پوشش بیمه در جامعه باید همگانی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با بیمه اقتصادی، فقر در جامعه کاهش می‌یابد.

عصر بانک؛ ایرج عبدی در مراسم افتتاحیه سرپرستی بیمه رازی لرستان اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما افزایش نفوذ بیمه است و این امر با اعتمادسازی میسر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اعتماد لازمه کار است و باید توسط شرکت‌های بیمه‌ ایجاد شود، ادامه داد: از طرفی بیمه در کشور ما نوپا است و زمان می‌برد تا به بیمه کارآمد و همه‌جانبه تبدیل شود.

 

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اضافه کرد: افتتاح شرکت سرپرستی شرکت بیمه رازی در استان سبب کاهش هزینه رفت‌ و آمد مردم برای انجام امور بیمه‌ای و دریافت خسارت می‌شود.

 

این نماینده با بیان اینکه با افزایش نفوذ بیمه در استان شاهد کاهش مشکلات اجتماعی می‌شویم، یادآور شد: در کشور حدود 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمان هستند و امیدواریم پوشش بیمه در جامعه همگانی شود.

 

عبدی بیان کرد: 70 درصد از خانواده‌های فاقد سرپرست و یا دارای سرپرست ناتوان به نهادهای حمایتی مراجعه می‌کنند، بنابراین باید به سمتی برویم که همه جامعه تحت پوشش بیمه باشند که در این مورد طرحی اجرا شده تا بر اساس آن کمیته امداد به‌جای پرداخت مستمری نسبت به بیمه اشخاص نیازمند تلاش کند تا مشکلات به‌صورت اساسی حل شود.

 

وی با بیان اینکه با بیمه اقتصادی فقر در جامعه کاهش می‌یابد، گفت: صنعت بیمه در کشور باید توسعه پیدا کند و بنابراین با خلاقیت می‌توان ضریب نفوذ بیمه را بالا برد.

 

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بیان کرد: 50 هزار خانوار لرستانی بیمه کشاورزی شدند و حدود 40 هزار خانوار دیگر باقی‌مانده است.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.