خداحافظی انگلیسی‌ها با اسکناس کاغذی

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد طراحی جدید اسکناس 20 پوندی، پلاستیکی خواهد بود.

عصر بانک؛اسکناس 20 پوندی جدید پس از اسکناس‌های پلیمری 5 و 10 پوندی، در سال 2020 وارد گردش می‌شود.

 

اسکناس 5 پوندی پلاستیکی جدید منقش به تصویر وینستون چرچیل، از سال آینده در دست مصرف کنندگان انگلیسی خواهد چرخید.

 

بانک مرکزی انگلیس استدلال دارد که اسکناس‌های پلیمری تمیزتر مانده و مطمئن‌تر از اسکناس‌های کاغذی هستند که بیش از 100 سال مورد استفاده بوده اند.

 

اسکناس 5 پوندی پلیمری در پاییز سال 2016 وارد گردش می‌شود و سال بعد از آن اسکناس 10 پوندی پلاستیکی با تصویر جین آستین چاپ خواهد شد.

 

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد تصمیم برای چاپ اسکناس 20 پوندی با استفاده از پلیمر پس از تحقیقات گسترده درباره دستاوردهای حاصل شده در زمینه امکانات امنیتی، گرفته شد.

 

در سطح کاربردی برای مصرف کنندگان، این اسکناس‌ها عمر طولانی‌تری دارند و اگر در داخل ماشین لباسشویی انداخته شوند از بین نمی‌روند.

 

یک کمیته بانک مرکزی ماموریت دارد درباره تصویری که روی اسکناس 20 پوندی جدید چاپ خواهد شد، بررسی‌های لازم را انجام دهد. این کمیته پس از اینکه اعلام کرد درصدد استفاده از یک چهره هنری در اسکناس جدید است، تاکنون 29 هزار و 701 پیشنهاد از عموم مردم دریافت کرده است. حدود 592 هنرمند برای این افتخار مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

با اینهمه تصمیم نهایی توسط مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلیس گرفته خواهد شد. کاندیداهای محبوبی که شانس بالایی دارند شامل باربارا هپ ورث، مجسمه ساز و هنرمند، بئاتریکس پاتر، نویسنده و الکساندر مک کوئین، طراح مد هستند.

 

هر کسی که برنده شود تصویرش جایگزین تصویر آدام اسمیت اقتصاددان در اسکناس 20 پوندی کنونی خواهد شد.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، اسکناس 50 پوندی جدید هم پلاستیکی خواهد بود اما هنوز تصمیم قطعی برای چاپ آن گرفته نشده است. این اسکناس آخرین بار با تصویر متیو بولتون و جیمز وات در نوامبر سال 2011 چاپ شد.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.