• دنیای ۲۰۱۷ در اختیار استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی

    دنیای ۲۰۱۷ در اختیار استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی
    در بخش اول این مطلب به ۳ رویداد مهم اثرگذار بر شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کنیم
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
  • چه کنیم وقتی مدیران ما را در نظر نمی‌گیرند؟

    چه کنیم وقتی مدیران ما را در نظر نمی‌گیرند؟
    خودت را برای جست‌وجوی کار جدید آماده کن و بدان که وقت خودت را هدر نداده‌ای، حتی اگر هرگز شغل فعلی‌ات را از دست ندهی.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
  • روش‌های کاربردی برای عملی‌کردن تفکر استراتژیک

    روش‌های کاربردی برای عملی‌کردن تفکر استراتژیک
    مدیران ارشد اجرایی غالبا گلایه می‌کنند که «من تمام وقت خودم را صرف مدیریت مسائل جزئی و تاکتیکی می‌کنم و به همین علت وقت نمی‌کنم به مسائل بلندمدت بپردازم.»
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
  • مهارت‏های مورد نیاز مدیران در عصر اتوماسیون

    مهارت‏های مورد نیاز مدیران در عصر اتوماسیون
    هراس از فراگیر شدن روبات‏ها – چه درست باشد و چه غلط – نیروی کار را مجبور می‏کند کیفیت کار خود را بالا ببرد. پژوهش موسسه مک‏کینزی با عنوان «چهار اصل اتوماسیون فضای کار» ارزیابی می‏کند که ۴۵ درصد فعالیت‏هایی که توسط انسان در محیط کار امروز صورت می‏گیرد را تکنولوژی می‏تواند انجام دهد.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
  • با این برنامه موبایلی بهره وریتان را افزایش دهید

    با این برنامه موبایلی بهره وریتان را افزایش دهید
    امروزه دهها برنامه توسط شرکت های مختلف طراحی شده که با تجمیع امور مختلف هر فرد به وی کمک می کنند تا از اوقات خود به بهترین نحو استفاده کند.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
  • برای مدیران تازه کار

    در دسترس باشید و غرور را کنار بگذارید

    در دسترس باشید و غرور را کنار بگذارید
    به عنوان یک مدیر و رهبر باید روزانه تصمیمات شغلی متعددی را اتخاذ کنید که بعدها در مورد دلایل اتخاذ آنها به دیگران ازجمله سهامداران یا رئیس شرکت توضیح دهید. بنابراین چنین تصمیماتی باید به گونه‌ای باشد که قابل دفاع و توجیه باشد و ناگفته پیدا است که اتخاذ تصمیمات متعددی که همگی درست و ایده‌آل باشند از عهده یک نفر ساخته نیست
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
  • خداحافظی به شیوه سرمایه‌گذاران؛ ممنون ۲۰۱۶

    خداحافظی به شیوه سرمایه‌گذاران؛ ممنون ۲۰۱۶
    ۷۷ درصد سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۶ توانستند به سودهای خوبی برسند.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
  • نقش «تفکر طراحی» در بهبود تجربه مشتری

    نقش «تفکر طراحی» در بهبود تجربه مشتری
    شرکت IBM از رویکرد تفکر طراحی به منظور پیشگامی در عرصه نوآوری در صنعت فناوری‎های دیجیتال بهره‌برداری می‎کند و به این ترتیب فرهنگ سازمانی در طول فرآیند طراحی و توسعه متحول می‎شود. در واقع، بنا به گفته ویرجینیا رومتی، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، اهمیت اتخاذ چنین رویکردی در IBM به خوبی درک شده است و در حال شکل دادن به آینده آن است.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
  • به دست آوردن سهم بازار از طریق حمله به رقبا

    به دست آوردن سهم بازار از طریق حمله به رقبا
    در بسیاری از شرکت‌های بزرگ، مدیران عامل سیاست زیادی دارند؛ مثلا هیچ‌گاه در مورد شخصی علنا نکته‌ای منفی نمی‌گویند و بسیاری از آنها حتی از بردن نام رقیبشان خودداری می‌کنند.
    ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
  • ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۶ چقدر سود کردند؟

    ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۶ چقدر سود کردند؟
    در سالی که رای دهندگان پوپولیست توازن قدرت را در اروپا و آمریکا بر هم زدند، ثروتمندترین افراد جهان ۲۳۷ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند.
    ۱۳۹۵/۱۰/۹
  • ابتکار هندی‌ها برای حفاظت مسافران از آلودگی هوا/عکس

    در عکس زیر یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در هند را مشاهده می‌کنید که برای محفاظت از مسافران اتوبوس مقابل آلودگی هوا دور آن حفاظی کشیده شده است.
    ۱۳۹۵/۱۰/۸
  • توصیه‌های کاربردی از جمع‌بندی ایده‌های مدیران منتخب

    توصیه‌های کاربردی از جمع‌بندی ایده‌های مدیران منتخب
    پیچیدگی‌های روزافزون دنیای کسب‌وکار و دگرگون شدن ویژگی‌ها و نگرش‌های کارکنان آن چنان گسترده و غیرقابل پیش‌بینی شده که تجدیدنظر در رویکردها و الگوهای مدیریتی مدیران در درجه اول اولویت کاری آنها قرار دارد.
    ۱۳۹۵/۱۰/۸
  • چگونه با وجود افراد غیرقابل تحمل در محل کارمان شاد باشیم؟

    چگونه با وجود افراد غیرقابل تحمل در محل کارمان شاد باشیم؟
    افراد غیرقابل تحمل را می‌توان آئینه‌ای برای نگاه کردن به خود نامید.
    ۱۳۹۵/۱۰/۷
  • چگونه اختلافات میان نسل‌های مختلف را مدیریت کنیم

    چگونه اختلافات میان نسل‌های مختلف را مدیریت کنیم
    طی سال‌های اخیر، محیط‌های کار همواره متشکل از سه گروه سنی مختلف بوده‌اند: نیروی کار جوان و پرانرژی و تازه‌کار، نیروی کار میانسال که بیشتر در سطوح و سمت‌های مدیریتی مشغول به کارند و نیروی کار سالخورده که ۲۰ یا ۳۰ سال سابقه کار دارند و معمولا در سطوح ارشد سازمان فعالیت می‌کنند.
    ۱۳۹۵/۱۰/۶
  • رقابت نفس‌گیر کسب و کارهای سنتی با «صفر و یک»

    رقابت نفس‌گیر کسب و کارهای سنتی با «صفر و یک»
    در حالی که کسب وکارهای نوپای کشور باید تمام تمرکز خود را روی بهبود خدمات و ارائه سرویس‌های جدید به بازار بگذارند اما حالا بخش عظیمی از کارشان به بررسی و حل شکایت‌هایی می‌گذرد که از سوی نهادهای قدیمی مختلف تقدیم دادگاه‌های قضایی شده است.
    ۱۳۹۵/۱۰/۵
  • با شناخت پتانسیل‌های کارمندان ناممکن‌ها را ممکن سازید

    با شناخت پتانسیل‌های کارمندان ناممکن‌ها را ممکن سازید
    چه شما برای اولین بار بر صندلی مدیریت تکیه زده باشید و چه چند سالی از دوران مدیریت‌تان گذشته باشد، به شدت به توصیه‌های راهبردی که در ادامه خواهد آمد نیاز خواهید داشت.
    ۱۳۹۵/۱۰/۵
  • چگونه غیرمستقیم در اعماق ذهن مشتری نفوذ کنیم؟

    چگونه غیرمستقیم در اعماق ذهن مشتری نفوذ کنیم؟
    تا به حال بارها برندهای نام آشنای جهانی مانند اپل، کوکاکولا و سامسونگ را در فیلم‌ها و سریال‌ها مشاهده کرده‌ایم. آیا ظاهر شدن لوگوهای این برندها به صورت کاملا تصادفی است؟
    ۱۳۹۵/۱۰/۵
  • جنبه تاریک درگیری عاطفی-ذهنی کارکنان

    جنبه تاریک درگیری عاطفی-ذهنی کارکنان
    حقیقتا امروزه در حوزه منابع انسانی نمی‌توان اهمیت درگیری عاطفی-ذهنی را نادیده گرفت. بسیاری از پژوهش‌های معتبر فراتحلیلی (meta-analysis) نشان می‌دهند که سطح بالای مشارکت می‌تواند موجب بهبود عملکرد و همچنین بقای کارکنان در سازمان شود. با این وجود، درگیری عاطفی-ذهنی همیشه هم باعث ارتقای شاخص‌ها در سازمان نمی‌شود.
    ۱۳۹۵/۱۰/۴
  • خدمات به مشتری در سال ۲۰۱۶

    خدمات به مشتری در سال ۲۰۱۶
    بیش از سه‌چهارم مصرف‌کنندگان، اگر از خرده‌فروشی مورد نظر خود خدمات کافی دریافت نکنند، به یک خرده‌فروشی دیگر روی خواهند آورد و نصف آنها اگر از طرف مقابل خود راضی نباشند، بازخوردهای منفی خود را به‌صورت اینترنتی یا از طریق رسانه‌های اجتماعی، به اشتراک خواهند گذاشت. بنابراین، از آنجا که خدمات به مشتری به نبردگاه کلیدی کسب‌وکارها تبدیل شده، آشکارترین رویدادهایی را که در سال ۲۰۱۶ عامل توسعه خدمات به مشتری بوده، از زبان برخی کارشناسان مرور می‌کنیم.
    ۱۳۹۵/۱۰/۴
  • نشانه‌های وجود روحیه نوآوری در سازمان‌ها

    نشانه‌های وجود روحیه نوآوری در سازمان‌ها
    اغلب رهبران به جای سازماندهی و برنامه‌ریزی تغییراتی برای رسیدن به تصویر بزرگ(big picture) فقط به‌ آن فکر می‌کنند!‌ اما فرهنگ، تاثیر خالصی از رفتارهای مشترک است. بنابراین بروز رفتارهای نوآورانه در سازمان باید در اولویت اول قرار گیرد.
    ۱۳۹۵/۱۰/۲
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>

    اطلاعات تصویری