توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره فروش موسسه میزان به متقاضیان

محسنی اژه ای درباره سرنوشت موسسه مالی و اعتباری میزان و خبری که رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره فروش این موسسه داده بود، توضیح داد.

عصر بانک؛ روزی نیست که اخبار ضد و نقیض درباره سرمایه مردمی که در موسسه مالی و اعتباری میزان، سرمایه گذاری کردند، منتشر نشود. 

 

برخی مالباختگان می گویند اموال موسسه با سرمایه گذاران بزرگ، تهاتر می شود و بقیه سرمایه گذاران اندک، پول خود را به نقد می گیرند و برخی دیگر نیز گفته اند هنوز قوه قضاییه درباره این موسسه تصمیمی نگرفته.
 

پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز اخیرا اعلام کرده بود این موسسه به متقاضیان فروخته می شود.

در همین رابطه، غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری امروز خود اظهار نظر کرد. 

خبرنگاری از او درباره سرنوشت موسسه میزان پرسید: طبق گفته رئیس کمیسیون اصل 90 آیا موسسه میزان به متقاضیان فروخته می شود؟

محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در این باره گفت: نه، موسسه میزان یا هر موسسه دیگری مکرر از طریق کارگروه مشترک بانک مرکزی، دولت و قوه قضاییه اطلاع رسانی شده. درباره این موسسه ستادی در خراسان رضوی تشکیل شده و گفته شده اگر اینها خود را با قانون مطابقت بدهند، می توانند کارشان را ادامه دهند. حالا که این کار را نمی کنند، منحل می شود و همه چیز جمع می شود و آثاری باقی نماند. 

او در ادامه توضیح داد: گاهی نیز ممکن است هیات مدیره به لحاظ تخلفات نتوانند ادامه دهند، این موارد در کارگروه و ستاد مربوطه بررسی می شود اگر قابل ادامه و اصلاح است، در بانک دیگری ادغام می شود یا احیانا خریداری می شود. الان در این باره اطلاع دیگری ندارم.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.