قبول هواپیما به عنوان وثیقه بانک

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات خرید هواپیما با ایرلاین‌های داخلی همکاری کرده‌ایم، گفت: به زودی 5 فروند ایرباس از محل تسهیلات این بانک، وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

عصر بانک؛احمد شفیع‌زاده در گفت‌وگو با فارس‌ درباره همکاری بانک دی برای ارائه تسهیلات خرید هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی‌ اظهار داشت: چندی پیش دو شرکت هواپیمایی داخلی درخواست‌هایی مبنی بر‌ ارائه تسهیلات خرید هواپیما به ما ارائه دادند.

 

وی ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم با حمایت مالی و ارائه تسهیلات، نسبت به نوسازی ناوگان و ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هواپیمایی کشور، با این صنعت همکاری کنیم.

 

مدیرعامل بانک دی گفت: پس از پرداخت‌‌های اولیه، بخشی از این هواپیماها از سال گذشته وارد ناوگان هوایی کشور شد و این روند تاکنون ادامه داشته است؛ بدین ترتیب ایرلاین‌ها توانستند تعدادی هواپیما از این محل خریداری کنند.

 

شفیع‌زاده بیان کرد: چند ‌هواپیمای دیگر نیز از همین محل به زودی وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد که تأمین مالی آن از طریق پیش‌پرداخت‌ها و تسهیلات بانک دی بوده است.

 

مدیرعامل بانک دی بیان کرد: به زودی 3 تا 5 فروند ایرباس‌ از همین محل تأمین مالی و وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.‌

 

* پذیرش هواپیما به عنوان وثیقه تسهیلات

 

وی افزود: بانک دی به‌عنوان حامی صادرات غیرنفتی، ارتباط مناسبی با صندوق ضمانت صادرات دارد و از نظر رتبه جزو بانک‌هایی هستیم که تعامل مناسبی با این صندوق‌ دارد.

 

مدیرعامل بانک دی با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم د‌ر عرصه‌ اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، اضافه کرد: به هر حال حمایت از صادرات غیرنفتی ‌در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است‌.

 

شفیع‌زاده افزود: در موضوع خرید هواپیما، ‌شرایط را برای ارائه پیش‌پرداخت به ایرلاین‌ها تسهیل کردیم در واقع هواپیما به‌ عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته شد در حالی که در هیچ‌ یک از سیستم‌های بانکی کشور این مورد پذیرفته نیست.

 

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه تضامین لازم مشکلاتی داشتند، اما سعی کردیم در راستای کاهش مشکلات آنها، موضوع وثیقه هواپیما را قبول کنیم.

 

مدیرعامل بانک دی بیان کرد: پیش‌پرداخت این بانک برای خرید اولیه هواپیماها بود، به این ترتیب که خرید اولیه از این محل انجام شد و مابقی مستهلک می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.