سرمایه گذاران ایرانی ریسک‌پذیر نیستند

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی ریسک پذیر نبوده و منتظر بهره برداری احتمالی از موج برای حفظ سرمایه خود هستند گفت: وعده‌های دولت برای دوران پساتحریم رکود اقتصادی را افزایش داد.

عصر بانک؛محمدحسین فاتحی با بیان اینکه در تئوری های اقتصادی تعریف خاصی برای دوره رکود و رونق وجود دارد گفت: واقعیت آن است که دوره رونق و رکود در اقتصاد کشور از هیچ تئوری پیروی نمی‌کند. 

  
وی با بیان اینکه شرایط بازارهای اقتصادی در دوره رونق و رکود متأثر از عملکرد مؤلفه‌های بازار نیست افزود: به عبارت دیگر ساختارهای دولتی شرایط را سمت رکود یا رونق بازارهای اقتصادی پیش می‌برد. 
 
فاتحی با تاکید بر اینکه در وضع  کنونی بیشترین انتقاد متوجه دولت است تا فعالان بخش خصوصی گفت: موضوع دیگری که به رکود دامن زده مربوط به وعده‌های دولت برای دوران پساتحریم است این وعده‌ها و ترسیم دوران خوش اقتصادی باعث شده تا فعالان اقتصادی در انتظار یک اتفاق خوب تمایلی به حضور در بازارهای اقتصادی نداشته باشند. 
 
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این وضعیت شرایطی را رقم زده تا روند روبه رشد اقتصادی کند شود اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف سرمایه گذاران این است که ریسک پذیر نیستند یعنی همه آنها به دنبال حفظ سرمایه‌های خود هستند. 
 
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران به دنبال بهره برداری احتمالی از موج‌های ایجاد شده هستند تاکید کرد: تمام این مسائل موجب شده تا حدود 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی جامعه در انتظار وقوع یک اتفاق خاص باشد. 
 
فاتحی با اشاره به اینکه اتفاقی روی ندهد شرایط اقتصادی کشور از این هم پیچیده‌تر می‌شود گفت: قیمت‌ها به دلیل شرایط جدید کشور تا حدودی کاهش یافت اما پس از مدت کوتاهی به حالت قبلی بازخواهد گشت و البته در این میان سیاست‌های دولت نیز تأثیر گذار خواهد بود. 

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد مردم هم دید خوبی نسبت به فعالیت‌های اقتصادی ندارند و این نیز باعث گسترش دامنه رکود شده است. 

 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.