لغو عملی تحریمها چند ماه به طول می‌انجامد؟

افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران پس از لغو عملی تحریم‌ها در کمتر از یک هفته محقق می‌شود.

عصر بانک؛ رکن الدین جوادی صبح امروز (٢٧ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران قادر است تنها در مدت یک هفته پس از لغو عملی تحریمها، تولید خود را ٥٠٠هزار بشکه افزایش دهد.

 

وی یادآور شد: لغو عملی تحریمها حدود دو ماه به طول می انجامد و مشتریان ما برای این میزان افزایش تولید، غالبا مشتریان سنتی از آسیا و اروپا هستند.

 

ظرفیت جذب ١٠٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ظرفیت جذب ١٠٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور، مباحثی مبنی بر سپردن عنان صنعت نفت کشور به دست خارجیها را کاملا مردود دانست و تصریح کرد: ایران در تعامل با شرکتهای بین المللی به دنبال انتقال دانش و تکنولوژی روز، جذب سرمایه و استفاده از تجربیات آنها در حوزه نظام نوین اداره پروژه ها و ساختار پروژه هاست.

 

جوادی با اشاره به هزینه پایین تولید نفت و گاز در ایران از یک سو و رکود حاکم بر بسیاری از کشورها از سوی دیگر عنوان کرد: مجموع این مسائل فرصت خوبی را برای جذب سرمایه گذاری در اختیار صنعت نفت ایران قرار داده است.

 

صادرات گاز به اروپا با خط لوله قطعا اقتصادی نیست

 

وی درباره توجیه اقتصادی صادرات گاز از طریق ال ان جی گفت: از لحاظ اقتصادی انتقال گاز از مسیری با بیش از ٢ هزار و ٥٠٠ کیلومتر خط لوله در مقایسه با انتقال از طریق ال ان جی اقتصادی نیست. بنابراین اگر اروپا را بازار هدف برای صادرات گاز بدانیم، با توجه به نیاز به حدود ٤ هزار کیلومتر خط لوله، استفاده از این روش قطعا توجیه اقتصادی ندارد.

 

قیمت نفت تا پایان ٢٠١٦ افزایش می یابد

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیش بینی قیمت نفت در آینده یادآور شد: قیمت نفت از اقتصاد و بازار عرضه و تقاضا تأثیر می پذیرد و در عین حال مباحث سیاسی ناشی از تصمیمات سیاستگذاران و از سوی دیگر امنیت عرضه انرژی نیز در قیمت تأثیرگذار است.

 

جوادی تصریح کرد: در یک روال اقتصادی معقول پیش بینی می شود قیمت نفت تا پایان سال ٢٠١٦، به رقمی میان ٧٠ تا ٨٠ دلار برسد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.