مسکن‌خواری و احتکار مسکن واقعیت دارد

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تایید وجود فعالیت‌های احتکار مسکن گفت: پیشنهاد ما برای ارایه وام 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان که قابل انتقال به خریدار است می‌تواند از بروز سوءاستفاده‌های ناشی از احتکار مسکن در سال‌های آینده جلوگیری کند.

عصر بانک؛جمشید برزگر اظهار کرد: چندی پیش مدیران یک شرکت بازرگانی قصد خرید ساختمانی متعلق به ما را در شرایط رکود فروش داشتند اما بعد از آن‌که متوجه شدند ساختمان اداری و خدماتی است، پشیمان شدند و گفتند ما فقط واحد مسکونی می‌خریم.

 

وی افزود: این افراد به دنبال پروژه‌های نیمه تمام هستند که با کمترین قیمت از انبوه‌سازان بخرند و در آینده با بیشترین قیمت بفروشند که در آن صورت تولیدکننده و مصرف کننده ضرر می‌کنند و سود اصلی را دلالان می‌برند.

 

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن گفت: با وضعیت فعلی اگر فکری به حال فعالان بخش ساخت و ساز نشود تولیدکنندگان به مرور دلسرد خواهند شد. به همین خاطر ما دنبال این هستیم که تسهیلات 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان تعلق بگیرد تا شاهد سوءاستفاده برخی سودجویان ناشی از احتکار مسکن نباشیم.

 

برزگر روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طبق جلسات شورای برنامه‌ریزی مسکن و ساختمان در برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی را به دولت، وزارت راه و شهرسازی و مجلس ارائه کردیم و قرار شده تا بانکم مسکن وام ساخت مسکن تا سقف 100 میلیون تومان را افزایش دهد. البته پیشنهاد ما 120 میلیون است اما توافق با پرداخت 100 میلیون در مراحل نهایی خود قرار دارد. اظهاران برزگر بعدتر از سوی مسئولان بانک مسکن تکذیب شد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.