ارسال اخطاریه پلمب برای صرافی‌ها

رئیس انجمن سکه و صراف تهران گفت: بانک مرکزی در پی دادخواست صرافی‌ها برای توقف اجرای دستورالعمل جدید، قول داد صرافی‌ها پلمب نمی‌شوند اما بعد از صدور این حکم اقدام به ارسال اخطار پلمب به صرافی‌ها کرده است.

عصر بانک؛محمد مسعودی با بیان بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در اجرای دستورالعمل صرافی‌ها به نوعی به هم ریختگی بازار ارز را منجر می‌شود، اظهارداشت: به نظرمی‌رسد این تصمیمات اضافه کردن مجازها به غیرمجازها و فرار سرمایه‌ها را در پی خواهد داشت.

 

وی افزود: بیش از این مذاکره با بانک مرکزی را بی‌فایده می‌دانیم و به همین دلیل با دستگاه‌های دیگر وارد مذاکره‌ شده‌ایم که نتایجی هم داشته است.

 

رئیس انجمن سکه و صراف استان تهران با اشاره به طرح شکایت به دیوان محاسبات، گفت: شکایت صرافان در دیوان بررسی شد، اصل شکایت رد نشد بلکه قرار دادخواست توقف اجرای دستورالعمل به دلیل خطر پلمپ صرافی‌ها توسط دیوان رد شد.

 

مسعودی تصریح کرد: طبق قانون دیوان، رد درخواست توقف موقت به معنای رد کل درخواست نیست، قاضی به دلیل عدم تهدید به پلمپ صرافی درخواست را رد کرد زیرا بانک مرکزی قول داد این اتفاق نمی‌افتد.

 

وی با بیان اینکه قاضی چون اضطرار و ضرورتی برای توقف ندید، این درخواست را رد کرد، گفت: اما بعد از صدور این حکم بانک مرکزی اقدام به ارسال اخطار پلمپ به صرافی‌ها کرده است در حالی که طبق قانون پلیس اماکن باید اخطار پلمپ صادر کند.

 

رئیس اتحادیه انجمن سکه و صراف استان تهران ادامه داد: تاکنون مشاهده نشده بانک مرکزی راسأ اخطاریه بدهد و قانون پلیس اماکن را مسئول ارسال اخطار پلمپ می‌داند.

 

مسعودی گفت: در دیداری که با یکی از  اعضای شورای پول و اعتبار داشتیم به ما اعلام کرد که درخواست صرافان برای بازنگری در دستورالعمل به اعضای شورا منعکس نشده است. روال کار شورا به این شکل است که بعد از گذشت شش ماه از تصویب و اجرای قوانین مصوب در شورا، بانک مرکزی گزارش بازخورد‌ اجرای آن را به شورا باید ارسال کند که تاکنون این کار انجام نشده است.

 

وی تاکید کرد: صرافان همچنان بر خواسته مشروع خود ایستاده‌اند و انجمن سکه و صراف استان تهران، گزارش اثرات اجرای این دستورالعمل را برای اعضای شورای پول و اعتبار ارسال کرده است.

 

رئیس اتحادیه انجمن سکه و صراف استان تهران تصریح کرد: بارها پیشنهادات صنف صراف برای بازنگری در دستورالعمل را به مسئولان اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.