یک فرآیند ساده 5 مرحله‌ای برای شروع کسب‌وکار کوچک

قبل از شروع هر کسب‌وکاری در مورد مبالغ مربوط به مالیات و عوارض شهر، استان و کشور، جست‌وجوی کامل انجام دهید.

عصر بانک؛یک کسب‌وکار کوچک عالی، همیشه با یک ایده شروع می‌شود اما شما باید آن ایده را به عمل تبدیل کنید. این مرحله زمانی است که بسیاری از افراد احساس ضعف می‌کنند. این‌طور به نظر می‌آید که در میان چیزهایی که برای شروع کسب‌وکار نیاز است، گیر افتاده‌اید؛ اما شروع آن راحت‌تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید.

همانند هر هدف بزرگی، اگر شما با تقسیم آن به وظایف کوچک‌تر شروع کنید، قادر خواهید بود که به‌اندازه کافی اقدامات ضروری برای شروع آن را بررسی کنید. در اینجا 6 راه برای تقسیم فرآیند و ساده‌سازی شروع کسب‌وکارتان ارائه‌شده است.

1. یک طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای بنویسید.

کلید موفقیت یک کسب‌وکار کوچک، به‌ویژه در مرحله راه‌اندازی این است که همه‌چیز ساده و هزینه‌ها پایین در نظر گرفته شوند. منظور از هزینه تنها هزینه پولی نیست بلکه زمان شما را هم شامل می‌شود.

بسیار اتفاق می‌افتد که صاحبان کسب‌وکار کوچک در دام ایجاد بزرگ‌ترین و قوی‌ترین طرح کسب‌وکار جهان می‌افتند. من همیشه به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک توصیه می‌کنم که قبل از سرمایه‌گذاری وقت و پولشان روی ایده‌هایی که دارند، آنها را اول آزمایش کنند. اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری یا تامین مالی یا هردوی آنها هستید، به این توصیه نیاز دارید.

بنابراین برای شروع، طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای ساده خود که مروری بر کسب‌وکاری است که شما می‌خواهید شروع کنید را ایجاد کنید.

1. چشم‌انداز خود را تعریف کنید. نتیجه نهایی کسب‌وکار شما چه خواهد بود؟

2. ماموریت خود را تعریف کنید. به‌عبارت‌دیگر ماموریت شما باید دلیل وجود شرکت شما را توضیح دهد.

3. اهداف خود را تعریف کنید. آنچه می‌خواهید انجام دهید- آرمان‌های شما چه هستند- به انجام ماموریت و چشم‌انداز شما منجر خواهد شد.

4. راهبردهای اساسی خود را از قبل تعیین کنید. شما چگونه می‌خواهید به اهداف مشخص‌شده خود دست پیدا کنید.

5. یک طرح ساده برای عمل کردن بنویسید. اقدامات کوچک موردنیاز برای دستیابی به اهداف بیان‌شده را مشخص کنید.
درست است. این ممکن است طولانی‌تر از یک صفحه باشد، اما قطعا سازمان‌یافته‌تر و کوتاه‌تر از یک طرح کسب‌وکار کامل است که نوشتن آن ممکن است هفته‌ها طول بکشد. 

2. تکلیف بودجه را تعیین کنید.

با اینکه من بسیار به شما توصیه می‌کنم که تا حد امکان هزینه خود را پایین نگه‌دارید، شما همچنان نیاز دارید بودجه‌ای برای شروع و اینکه چقدر قادر به خرج کردن خواهید بود، تعیین کنید. اگر تامین مالی بر عهده خودتان است، در مورد اعداد و میزان بودجه مورد انتظارتان واقع‌بین باشید.مقدار متوسط واقع‌بینانه‌ای که به شما کمک می‌کند هزینه اولیه خودتان را برنامه‌ریزی کنید، در نظر گرفتن هزینه‌ای به میزان 20 درصد بیشتر است. هزینه اولیه شما آن میزان پول نقدی است که شما ماه‌به‌ماه خرج می‌کنید. این عدد برای شما بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا مدت‌زمانی را تعیین کنید که می‌توانید در کسب‌وکار خود باقی بمانید، بدون اینکه سود خود را تغییر بدهید.

شما باید کسب‌وکار خودتان را با یک سوددهی ذهنی در 30 تا 90 روز اول راه‌اندازی کنید، این امکان‌پذیر است اما یک ذخیره بودجه داشته باشید که اگر روند کار کم‌سودتر از انتظار شما بود، بتوانید ادامه بدهید.

3. نهاد قانونی تعیین کنید.

قبل از شروع هر کسب‌وکاری در مورد مبالغ مربوط به مالیات و عوارض شهر، استان و کشور، جست‌وجوی کامل انجام دهید.
اغلب در دوره امتحانی اولیه برای کسب‌وکار کوچکتان، ممکن است عاقلانه‌تر باشد که به‌صورت یک مالک انحصاری عمل کنید که این به معنای هزینه‌های سربار کمتر است. تعیین موجودیت کسب‌وکارتان می‌تواند شما را از چندین هزینه فرصت بزرگ نجات دهد. آگاه باشید که عمل کردن به‌صورت یک مالک انحصاری می‌تواند شما را در معرض ریسک شخصی قرار دهد، بنابراین شما نیاز دارید که به سودتان در مقابل ریسک‌ها وزن‌دهی کنید و پس‌ازآن با یک وکیل محلی یا یک کارشناس مالیاتی برای مشخص کردن اینکه کدام‌یک از اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای شما بهتر هستند، مشورت کنید.

4. مراقب پول باشید.

وجوه به‌دست آمده از کسب‌وکار را از همان ابتدای کار از حساب‌های شخصی جدا نگه ‌دارید، این موضوع مهمی است که اگر به آن توجه نشود، مراتب مالیاتی و امور مالی را بسیار گیج‌کننده می‌کند. ایجاد یک صورت‌حساب کسب‌وکار آزاد به‌وسیله یک اتحادیه اعتباری محلی یا بانک، واقعا راحت است. همه چیزی که شما نیاز دارید دفاتر روزنامه عمومی پرشده، گزارش مالکیت انحصاری و یک سپرده اولیه که برای راه‌اندازی از بیشتر موسسات مالی گرفته می‌شود، است.

تاکنون برای هیچ صورت‌حساب یا دریافت هیچ‌کدام از طرح‌های اعتباری پرداختی انجام نداده‌اید، فقط کافی است جایی برای ذخیره کردن که می‌توانید پول‌های خود را از حساب‌های شخصی‌تان جدا کنید، به‌دست آورید. در موسسه مالی منتخب شما انجام این کار بیشتر از یک ساعت طول نمی‌کشد.

5. پایگاه اینترنتی خود را درست کنید.

بدون توجه به اینکه کسب‌وکار شما آنلاین باشد یا خیر، شما به یک پایگاه اینترنتی و یک URL مطمئن نیاز دارید. پایگاه‌های اینترنتی معروفی چون HostGator و Go Daddy این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که به انتخاب خودتان آدرس اینترنتی پیدا کنید و با پرداخت 99/ 9 دلار آن را بخرید.
اگر کسب‌وکار شما خدماتی است و با دفاتر کار محلی شما یا شعب کسب‌وکار کوچک شما درگیر است و لازم است که در مورد منابعی که برای شما وجود دارند، توضیح دهید، اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان را به اشتراک بگذارید یا ارائه دهید. اگر شما یک کسب‌وکار تولیدی دارید، تولیدات موجودتان را در جلسات محلی، بازارهای کشاورزان یا دیگر رویدادهای اجتماعی محک بزنید تا متوجه شوید که مردم واقعا در مورد شما چه فکری می‌کنند.

شما می‌توانید این 5 مرحله را با هزینه کمی دنبال کنید. این‌یک راه خارق‌العاده برای محک زدن کسب‌وکار کوچکتان است، قبل از اینکه همه‌‌وقت و پولتان را بر روی آن ایده متمرکز کنید.

 

مترجم: سیده محبوبه حسینی

منبع: Entrepreneur

/دنیای اقتصاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.