بعد از رفع تحریم ها در بازار مسکن چه اتفاقی میفتد؟

لغو تحریم‌ها چه تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان مسکن به آن پاسخ داده‌اند.

عصر بانک؛فردین یزدانی در این باره گفت: لغو تحریم‌ها بخش‌های قابل مبادله که در بخش صنعت و خدمات هستند را به شدت تکان خواهد داد و باعث رونق در بخش‌های دیگر اقتصاد خواهد شد.

 

این کارشناس مسکن افزود: اما باز شدن بخش‌های قابل مبادله باعث می‌شود که با هجوم سرمایه به بخش مسکن مواجه نشویم و تقاضای سرمایه مسکن تغییر خاصی نخواهد کرد اما تغییر وضعیت درآمدی کشور و کل اقتصاد باعث می‌شود که تقاضای مصرفی، یک مقدار تقویت شود و این نقصان تقاضای موثر که در بازار است تا یک حدی جبران شود و این باعث یک رونق نسبی خواهد شد.

 

یزدانی در پاسخ به اینکه لغو تحریم‌ها چه زمانی تاثیر خود را بر بازار مسکن می‌گذارد گفت: تا این لغو تحریم‌ها اثر خود را بر بازار بگذارد یک وقفه 9ماهه تا یک‌ساله خواهد داشت.

 

در همین مورد بیت‌الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با تاثیر لغو تحریم‌ها بر بازار مسکن گفت: چون ما اقتصاد را در انتظار گذاشته‌ بودیم و الان یک ورود منابع مالی می‌آید، اگر تمامی تحریم‌ها برداشته شود و منابع مالی ما در کشور وارد شود، سر از بخش ساختمان و مسکن نیز درخواهد آورد و شروع به رونق دادن بخش مسکن می‌کند.

 

این کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با زمان تاثیر لغو تحریم‌ها در بخش مسکن اظهار کرد: اگر لغو تحریم‌ها حضوری در بخش مسکن داشته باشد با یک تاخیر یکی دو ماهه تاثیرش را می‌گذارد.

 

در همین مورد احمدرضا سرحدی ، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با تاثیر لغو تحریم‌ها بر بازار مسکن اظهار کرد: لغو تحریم‌ها قطعاً بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

 

این کارشناس مسکن گفت: لغو تحریم‌ها چیزی است که آثارش باید وارد بازار شود، فعلاً امیدواری‌هایی ایجاد کرده است که وضع اقتصادی مردم خوب شود و بتوانند قدرت خرید پیدا کنند و وارد بازار شوند، این یک امیدواری است و نتایج عملی آن انشاالله در نیمه اول سال آینده و بهتر است.

 

او افزود:  قطعی‌تر بگوییم نیمه دوم سال آینده آثار خودش را بروز می‌دهد که اگر اتقاقاتی که پیش‌بینی شده قرار باشد اتفاق بیفتد، به امید خدا ما شاهد یک رونق خوب و متعادلی در بخش صنعت و بخش اقتصادی کشور و از جمله بخش مسکن خواهیم بود.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.