• ابزار تحقیقات بازار چیست؟ (+ گام های مورد نیاز)

    ابزار تحقیقات بازار چیست؟ (+ گام های مورد نیاز)
    تحقیقات بازار، فرآیندی است که جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با کالا و خدمات را جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان برعهده دارد. این ابزار می‌تواند موارد مهمی چون روند بازار، جمعیت‌شناختی، تغییرات اقتصادی، عادات خرید مشتری و اطلاعات مهم در رقابت را مورد شناسایی قرار دهد. آگاهی از اطلاعات مذکور برای موفقیت هر کسب‌وکاری حیاتی است.
    ۱۳۹۳/۴/۱۵
  • تحلیل شکاف ابزاری در تحلیل استراتژیک چیست؟ (GAP ANALYSIS)

    تحلیل شکاف ابزاری در تحلیل استراتژیک چیست؟ (GAP ANALYSIS)
    همان‌طور که می‌دانیم و در ادبیات مدیریت استراتژیک می‌خوانیم، شالوده اصلی برنامه‌ریزی استراتژیک، شناسایی وضعیت موجود، بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان از یکسو و به تصویر کشیدن آینده مطلوب در قالب تدوین چشم‌انداز و مقاصد استراتژیک از سوی دیگر و در نهایت پیدا کردن راهی برای رسیدن به این آینده مطلوب است که در اصطلاح به آن استراتژی گفته می‌شود.
    ۱۳۹۳/۴/۱۴
  • ابزار ارزیابی ۳۶۰ درجه در توسعه کارکنان چیست؟

    ابزار ارزیابی ۳۶۰ درجه در توسعه کارکنان چیست؟
    استفاده از ابزار ارزیابی ۳۶۰ درجه با روشی صحیح و مناسب می‌تواند نتایج قابل قبولی جهت توسعه کارکنان ارائه کند.
    ۱۳۹۳/۴/۱۲
  • برنامه توسعه فردی یا (IDP) چیست؟

    برنامه توسعه فردی یا (IDP) چیست؟
    برنامه توسعه فردی یا (individual development plan (IDP ابزاری کاربردی برای توسعه کارکنان است.
    ۱۳۹۳/۴/۱۰
  • گفت‌وگو با فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین

    ماموریت بازاریابی چیست؟

    ماموریت بازاریابی چیست؟
    حداقل سه پاسخ به این سوال داده شده است اولین پاسخ این بود که ماموریت بازاریابی، فروش همه و هر کدام از محصولات شرکت به همه یا هر کسی است. دومین پاسخ که پاسخی پیچیده‌تراست، این است که ماموریت بازاریابی، ‌خلق محصولاتی است که نیازهای برآورده‌نشده بازارهای هدف را برآورده سازد. سومین پاسخ که پاسخی فلسفی است، این است که ماموریت بازاریابی بالا بردن بُعدمادی زندگی و کیفیت زندگی در سراسر دنیا است.
    ۱۳۹۳/۴/۹
  • ابزار داشبورد مدیریت چیست؟

    ابزار داشبورد مدیریت چیست؟
    ابزار داشبورد مدیریت، بی‌گمان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابزارهای موجود برای مدیران سازمان است. این ابزار با تمرکز بر نتایج سازمانی، توانمندی قابل ملاحظه‌ای به مدیران برای اتخاذ تصمیماتی آنی و استراتژیک می‌دهد.
    ۱۳۹۳/۴/۸
  • چگونه می‌توانید فرهنگ سازمان خود را تغییر دهید؟

    چگونه می‌توانید فرهنگ سازمان خود را تغییر دهید؟
    به‌عنوان یک مدیر شما ممکن است قادر باشید با اختیاراتی که دارید سیاست‌های مدیریتی سازمان را تغییر دهید، یا اینکه افرادی را استخدام، اخراج یا ارتقا دهید.
    ۱۳۹۳/۴/۲
  • مدل ستاره (ابزار تصمیم‌گیری برای طراحی سازمان) چیست؟ (+ اشکال)

    مدل ستاره (ابزار تصمیم‌گیری برای طراحی سازمان) چیست؟ (+ اشکال)
    ضریب اهمیت و تاثیرگذاری تصمیم‌های مدیران در هر سازمان موضوعی اثبات‌شده است. احتمالا شما نیز با این تجربه مواجه بوده‌اید که تصمیم درست یک مدیر منجر به تحولاتی مثبت در یک سازمان شده یا اینکه تصمیمی نادرست توانسته سازمان را به مسیر نابودی هدایت کند؛ به ویژه زمانی که مدیریت سازمان قصد طراحی یا بازطراحی سازمان را داشته باشد، اهمیت این تصمیم دوچندان می‌شود
    ۱۳۹۳/۳/۲۹
  • مدیریت برند چیست؟ (+عوامل اثربخشی مدیر برند)

    چه عاملی یک مدیر برند را اثربخش می‌سازد؟ این سوال در رقابت‌هایی که برمبنای برند شکل گرفته اهمیت فزاینده‌ای یافته است. با در نظر داشتن ماهیت رقابت، شرکت‌ها امروزه می‌کوشند تا مدیران برندی را به‌کار گیرند که قادر به درک مفروضاتی ازقبیل حمایت از برابری برند در مقابل تهدیدات رقبا و نفوذ آنها و تصرف ارزش برند باشند.
    ۱۳۹۳/۳/۲۶
  • ابزار «شایستگی محوری» (core competency) چیست؟

    ابزار «شایستگی محوری» (core competency) چیست؟
    ابزار«شایستگی محوری» یا core competency یکی از مجموعه ابزارهایی است که مطابق آخرین بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳ به عنوان ابزاری پرکاربرد و با بیشترین رضایت برای سازمان‌ها اظهار شده است.نگاهی به وضعیت رضایت و میزان استفاده از این ابزار طی سال گذشته نشان می‌دهد ۸۰ درصد سازمان‌های استفاده کننده، از این ابزار رضایت داشته‌اند.
    ۱۳۹۳/۳/۲۵
  • روش های جلوگیری از شکست پروژه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

    روش های جلوگیری از شکست پروژه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
    نرخ شکست پروژه‌های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) همواره به‌دلیل وجود موانع مختلف در طول مسیر پیاده‌سازی و اجرا بالا بوده است. در این مقاله به برخی چالش‌های معمول نگاهی داشته و با نظر متخصصان این حوزه در خصوص روش‌های گوناگون اجتناب از آنها آشنا خواهیم شد.
    ۱۳۹۳/۳/۲۴
  • گزارش پایداری (Sustainability Report) در بهبود عملکرد سازمان ها چیست؟

    گزارش پایداری (Sustainability Report) در بهبود عملکرد سازمان ها چیست؟
    امروزه شرکت‌ها تنها از طریق برتری عملیاتی یا مالی نمی‌توانند در عرصه رقابت پیروز باشند و مشتریان را باخود همراه سازند. در دنیای امروز چیزی بیش از اینها نیاز است تا شرکت را به مزیت رقابتی برساند. عصر حاضر زمانی است که مشتریان و افراد جامعه از شرکت‌ها و سازمان‌ها انتظار دارند که مسوولیت‌پذیر باشند و در فعالیت‌ها و عملیات خود نسل‌های آینده را نیز در نظر داشته باشند.
    ۱۳۹۳/۳/۲۲
  • چگونه شکست، این کارآفرینان را میلیونر کرد؟ ( + ترجمه به همراه متن اصلی)

    چگونه شکست، این کارآفرینان را میلیونر کرد؟ ( + ترجمه به همراه متن اصلی)
    آيا مي‌توانيد به ياد آوريد آخرين باري كه كسي بدون داشتن هيچ‌گونه تجربه‌اي براي يك مقام ارشد و بالا استخدام شده، كي بوده است؟
    ۱۳۹۳/۳/۱۹
  • رکود اقتصادی بر بازاریابی چه تاثیری می گذارد؟

    رکود اقتصادی بر بازاریابی چه تاثیری می گذارد؟
    رکودها می‌توانند به‌شدت عملکرد و حیات بسیاری از شرکت‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهند. بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بیشتر از هر رکود دیگری از زمان «رکودبزرگ» دهه ۳۰، اقتصاد جهان و ایالات متحده را در سطح جهانی دچار مشکل کرده است.
    ۱۳۹۳/۳/۱۸
  • بازاریابی همدلانه (Empathetic Marketing) چیست؟

    بازاریابی همدلانه (Empathetic Marketing) چیست؟
    بسیاری از مردم مهم‌ترین ویژگی بازاریابان را همزبانی آنها با مشتریانشان می‌دانند و معتقدند بازاریابان موفق کسانی هستند که بهتر بتوانند، با مشتریان خود به گفت‌وگو بپردازند. در پاسخ به رد این نگرش رایج در خصوص بازاریابان می‌توان جمله «همدلی از همزبانی بهتر است» را مورد توجه قرار داد.
    ۱۳۹۳/۳/۱۸
  • Gmat چیست؟ (Graduate Management Admission Test)

    Gmat چیست؟ (Graduate Management Admission Test)
    آنچه در ایران استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت خوانده می شود، در واقع خلاصه ای بومی شده از آزمون بین المللی GMAT است.
    ۱۳۹۳/۳/۱۳
  • ابزار شایستگی‌ مدیران چیست؟

    ابزار شایستگی‌ مدیران چیست؟
    شایستگی‌های مدیریتی امروزه نقش مهمی در سازمان‌ها بازی می‌کند.
    ۱۳۹۳/۳/۱۳
  • تبلیغات در نقطه خرید چیست؟ (Point Of Purchase)

    تبلیغات در نقطه خرید چیست؟ (Point Of Purchase)
    عبارت تبلیغات در نقطه خرید (Point Of Purchase) به اختصار پاپ (POP) نامیده می‌شود
    ۱۳۹۳/۳/۱۱
  • مدل ACHIEVE بعنوان ابزاری برای مدیریت عملکرد کارکنان چیست؟

    مدل ACHIEVE بعنوان ابزاری برای مدیریت عملکرد کارکنان چیست؟
    یکی از دغدغه‌های مهم سازمان‌های امروزی توانایی ایجاد مزیت‌های رقابتی از طریق اطمینان از وجود کارکنانی با مهارت‌های کافی و انگیزه مناسب است. مدیریت مناسب عملکرد کارکنان، از جمله رویکردهایی است که می‌تواند برای مدیران، سازمانی پویا با کارکنانی با ویژگی‌های یاد شده را مهیا سازد. در این نوشتار مدل ACHIEVE به‌عنوان ابزاری جهت مدیریت عملکرد کارکنان معرفی می‌شود.
    ۱۳۹۳/۳/۱۱
  • ابزار موثر برای بهره‌وری کار تیمی

    ماتریس RAMMPP چیست؟ (+ جدول)

    ماتریس RAMMPP چیست؟ (+ جدول)
    اهمیت بهره‌وری و مدیریت زمان در محیط کاری بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روزها تقریبا هر مدیر موفقی می‌داند که برای کسب نتایج فوق‌العاده نیاز به یک‌سازمان و تیم‌های کاری بهره‌ور دارد.
    ۱۳۹۳/۳/۱
<< 2 3 4 5 6 >>

اطلاعات تصویری