سودآوری از پساتحریم ایران در “برج‌های دوبی”

به گفته کارشناسان اقتصادی، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به خصوص امارات، تاثیر مثبتی از لغو تحریم ایران خواهند پذیرفت و انتظار می رود نقش مهمی از نظر روانه ساختن سرمایه گذاری و تجارت با ایران ایفا کنند.

عصر بانک؛ به نقل از پایگاه خبری ترید عربیا، به گفته کارشناسان، با توجه به زیرساخت های تجاری قوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در همسایگی ایران، لغو تحریم های این کشور در آینده موجب تاثیرگذاری مثبت و رشد قابل توجه بر اقتصاد این کشورها خواهد شد.

 

اعضای انستیتوی حسابداران حرفه ای انگلیس و ولز و میهمانانی که اخیرا در برج های جمیرای امارات در دوبی دور هم گرد آمده بودند، تاثیر لغو تحریم های ایران را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود اقتصاد ایران در طی سال های آینده رشد سریعی را تجربه کند. این امر به جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد تا به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی در میان مدت و دراز مدت تبدیل شود. اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به خصوص امارات، تاثیر مثبتی از لغو تحریم ها خواهند پذیرفت و انتظار می رود نقش مهمی از نظر روانه ساختن سرمایه گذاری و تجارت با ایران ایفا کنند.

میشائیل آرمسترانگ، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این نشست گفت: «ابتدا، امارات می تواند نقش مشابهی مانند آنچه هنگ کنگ برای چین ایفا می کند برای ایران ایفا نماید. امارات این پتانسیل را دارد تا به لطف روابط تاریخی اش با ایران، زیرساخت های در کلاس جهانی و امکانات حمل و نقل بسیار خوب، به دروازه ورود به بازار ایران تبدیل شود.»

وی افزود: «با توجه به این واقعیت که امارات همواره یک شریک تجاری قابل اعتماد بوده است، اعتماد سرمایه گذاران افزایش خواهد یافت. هرچند بنگاه های اقتصادی در نهایت مستقیما و بدون هیچ واسطه ای وارد ایران خواهند شد، اما بعید است این مسئله موقعیت امارات به عنوان یک قطب مهم تجاری در منطقه را تغییر دهد.»

این نشست با حضور 100 کارشناس عضو انستیتوی حسابداران حرفه ای انگلیس و ولز و نمایندگان تجاری عالی رتبه از سازمان های مهم مالی منطقه ای و جهانی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.