هدف “وین‌کارت” بانک سامان چیست؟

بانک سامان در برهه‌های زمانی مختلف، از طریق برگزاری انواع روش‌های تشویقی، تلاش می‌کند که استفاده از کانال‌ها و ابزارهای جدید الکترونیکی را ارتقاء دهد.

عصر بانک؛یکی از بانک‌های داخلی در راستای توسعه کاربرد فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیکی و استفاده از درگاه‌ها، طرحی را به مرحله اجرا گذاشته که در تبلیغات عنوان "وین کارت" برای آن به‌کار می‌رود. البته برخی معتقدند این کارت همان طرح قرض‌الحسنه است ولی مدیران این طرح تاکید دارند که این کار با هدف توسعه کاربرد فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیکی و استفاده از درگاه‌ها انجام شده و کلیات آن با قرض‌الحسنه تفاوت دارد.

 

در این رابطه مرتضی حسینی نژاد، مدیر تحقیقات و برنامه ریزی و بودجه بانک سامان به خبرنگار ایسنا توضیح داد: به نظر ما هم‌راستا با توسعه زیرساختهای فنی و قانونی بسیاری از خدمات الکترونیکی، در زمینه استفاده از این خدمات نیز بایست فرهنگسازی انجام شود. از این رو بانک سامان در برهه‌های زمانی مختلف، از طریق برگزاری انواع روش‌های تشویقی، تلاش می‌کند که استفاده از کانال‌ها و ابزارهای جدید الکترونیکی را ارتقاء دهد. وین کارت هم یکی از این موارد است.

 

وی با بیان این‌که مجوز این طرح در شهریور ماه سال 1393 از بانک مرکزی دریافت شده است افزود: شما یک کارت دارید و با این کارت می‌توانید هر تراکنش الکترونیک روی انواع درگاه‌های الکترونیک انجام دهید و امتیاز کسب کنید. حتی برای انجام خدمات فوق ما محدودیت در مورد اینکه حتما از درگاه بانک سامان انجام شود را نیز قائل نشدیم، چرا که قائل به این بودیم که این فرهنگ‌سازی باید به صورت ساده و بدون اختلال در جریان روزانه افراد صورت گیرد.

 

او خاطرنشان کرد: کسی که وین کارت بانک سامان را در اختیار دارد می‌تواند از پایانه‌های فروشگاهی بانک‌های دیگر خرید و امتیاز کسب ‌کند یا با استفاده از این کارت روی درگاه موبایل بانک از طریق انتقال وجه، خرید، پرداخت قبض امتیاز کسب کند. بر حسب امتیازهای اخذ شده ما به مشتریان جوایزی را در قالب قرعه کشی اعطا می کنیم. به هر حال مردم این کارت را در دست دارند و هر کجا که یک تراکنش الکترونیکی انجام دهند از نظر ما ارزشمند است.

 

حسینی نژاد ادامه داد: برخی ابتدا فکر می‌کردند که این طرح قرض‌الحسنه است و کاری مشابه حساب‌های قرض‌الحسنه انجام می‌شود، در حالی که در حساب قرض‌الحسنه شما یک پولی می‌گذارید در بانک و مثلا شش ماه می‌ماند و بعد با توجه به امتیازهای کسب شده بر اساس مانده حساب در قرعه کشی بانک شرکت می‌کنید، در حالی‌که در وین کارت چنین قصدی وجود ندارد.

 

وی توضیح داد: شما با حساب خود روزانه کار می‌کنید و هر تراکنش الکترونیکی که بزنید برای ما مهم و امتیاز آور تلقی می‌شود. در واقع ما می‌خواستیم مشتریانمان استفاده از کانال‌های مختلف الکترونیکی را تجربه کنند تا به تدریج از سمت کانال‌های فیزیکی به سمت کانالهای مجازی سوئیچ کنند. خوشبختانه تلاشهای ما برای این ماموریت پاسخ داده و الان بیش از 130 هزار نفر دارای وین کارت هستند و روزانه اقدام به انجام تراکنش می‌کنند. نکته مهم در مشتریان این طرح آن است که بخش مهمی از آنها در شهرستان‌ها سکونت دارند که نشان از اقبال عمومی آنها به این محصول دارد.

 

مدیر تحقیقات و برنامه ریزی و بودجه بانک سامان درباره اقدامات انجام شده در این بانک درخصوص مستر کارت و ویزا کارت گفت: این کارت‌ها در واقع به شبکه بین‌المللی متصل هستند و می‌دانیم که استفاده های متعددی برای اقشار مختلف از جمله محققان، اساتید یا دانشجویان دارد. متاسفانه به دلیل تحریم ها، امکان ارائه این سرویس در ایران برای مشتریان سیستم بانکی طی سالهای گذشته فراهم نبود که امیدواریم با چشم اندازی که مبنی بر توافق ایران با کشورهای 5+1 ایجاد شده، در آینده ای نزدیک این خدمات نیز به لیست خدمات بانک‌های کشور اضافه شود.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.