برداشت غیر قانونی یک موسسه مالی و اعتباری از حساب شخصی مشتریان

یکی از شعبات یک موسسه مالی اعتباری در کیش که به تازگی مجوز پذیره‌نویسی سهام خود از بانک مرکزی را اخذ کرده بدون اجازه یکی از مشتریانش اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از حساب این فرد کرده است.

عصر بانک؛کی از شعبات یک موسسه مالی اعتباری در کیش که به تازگی مجوز پذیره‌نویسی سهام خود از بانک مرکزی را اخذ کرده بدون اجازه یکی از مشتریانش اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از حساب این فرد کرده است.

 

(ع ر) با ارائه مستنداتی درباره ادعایش در خصوص برداشت غیرقانونی از حسابش در یکی از شعبات یک موسسه مالی اعتباری در جزیره کیش ، گفت: در طی سال 92 طی چند مرحله بدون آنکه اطلاع داشته باشم یا از من مجوزی اخذ شده باشد از حسابم برداشت شد.

 

وی در تشریح این ماجرا گفت: روزی همسر بنده به شعبه ای از این موسسه مالی اعتباری در جزیره کیش که در آن حساب داشتم مراجعه کرد و در حین انجام اموری بانکی متوجه شد که مبلغ 300 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است وقتی موضوع را با مسئولان وقت شعبه در میان گذاشتیم پاسخ آنها این بود که به دلیل کسری در صندوق این مبلغ را از حساب شما برداشت کردیم که در اسرع وقت نسبت به تامین و جبران آن اقدام می‌کنیم.

 

(ع ر) تصریح کرد: چند ماه پس از گذشت این ماجرا به شعبه مربوطه مراجعه کردم و متوجه شدم نه تنها پولی که در گذشته از حسابم برداشت شده بود برگشت داده نشده است بلکه تا تاریخ 28/12/92 مجموعا مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

 

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق به رئیس و معاون وقت شعبه در خصوص برداشت غیرقانونی و بدون مجوز از حساب شخصی‌ام اعتراض کردم و این‌ها وقتی با اعتراض بنده مواجه شدند از من خواستند تا پایان روز 15 فروردین 93 به شعبه فرصت دهم تا پول را به حسابم برگردانند پیرو این قول مسئولان وقت شعبه در پایان تعطیلات عید به این موسسه مالی و اعتباری مراجعه کردم و متوجه شدم که افراد معترض دیگری نیز با وضعیت مشابه من در آنجا حضور دارند.

 

(ع ر) خاطرنشان کرد : در همان زمان بود که متوجه شدم از 2 سند ملکی که به امانت در نزد موسسه داشته ام سوءاستفاده شده و از روی آنها به نام بنده تسهیلاتی دریافت شده که رقم آن وام ها نیز به رقم 800 میلیون تومان می رسید یعنی تا آن تاریخ در مجموع با این عمل غیرقانونی مسئولان وقت شعبه 2 میلیارد تومان خسارت متوجه بنده بود.

 

(ع ر) خاطرنشان کرد: پس از این ماجرا به مدیران ارشد این موسسه که آن روز در شعبه کیش حضور داشتند شدیدا اعتراض کردم و از آنها خواستم که تکلیف وجوهات برداشته شده از حسابم را مشخص کنند که آنها نیز در پاسخ گفتند این سوءاستفاده ها توسط معاون وقت شعبه انجام شده که اگر شما موضوع را قضایی نکنید و تنشی ایجاد نشود در اولین فرصت خسارت های وارده را جبران می کنیم.

 

وی ادامه داد: حدود 3 ماه از این ماجرا گذشت که برخی از مدیران بلندپایه این موسسه مالی اعتباری با من تماس گرفتند و قرار ملاقاتی را تعیین کردند آنها در این ملاقات مدعی شدند که معاون وقت شعبه کیش اقدام به یک اختلاس نموده و تنها راه حل موجود آن است که از روی املاک متعلق به فرد متخلف (معاون وقت شعبه کیش) مبلغ 4 میلیارد تومان وام از طریق موسسه پرداخت خواهد شد که از این رقم 2 میلیارد طلب من پرداخت و مابقی نیز به سایر طلبکاران داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خلاصه آنکه با تمام این پیگیری ها تاکنون حتی یک ریال از آنچه که از حساب شخصی بنده بدون اطلاع برداشت شده بود نه تنها پرداخت نشده است بلکه مسئولان این موسسه مالی و ا عتباری با وقت کشی همچنان وعده فرداهای نامعلوم را برای بازگرداندن مطالباتم می دهند.

 

(ع ر) در پایان تصریح کرد: بنده در 2 نامه جداگانه یکی به وزیر اقتصاد و دیگری به رئیس کل بانک مرکزی خواستار رسیدگی به تخلفات واضح این موسسه مالی و اعتباری شده ام که البته مستندات لازم را هم به پیوست این نامه ها تقدیم این 2 مقام مسئول کرده ام و در صورت عدم همکاری موسسه مالی و ا عتباری موصوف با جزئیات و ذکر نام همه تخلفات موسسه را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد ضمن آنکه از مجرای قضایی نیز موضوع را دنبال می کنم.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.