مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با وزیر انرژی ارمنستان دیدار کرد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با هدف توسعه همکاری های بانکی دو کشور و گفتگو در خصوص مراحل اجرایی تامین مالی خط سوم انتقال نیرو به ارمنستان در ساختمان مرکزی این بانک با وزیر انرژی این کشور دیدار کرد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری های بانکی بین دو کشور دوست ابراز امیدواری کرد که این پروژه هر چه سریعتر به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

 

بنابراین گزارش، آقای یرواند زاخاریان، وزیر انرژی ارمنستان ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط میان دو کشور و دعوت از هیات های بانکی ایرانی برای حضور در ایروان گفت:  تجهیزات مورد نیاز برای طرح انتقال نیرو به ارمنستان به این کشور رسیده است و  مراحل گمرگی را طی می کند و شرکت ایرانی آماده نصب و مونتاژ این تجهیزات است.

 

وی افزود: کشور ارمنستان عضو اتحادیه کشورهای اوراسیایی است و آمادگی داریم تا زمینه همکاری و استفاده از امکانات این کشورها را فراهم کنیم.

 

گفتنی است براساس قرارداد منعقده در تابستان سال جاری، این بانک تامین  83 میلیون یورو از 107 میلیون و 900 هزار یوروی هزینه احداث این خط را برعهده  گرفته است تا این پروژه طی 18 ماه آینده برای تبادل برق بین ایران و ارمنستان به بهره برداری برسد. دولت ارمنستان در پایان دوره دوساله اجرای طرح، متعهد به پرداخت مبلغ قرارداد به بانک توسعه صادرات در اقساط شش ماهه و به مدت پنج سال خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.