استقبال گرم مقامات استان آذربایجان شرقی از اقدامات بانک صنعت ومعدن

تقش بانک صنعت ومعدن در عرصه صنعت و اقتصادکشور مثبت و کارآمد است.

عصر بانک؛علی اشرف افخمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیأت همراه به استان آذربایجان شرقی سفرکرد.

 

در این سفر، افخمی در جلسه‌ای باحضور استاندار آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های مناسبی در زمینه فضای کسب و کار دارد و آماده همکاری بیشتر با این استان هستیم.
وی که در جلسه ای باحضور استاندارآذربایجان شرقی و مقامات استان سخن می گفت با اشاره به تسهیلات حمایتی این بانک برای طرح های مختلف در سراسر کشور، اظهارکرد: این بانک با وجود کمترین شعبه و کمترین سپرده گذاری ٤.٥ برابر سپرده خود تسهیلات می دهد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی این بانک از صندوق توسعه ملی تامین می شود ، گفت: با لغو تحریم ها قدرت چانه زنی بیشتر شده و خواهیم توانست ارز ارزانتری وارد کشور کنیم.
افخمی با اشاره به قرارداد این بانک با موسسات رتبه بندی بین المللی ، گفت: این قرارداد به منظور استفاده از خط اعتباری بانک های بین المللی امضا شده است.
افخمی با اعلام اینکه بانک صنعت و معدن در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصاد به صاحبان واحدهای تولیدی دارای بدهی معوقه ، تسهیلات جدید می دهد، اظهارکرد: باید به شرایط ویژه واحدهای اقتصادی توجه کنیم و بر فراهم کردن زمینه تداوم فعالیت این واحدها اهتمام داشته باشیم. 

در جلسه یاد شده استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ٧٠ درصد منابع مالی مورد نیاز طرح‌های عمرانی استان از منابع غیردولتی تامین خواهد شد ، گفت: رویکرد مدیریت اجرایی استان بیشترین همکاری با بانک صنعت و معدن به صورت مشارکت و یا اعطای تسهیلات برای این طرح‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیرعامل این بانک با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی، گفت: همه طرح های پیش بینی شده در قالب این سند قرار گرفته اند و برای طرح های خارج از این سند، منابعی هزینه نخواهد شد.
وی اظهارکرد: در صورت سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در این پروژه ها ، نسبت به بازپرداخت تسهیلات اعطا شده توسط بانک ، خود را متعهد می‌دانیم.
جبارزاده با اشاره به اینکه بیشتر بانک ها به واسطه اعطای تسهیلات مسکن مهر از نظر منابع تسهیلاتی در خط قرمز قرار دارند ، گفت: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن از این طرح مستثنی است شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک ها دارد و با توجه به رویکرد تخصصی می تواند گام های مثبتی در رونق تولید و اقتصاد کشور بردارد.
وی با اعلام اینکه صاحبان صنایع استان برای اجرایی کردن طرح های خود در قالب سند تدبیر توسعه برای استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن هدایت خواهند شد، اظهارکرد: این بانک در زمینه عاملیت پروژه های دارای منابع فاینانس و همچنین گشایش اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین استان می تواند همکاری کند.
جبارزاده با اشاره به اینکه خط آهن تبریز – میانه از اولویت های استان آذربایجان شرقی است و در سفر هیات دولت به استان هم بخش عمده ای از اعتبارات در نظرگرفته شده برای این پروژه اختصاص یافت، اظهارکرد: ریاست محترم جمهوری هم بر تکمیل زیرساخت و روساخت این پروژه تاکید دارند.
وی با بیان اینکه زیرساخت این پروژه با استفاده از اعتبار اختصاصی در سفر رییس جمهوری به استان تکمیل می شود، پیشنهاد کرد: بانک صنعت و معدن در زمینه روساخت این پروژه همچنین در مرحله بعد برای راه اندازی قطار سریع السیر تبریز – میانه همکاری کند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: ما با وجود چالش های موجود بر اجرای طرح های ماندگار و تاثیرگذار در توسعه استان اهتمام داریم.
نشست تخصصی در شهرستان تبریز
افخمی طی سفر یاد شده در نشستی صمیمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صنعتگران و کارآفرینان استان در شهرستان تبریز شرکت کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این نشست گفت: در آذربایجان شرقی هزار و 70میلیارد تومان تسهیلات پرداخته‌ایم، این در حالی است که کل سپرده‌های صنعتگران استان 40میلیارد تومان بوده و به عبارت دیگر 25 برابر سپرده‌های بانکی وام پرداخت کرده‌ایم.
علی اشرف افخمی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در دوران مدیریت وی اقدامات زیادی برای آذربایجان شرقی انجام نداده گفت: باید کارهای بزرگی برای استان‌ها و از جمله آذربایجان شرقی انجام دهیم چراکه اقدامات بزرگ و اثرگذاری برای کشور و استان و نسل‌های آینده خواهد داشت. 
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قیمت دلار افزایش یافته و سرمایه‌ها کاهش یافته اما در 20 ماه گذشته 8 میلیارد دلار گشایش اعتبار انجام شده که این اقدامات با تکیه بر منابع بانکی بوده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: توان بانک محدود است و بانک نیز مانند واحدهای صنعتی و اقتصادی یک بنگاه اقتصادی به‌شمار می‌رود که باید سرمایه خود را به گردش درآورده و سودآوری کند.
افخمی یکی از راه‌های توسعه منابع بانکی را از محل جذب سپرده‌ها دانست و گفت: اصلی‌ترین منابع بانکی به‌طور معمول از طرف دولت تامین می‌شود و این در حالی است که بانک‌های کشورهای اطراف، سرمایه‌های چندین برابری از بانک‌های داخل کشوری دارند ولی به هر حال باید از ظرفیت‌های فعلی برای رفع مشکلات استفاده کرد.
وی افزود: در صورتی که قوانین خوبی برای فعالیت بانک‌ها مصوب نشود با مشکلات بیشتری در اجرا مواجه خواهیم شد و بانک‌ها نیز نمی‌توانند خارج از مقررات حرکت کنند. افخمی تاکید کرد: انتظار این بانک از صنعتگران آذربایجان شرقی این است که در کنار سپرده‌گذاری، کارهای بانکی خود را با بانک صنعت و معدن که از آن تسهیلات دریافت کرده‌اند انجام دهند.
افخمی تاکید کرد: باید از زمان‌های محدود مدیریتی و عمر خود نهایت اثربخشی را ببریم و کارهای بزرگی انجام دهیم که یکی از برنامه‌های مهم در اقتصاد کشور توجه به واحدهای کوچک و متوسط است که در بانک صنعت و معدن توجه به این مسئله انجام شده است.
وی یادآور شد: حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط منجر به تشکیل بانک‌های واحدهای کوچک و متوسط می‌شود که این امر باید در سال‌های آتی حفظ شود، همانگونه که حرکت‌های اینچنینی در سطح جهانی نیز انجام می‌شود. 
افخمی کمبود نقدینگی را از مسائل جدی سیستم بانکداری دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان تلاش می‌شود تا منابع مالی صنایع کوچک و متوسط تامین شود و در راستای تامین منابع ارزی آمادگی داریم تا در حداقل زمان و بدون محدودیت، منابع لازم را تامین کنیم. 
وی اظهار کرد: در زمینه منابع ریالی محدودیت داریم اما تا حد ممکن منابع برای استان آذربایجان شرقی فراهم خواهد شد تا گره از کار صنعتگران پس از تایید مدیران استانی گشوده شود. 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل‌ونقل در زمینه توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: یکی از این موارد، توسعه راه‌آهن است و همانگونه که برای قطار اصفهان – قم و تهران گشایش اعتباری شد، بیش از ٨/١ میلیارد دلار فاینانس برای آن تخصیص یافته که آماده‌ایم این اقدام را برای آذربایجان شرقی نیز انجام دهیم تا حمل‌ونقل سریع‌تر میان تبریز و تهران انجام شود تا مسیر تبریز به تهران در 3 ساعت قابل پیمودن باشد.
اهتمام برای انجام پروژه‌های مهم نیز خبری بود که علی اشرف افخمی در این دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان آذربایجان شرقی از آن سخن گفت.
 
همچنین توافق اولیه برای اجرای پروژه راه‌آهن تبریز – میانه در 2 مرحله روساخت و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر نیز بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن حاصل شد. نمایندگان مردم آذربایجان شرقی و همچنین رییس اتاق بازرگانی تبریز و رییس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی در این نشست حضور یافته و با بیان دیدگاه‌های خود از مشکلات صنعت استان آذربایجان شرقی سخن گفتند و راهکارهای رفع مشکلات را با همراهی و همکاری فعالان دولتی و خصوصی خواستار شدند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: افزایش سرمایه بانکهای تخصصی مانند بانک صنعت و معدن بر شتاب روند تولید و ایجاد اشتغال در کشور تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دراین نشست تخصصی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال ایجاد تحول در نظام اقتصادی و صنعتی کشور هستیم باید سرمایه بانک‌های کشور افزایش یابد تصریح کرد : اقدامات صورت گرفته در بانک صنعت و معدن و تامین مالی پروزه های صنعتی از سوی این بانک با توجه به سرمایه اندک و کم این بانک نشان از مدریت کارآمد و تخصصی در این بانک هست.
رضا رحمانی در دیدار مدیر عامل بانک صنعت و معدن با فعالین اقتصادی و بخش خصوصی استان با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین این حوزه است، افزود: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی به منزله تزریق خون به بدن انسان و نیاز زمین زراعی به آب است.
وی گفت: صنعت و تولید در فساد و تورم رشد نمی کند و متاسفانه در حال حاضر، علت اصلی مشکلات کشور، بی پولی و مشکلات اقتصادی است.
وی افزود: طبق برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر در حال حاضر ١٥٤ هزار میلیارد تومان به صنعت و تولید کشور اختصاص یابد، می توانیم به تولید سال ٩٠ دست یابیم.
وی با تاکید بر لزوم تقویت بانک ها از نظر سرمایه ای ادامه داد: باید حمایت های عملی از بانک ها و تولید کنندگان افزایش یابد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مشکلات کشور در این زمینه رفع می شود.
وی تصریح کرد: استمرار این سیاست، نه تنها تورم را رفع نمی کند بلکه باعث تشدید آن نیز خواهد شد.
رحمانی ابراز کرد: بر اساس نظر سنجی ها، در سال های گذشته میزان فساد در ادارت دولتی و غیر دولتی به میزان کنونی نبود که در حال حاضر، این معضل، یکی از سه معضل مهم در سطح ملی است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان گفت: میانگین سرمایه گذاری دولت در این استان نسبت به متوسط کشوری، بسیار پایین است در حالی که بخش خصوصی آذربایجان شرقی، فعال تر از بخش های خصوصی سایر استان هاست.
رحمانی با اشاره به وعده ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به استان برای اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار کرد: انتظار داریم هرچه سریع تر شاهد تخصیص صددرصدی این اعتبار باشیم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک صنعت و معدن از مدیریتی توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در تبریز با بیان اینکه بانک صنعت و معدن از مدیریتی توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است، گفت: مدیرعامل این بانک یک تئوریسین در زمینه مسائل اقتصادی و توسعه متوازن است و بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر این موضوع شهادت می‌دهم.
ارسلان فتحی‌پور خواستار تصمیم‌گیری‌های منطقی در حمایت از صنعت و تولید شد و افزود: در سال‌های اخیر راه‌های آزمون و خطای بسیاری در زمینه حمایت از صنعت پیموده‌ایم و گاه به بهانه حمایت از واحدهای بزرگ واحدهای کوچک را فدا کرده‌ایم و زمانی نیز به بهانه حمایت از واحدهای کوچک و زودبازده واحدهای بزرگ را فراموش کرده‌ایم و سیاست فعلی بانک صنعت و معدن ارزشمند و قابل توجه است.
فتحی‌پور با بیان اینکه در زمینه ارزش افزوده بخش صنعت و معدن با رشد منفی اقتصادی مواجه بوده‌ایم و دولت با اتخاذ سیاست‌های اعتمادزا در عرصه اقتصاد موجبات رشد اقتصادی مثبت را فراهم آورده و پیش‌بینی می‌شود در سال 94 نرخ رشد اقتصادی 5 درصد و در سال 95 به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد برسیم که همان نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در برنامه توسعه کشور است.
وی ادامه داد: در برخی واحدهای بزرگ تولیدی اشباع در انبارها رخ داده و اکثر قطعه‌سازان نیز با موضوع مشکل در منابع مالی و در گردش مواجه هستند و این در حالی است که اندوخته بانک‌ها در نزد بانک مرکزی نیز رو به افزایش است.
فتحی‌پور عنوان کرد: در حالی که صنعت و تولید در کشور در حال از بین رفتن است در حال تعارف به همدیگر هستیم و این در حالی است که روزانه به تعداد بیکاران افزوده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و مصرف باید به صورت دو طرفه رخ دهد و تحرک در بازار ایجاد شود و در غیر اینصورت و عدم تحرک در بازار با مشکل جدی مواجه خواهیم شد و متاسفانه وضعیت برخی واحدهای تولیدی بسیار شکننده بوده و قادر به پرداخت حقوق به کارگران نیستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه ملی باید در چنین شرایطی ایفای نقش کند و منابع مالی لازم را تامین کند و بانک‌ها نیز باید برای تحرک به بازار حمایت کافی را داشته باشند.در صورتی که تحریم‌ها مرتفع شود می‌توان از منت بانک‌های داخلی خارج شویم.
نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سوغاتی مدیر عامل بانک صنعت و معدن در سفر به آذربایجان‌شرقی ارزشمند باشد و حمایت خوبی از شناسنامه صنعت کشور در تبریز توسط این بانک صورت گیرد چرا که آذربایجان‌شرقی و تبریز از لحاظ مختلف مولفه‌های ارزشمند صنعتی را دارند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای جبران عقب‌ماندگی اقتصادی و صنعتی کشور آذربایجان‌شرقی می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد و در صورتی که حمایت لازم از این استان صورت نگیرد در سطح کلان کشوری نیز موفق نخواهیم بود.

نماینده مردم میانه در مجلس: حمایت و اعطای تسهیلات میلیاردی برای حمایت از صنعت میانه از سوی بانک صنعت و معدن قابل تقدیر است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از نقش‌آفرینی بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی شهرستان میانه تقدیرکرد و گفت: بنده شخص متملقی نیستم، اما حمایت و اعطای تسهیلات میلیاردی برای حمایت از صنعت میانه از سوی بانک صنعت و معدن قابل تقدیر است.
علی مددی نماینده مردم میانه در نشست یاد شده با بیان اینکه مجلس و دولت در زمینه حمایت از صنعت علی مددی نماینده مردم میانه در نشست یاد شده با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور در وضعیت مطلوبی نیست، اظهار داشت: رویکرد فعلی به صنعت و اقتصاد خوب اما دیر هنگام است و نمی‌توان از یک بانک انتظار داشت تا کار دولت و حاکمیت را انجام دهد.
و اشتغال باید وظایف خود را انجام دهد، گفت: نمی‌توان از یک بانک انتظار داشت که مشکلات کلان در حوزه اقتصاد و تولید را برطرف کند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس گفت: باید این دو کمیسیون همراهی در مصوب کردن قوانین لازم را داشته و با همکاری دولت موانع را حل و فصل می‌کردند.
وی توجه به مشکلات شرایط پسا تحریم را یادآور شد و گفت: در حالی که صنعتگران در سه دهه گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بودند امیدواریم در شرایط پسا تحریم حمایت حساب شده‌ای صورت گیرد.

علی شیری عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم هشترود در نشست تخصصی مدیر عامل بانک صنعت و معدن با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آفت‌های سد راه تولید و رونق اظهار داشت: اگر مقصدهای نهایی و میانی ما مشخص نباشد و مقصد صحیح معلوم نشود نخواهیم توانست به نتیجه مطلوب برسیم و در این میان وسیله نیل به اهداف نیز مهم است که باید وسایل صحیح و کاربردی انتخاب شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی افزود: در کنار اهداف و وسایل رسیدن به مقصد خود راهرو در مسیر تولید و اشتغال نیز دارای اهمیت است و اگر این چنین فردی بی‌برنامه باشد و سهل‌انگاری کند امکان حصول نتیجه مطلوب ممکن نخواهد بود.
وی با تاکید بر شرایط حساس پسا تحریم گفت: شرایط پس از تحریم، شمشیر دو لبه بوده و اگر مرزهای کشور به سوی کالاهای خارجی بازگردد و با خودشیفتگی کالاهای خارجی را بی‌حد و مرز وارد کنیم موجبات صدمه به اقتصاد، تولید و اشتغال داخلی را فراهم کرده‌ایم.
نماینده مردم هشترود در مجلس با انتقاد از اغراق‌گویی در مورد صنعت داخلی و توان صنعتگران گفت: نباید با برخی مواضع و حرف‌های نادرست سر خودمان را کلاه بگذاریم و تابلوی نادرستی از توان داخلی را به نمایش بگذاریم.
شیری عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان امر به صنعتگران را مورد انتقاد قرار داده و گفت: نامه‌های واحدهای تولیدی گاه در پیچ و خم‌های اداری، ماه‌ها معطل می‌شود و موجب ناامیدی صنعتگران و افت تولید و اشتغال و صادرات می‌شود.
وی یادآور شد: باید همه متولیان امر اشتغال و تولید در بخش‌های مختلف اعم از مجلس و دولت و بخش خصوصی و بانک‌ها دست در دست هم به فکر رفع مشکلات صنعت کشور باشند و در غیر این صورت مشکلات برطرف نخواهد شد.
شیری ضمن تشکر از مدیرعامل و هیات همراه وی برای سفر به آذربایجان و تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط بانک صنعت و معدن در تامین مالی پروژه های صنعتی در کشور ، خواهان ایفای نقش گسترده‌تر بانک صنعت و معدن در این استان شد.
فریدون جعفری، رئیس نظام مهندسی معدن آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در بخش معدن وجود دارد معدن استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
وی خواستار پرداخت تسهیلات مناسب برای پروژه‌های معدنی شد و گفت: ١٧ طرح اولویت‌دار در زمینه پروژه‌های معدنی مشخص شده است.
یونس ژائله، عضو هیات‌مدیره اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه خواستار تحقق وعده رییس‌جمهوری در سفر به آذربایجان شرقی در زمینه اعطای تسهیلات بانکی شد و گفت: بانک صنعت ومعدن در این زمینه سهمیه‌ای دارد که خوشبختانه با توجه به شخصیت و منش مدیریت بانک صنعت و معدن همواره همراهی خوبی از این بانک شاهد بوده‌ایم. 
وی یادآور شد: در زمینه حمایت‌های بیمه‌ای و نیز حضور یک موسسه بانکی قوی در فعالیت‌های تجاری داخلی و خارجی، بانک صنعت و معدن می‌تواند ایفاگر نقش موثری باشد. عضو هیات‌مدیره اتاق بازرگانی تبریز افزود: اگر قرار است واحدهای تولیدی رشد مناسبی داشته و از رونق کافی برخوردار شوند باید زمینه صادرات مطلوب آنان نیز فراهم شود.
ناصر امجد، نایب‌رییس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی نیز در این جلسه افزایش میزان سود بانکی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: انتظار داشتیم با کاهش نرخ تورم سود بانکی نیز کاهش یابد که این اتفاق نیفتاد. 
در ادامه حسین نجاتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تولید فولاد آلیاژی یکی از هسته‌های توسعه استان است، پیشنهاد همکاری در زمینه تولید فولاد آلیاژی را مطرح کرد.به گفته وی در این نشست در زمینه امضای تفاهمنامه همکاری بانک صنعت و معدن در پروژه راه‌آهن تبریز – میانه در 2 مرحله اجرای روساخت و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر، توافق اولیه حاصل شد.
 
سفر به بناب
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامة سفر خود به آذربایجان شرقی در نشستی با حضور صنعتگران شهرستان بناب حضور یافت.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی: بانکهای تخصصی به طور جد مورد حمایت دولت قرار گیرند
در این نشست، باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت : برای ایجاد تحول در عرصه تولید باید دولت بانکهای تخصصی را مورد حمایت قرار داد .
باقری عدم تامین سرمایه در گردش را از مشکلات اساسی صنعتگران بنابی اعلام کردو خواستار تاسیس بانک صنعت و معدن با توجه به وجود گردش مالی مناسب در بناب شد.
باقری بنابی توسعه بانکهای تجاری را آفتی برای تولید و صنعت کشور دانست و از دولت خواست به جای توسعه بانکهای تجاری بانکهای تخصصی را مورد حمایت قرار دهد.
امام جمعه بناب: به بزرگان اجرایی کشور پیشنهاد می‌کنیم که اجازه ندهند نقدینگی‌ها در بانک‌ها متمرکز و تلنبار شوند بلکه برای کار و تولید به مردم تسهیلات پرداخت کنند
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی بنابی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن در بناب خواستار رویکرد حمایتی بیشتر سیستم بانکی از مردم و صنعتگران شد.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم یک توفیق الهی است، گفت: نیازهای مردم و توفیق رفع این نیازها یک نعمت الهی و رحمت است که باید مراقب باشیم تا از این رحمت بی‌بهره نشویم چرا که رحمت‌ها گذری هستند.
امام جمعه بناب گفت: بانک‌ها در زمینه گره‌گشایی از کار مردم نقش دارند و این خود یک توفیق الهی بزرگی است که نصیب شما شده است.
وی با اشاره به اینکه مدیرعامل بانک صنعت و معدن شخصیتی اجرایی، کاردان و صاحبفکر در زمینه های مدیریتی است یادآور شد: در وضعیت فعلی اقتصادی کشور و بیکاری و رکود باید حمایت بیشتری از صنعتگران و واحدهای تولیدی انجام شود که خوشبختانه در دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید حرکت‌های خوبی آغاز شده و کسانی روی کار آمده‌اند که با تجربه هستند و در گذشته کارهای بزرگی کرده‌اند و افراد صفر کیلومتر نیستند.
بنابی تاکید کرد: انتظار داریم تا در زمینه گره‌گشایی از مردم و واحدهای تولیدی کارهای خوبی انجام شود و تحرکات بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: ما نیز حامی و مروج این خدمات ارزشمندی هستیم که در مجموعه دولت برای حل مشکلات مردم صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: تولیدکنندگان باید نگاه خود را به بازارهای جهانی معطوف کنند
مدیرعامل بانک صنعت و معدن غفلت از بازارهای جهانی را آفت بزرگی در توسعه اقتصادی کشور دانست
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، علی‌اشرف افخمی در جمع تشکل‌های بخش خصوصی و صنعتگران بناب سخن می‌گفت با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته کشور از لحاظ اقتصادی رشد نامتوازنی داشته است گفت: تولیدکنندگان باید نگاه خود را به بازارهای جهانی معطوف کنند.
وی افزود: اساس رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته توجه به بازارهای جهانی است و ما نیز برای دست‌یابی به تولید مطلوب باید بازارهای دنیا را برای صادرات هدف‌گذاری کنیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین توجه به مدیریت حرفه‌ای و تخصصی در تولید را لازمه خروج از رکود و بنگاههای تجاری و تولیدی اعلام کرد.
وی افزود: برای این منظور باید به دانش تولیدکنندگان افزوده و از علم روز برای تولید و صادرات بهره گرفته شود. 
افخمی پافشاری در تولید، استفاده درست از امکانات موجود و افزایش تولیدات صادراتی را سه رکن اصلی برای غلبه به مشکلات اقتصادی ذکر کرد.
وی موفقیتهای اخیر در عرصه‌های دیپلماسی را برای رشد اقتصادی کشور مؤثر دانست و گفت:‌ تحرک و پیشرفت باید در دستور کار جامعه تولیدی کشور قرار گیرد چرا که آینده روشن اقتصادی کشور قابل پیش‌بینی است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از صاحبان صنایع خواست با سرمایه‌گذاری و گردش پول در این بانک به یاری دیگر تولیدکنندگان اهتمام ورزند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جریان سفر به بناب از وضعیت واحدهای تولید فولاد در این شهر هم بازدیدکرد.
بانک صنعت و معدن با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث مجتمع جدید فولاد با ظرفیت سالانه ٢٠٠ هزار تن در بناب است که با بهره‌برداری از آن تا پایان سال برای ٢٥٠ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
فرج الهی فرماندار بناب نیز با اشاره به صادرات سالانه ٣٥هزار تن انواع محصولات تجاری و صنعتی از شهرستان بناب به خارج از کشور گفت:علیرغم مشکلات مالی تولید کنندگان بنابی با ایفای مدیریت حرفه ای توانسته اند بر مشکلات غلبه کنند و واحد های تولیدی را فعال نگه دارند.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن در جریان سفر به بناب از وضعیت واحدهای تولید فولاد در این شهر هم بازدید کرد.
یادآور می‌شود بانک صنعت و معدن با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث مجتمع جدید فولاد با ظرفیت سالانه ٢٠٠ هزار تن در بناب است که با بهره برداری از آن تا پایان سال برای ٢٥٠ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

نشست تخصصی با صنعتگران شهرستان مراغه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این سفر با صنعتگران و کارآفرینان شهرستان مراغه نیز دیدار کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه امسال ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی در کشور پرداخت شده است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات از ابتدای سال برای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در قالب سرمایه در گردش و جهت ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از طریق این بانک نسبت به سال قبل ٣٤ درصد رشد داشته است.
افخمی با بیان اینکه با تسهیلات پرداخت شده این بانک برای واحدهای صنعتی کشور امسال برای بیش از ٤٥ هزار نفر شغل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با ٢١ درصد و کمترین سود بانکی در کشور پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اضافه کرد: در ٢٠ ماه گذشته از طریق این بانک ٨ میلیارد دلار گشایش اعتبار و تأمین مالی برای ٢٦٠ طرح کشور صورت گرفته و برای ٣٠ هزار نفر شغل ایجاد شد.
افخمی اضافه کرد: در حالی که در برخی شهرهای کشور بیکاری تا ٤٢ درصد افزایش یافته بود با حمایت بانک صنعت و معدن در احداث واحد پتروشیمی در مدت یک سال میزان بیکاری به ١٤ درصد کاهش یافت.

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی: نقش بانک صنعت ومعدن در این شهر پررنگتر شود

دواتگری نماینده مراغه در مجلس در نشست مزبور گفت: تمامی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید برای سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف در این شهر فراهم است.

نماینده مردم مراغه در ادامه نشست خواستار افزایش سقف تسهیلات پرداختی به صنعتگران مراغه تا سقف ١٠ میلیارد ریال شد و گفت: اختیارات شعبه مراغه بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات افزایش یابد و ما در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم.
وی بر ضرورت حمایت از سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی در مراغه تأکید و تبیین کرد: تمامی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید برای سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف در این شهر فراهم است و بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی می‌تواند در این زمینه به صورت حرفه‌ای و تخصصی ورود کند.
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.