تشدید وضعیت قرمز بورس

بورس تهران در معاملات دومین روز هفته با کاهش شدید قیمت ها و افزایش تقاضا روبرو شد و ریزش 500 واحدی شاخص را تجربه کرد.

عصر بانک؛در حالی که انتظار می رفت بورس تهران به خبر رای کنگره آمریکا در خصوص برجام واکنش مثبتی نشان دهد و روند صعودی خود را آغاز کند، بورس تهران بدون توجه به اخبار مثبت سیاسی و تحت تاثیر تصمیمات اقتصادی روند نزولی به خود گرفت و زیان سهامداران خود را تشدید کرد.

 

به طوری که در معاملات دومین روز هفته روند نزولی بورس تشدید شد و تالار شیشه ای تحت تاثیر تصمیم جدید اقتصادی دولت در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی با کاهش شدید قیمت ها و افزایش فشار فروش مواجه شد.

 

به این ترتیب در بازار امروز انتشار خبر نرخ 13 سنتی خوراک پتروشیمی و تغییر نرخ 8 سنتی خوراک و بی ثباتی در تصمیم گیری ، تاثیر منفی در بازار داشت و موجب شد تا شرکت‌های پترویشیمی با افزایش فروش مواجه شوند، زیرا پیش بینی شده است که نرخ خوراک 13 سنتی تاثیر منفی روی سهام این شرکت ها داشته و موجب تعدیل منفی سود آنها می شود .بر این اساس میل سهامداران به فروش سهم و نیز افت قیمت ها موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز افت 537 واحدی را تجربه کند و به کانال 62 هزار واحدی وارد شود.

 

در بازار منفی امروز شرکت های مطرح پتروشیمی، پالایشگاهی، بانکی و خودرویی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند؛ به طوری که نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس، بانک ملت، غذیر، بانک پاسارگاد، مپنا، ایران خودرو و بانک صادرات بیشترین تاثیر را در ریزش 500 واحدی شاخص گذاشتند.

 

این در حالی است که در بازار منفی امروز تنها شرکت های قندی بودند که با افزایش قیمت و تقاضا به دلیل احتمال افزایش قیمت محصولات این شرکت ها مواجه شدند؛ به طوری که قند نیشابور، قند اصفهان و قند ثابت خراسان بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و فولا خراسان، پالایشگاه بندرعباس و پارس خودرو بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

به این ترتیب در بازار کم رمق امروز در مجموع 569 میلیون سهم به ارزش 114 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 269 هزار میلیارد تومان افت کرد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.