربخش چیست؟

    اصول مدیریت بازاریابی اثربخش چیست؟
    امروزه فعالیت‌های بازار با استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات با حداکثر توجه به مشتری صورت می‌گیرد. هدف از این مطالعه استفاده موثر از اصول مدیریت بازاریابی مدرن در جهت رسیدن به هماهنگی فرآیندهای تبادلی است که رابطه نزدیکی با بازار و جامعه دارد.
    ۱۳۹۳/۵/۱۱
  • طرح کسب‌وکار چیست؟

    طرح کسب‌وکار چیست؟
    طرح کسب‌وکار در ساده‌ترین شکل خود نقشه راهی است برای کسب‌وکار شما که توصیف‌گر اهداف و جزئیاتی است که شامل نحوه دستیابی به این اهداف می‌شود. برنامه کسب‌وکار توصیفی از تیم شما است و دلایل اینکه چرا اعضای آن بهترین افراد برای دستیابی به اهداف هستند.
    ۱۳۹۳/۵/۹
  • تحلیل SWOT چیست ؟ (SWOT Analysis)

    تحلیل SWOT چیست ؟ (SWOT Analysis)
    روش اس دبلیو اُتی که در فارسی با نام تحلیل سوات هم شناخته می‌شود یکی از ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک است که برای ارزیابی وضعیت داخلی و خارجی یک سازمان استفاده می شود.
    ۱۳۹۳/۵/۵
  • برنامه‌ریزی یکپارچه سازمانی (ERP) چیست؟

    برنامه‌ریزی یکپارچه سازمانی (ERP) چیست؟
    بدون شک در دنیای امروز یکپارچگی فرآیندها، منابع و رویدادهای یک سازمان یک نیاز غیرقابل انکار برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که شرکت‌های ایرانی نیز از این موضوع جدا نیستند.
    ۱۳۹۳/۵/۴
  • مربیگری تیم کاری بعنوان ابزار بهبود بهره‌وری چیست؟

    مربیگری تیم کاری بعنوان ابزار بهبود بهره‌وری چیست؟
    معمولا تیم‌های کاری، عوامل پیشروی در هر سازمان هستند. تفاوتی نمی‌کند که تیم کاری، یک تیم درون واحدی، تیمی متشکل از مدیران یا یک تیم پروژه باشد، مهم آن است که اعضای آن قادر باشند به‌طور اثربخش با هم کار کنند، در غیر این‌صورت عملکرد و بهره‌وری تیم دچار نقصان می‌شود که این موضوع برای هیچ‌کس رضایت‌بخش نیست.
    ۱۳۹۳/۵/۲
  • تفاوت ریسک و عدم اطمینان چیست؟

    تفاوت ریسک و عدم اطمینان چیست؟
    دو جعبه پیش روی شما است. جعبه اول شامل ۱۰۰ توپ است. ۵۰ توپ قرمز و ۵۰ توپ سیاه. جعبه دوم هم شامل ۱۰۰ توپ است، اما شما نمی‌دانید چندتای آنها قرمز و چندتا سیاه است. اگر دست خود را در یکی از جعبه‌ها ببرید و بی‌آنکه به توپ‌ها نگاه کنید یک توپ قرمز بیرون بیاورید ۱۰۰ دلار خواهید برد. حالا کدام جعبه را انتخاب خواهید کرد؟ اولی یا دومی؟ گزینه اغلب افراد جعبه اول است.
    ۱۳۹۳/۵/۱
  • هوش تجاری یا BI چیست؟(+مثال)

    هوش تجاری یا BI چیست؟(+مثال)
    هوش تجاری (Business Intelligence) یعنی «داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر سازمان موثر است.» داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان (جامعه و مخاطبین، ارباب‌رجوع و ...) رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است.
    ۱۳۹۳/۴/۲۹
  • ابزار ایجاد و اندازه‌گیری هویت نام تجاری / منشور Kapferer چیست؟

    ابزار ایجاد و اندازه‌گیری هویت نام تجاری / منشور Kapferer چیست؟
    وقتی به محصولات شرکت Apple فکر می‌کنید، چه موضوعاتی به ذهن شما خطور می‌کند؟ خلاقیت؟ نوآوری؟ زیبایی؟
    ۱۳۹۳/۴/۲۶
  • ابزار حل مسائل سازمانی ۸D چیست؟

    ابزار حل مسائل سازمانی ۸D چیست؟
    زمانی که سازمان شما با مشکلی بزرگ مواجه می‌شود، لازم است با سرعت به حل آن رسیدگی کنید، علاوه براین باید از عدم بروز مجدد آن نیز اطمینان حاصل کنید، که این فرآیند زمان و تلاش زیادی از شما می‌طلبد.
    ۱۳۹۳/۴/۲۴
<< 1 2 3 4 5 6 >>

اطلاعات تصویری