نظارت بانک مرکزی در صورت ورود بانک‌ها به بیمه‌داری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه داری به نوعی بنگاهداری و صنعتی سودآور است پس اگر بانک‌ها به آن ورود پیدا کنند قطعا با وظیفه بانکداری مغایر است.

عصر بانک؛محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیدر خصوص تاسیس شرکت بیمه توسط بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها نمی توانند و فقط باید به وظایف بانکی خودپردازند که متاسفانه این موضوع در حال حاضر یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور ما است زیرا بانک‌ها فعالیت اصلی خود را رها کرده و به بنگاه داری، سرمایه‌گذاری و ورود به فعالیت در سایر حوزه‌ها روی آورده‌اند. 

وی افزود: بانک‌ها باید تنها به وظیفه بانکداری خود بپردازند و به حوزهایی همچون بیمه و بنگاهداری و … روی نیاورند و باید توجه داشت اگر بانک‌ها به وظیفه اصلی خود یعنی بانکداری به نحو مطلوب بپردازند هیچگاه زمینه و فرصتی برای ورود به سایر زمینه‌ها و بازار‌ها نخواهد داشت. 

میرمحمدی گفت: بیمه داری به نوعی بنگاهداری است و صنعتی سودآور است پس اگر بانک‌ها به آن ورود پیدا کنند قطعا با وظیفه بانکداری مغایر است که اگر به این زمینه وارد شوند بانک مرکزی نیز باید نظارت دقیق داشته و در صورت لزوم اقدامات مقتضی را صورت دهد.

 

 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.