بانک دی در صدر بانک‌های با تصدی پایین بنگاه‌داری قرار دارد

مدیرعامل بانک دی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس با این هدف شکل گرفته و گرامی داشته می‌شود که گنجینه گرانقدری را که به دست آورده‌ایم حفظ کنیم و با انتقال آن به نسل‌های آینده نگذاریم آرمان‌های دفاع مقدس فراموش شود.

عصر بانک؛به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر احمد شفیع‌زاده در جمع فرزندان سرداران شهید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم به خوبی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌های زندگی بهره بگیریم، تصریح کرد: فرهنگ به وجود آمده و ادبیات شکل گرفته این دوران بسیار ارزشمند بوده و برای کشور نجات‌بخش است و اگر ما به این ادبیات تمسک بجوییم در همه عرصه‌ها پیشرفت خواهیم کرد.

 

مدیرعامل بانک دی ایستادگی در برابر قدرت‌ها و پذیرش ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه را حاصل خون شهدا و مجاهدت جامعه ایثارگری دانست و گفت: اعتقاد قلبی داریم که اگر این ادبیات و ایستادگی در سایر حوزه‌ها مانند اقتصاد و فرهنگ نیز شکل می‌گرفت ما در معرض تحریم‌ها و مشکلات آن قرار نمی‌گرفتیم و وضعیت اقتصادمان بهتر از شرایط کنونی بود.

 

شفیع‌زاده در ادامه با اشاره به شکل‌گیری بانک دی و ارتباط نزدیک این مجموعه با جامعه ایثارگری اظهار کرد: بانک دی با یاری خدا و همت همکاران طی مدت فعالیت خود توانسته است از منظر بانک مرکزی عملکرد مطلوبی داشته و نسبت به بانک‌های همتراز خود از استحکام بیشتری برخوردار باشد.

 

وی افزود: بانک دی هم اکنون علاوه بر اینکه در بازار سرمایه (فرابورس) جایگاه مناسبی دارد اولین بانکی بود که صورت‌های مالی آن از سوی بانک مرکزی مورد تایید قرار گرفت. همچنین در گزارشی که بانک مرکزی درباره عملکرد بانک‌ها منتشر کرد تاکید شده است که بانک دی در صدر بانک‌های با تصدی پایین بنگاه‌داری قرار دارد.

 

مدیرعامل بانک دی با اشاره به الزام دولت و مجلس برای کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها ادامه داد: سوال مهمی که در این باره وجود دارد این است که وقتی بانک‌ها بنگاه‌های خود را واگذار کنند آیا بخش خصوصی توانایی جذب و پوشش آنها را خواهد داشت؟ چرا که اگر بخش خصوصی توانمند وجود داشته و بتواند فضای جدید را توسعه دهد حتما می‌تواند برای اقتصاد کشور مناسب و مفید باشد.

 

شفیع‌زاده تصریح کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره تاکیدشان بر این بوده است که اقتصاد به مردم واگذار شود. در بحث خصوصی‌سازی و اصل 44 تا حدودی این امر محقق شد اما متاسفانه طی چند دهه دولت همواره فربه‌تر شده است و باید اندیشه‌ای جدی برای برطرف کردن این مشکل کرد.

 

در ادامه این جلسه جمعی از فرزندان سرداران شهید دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره بانک دی و فعالیت‌های اقتصادی آن بیان کردند و با پیشنهاد دکتر شفیع‌زاده قرار شد در قالب جلسات مشترک ماهانه دیدگاه بخشی از جامعه ایثارگری و نحوه تعاملات با حضور این اعضا مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.