لایحه بانکداری پیشرفته برای ارائه به دولت و مجلس تنظیم شد

لایحه‌ای با مشارکت وزارت امور اقتصادی و دارایی برای استفاده از روش‌های پیشرفته بانک‌داری برای ارائه به دولت و مجلس شورای اسلامی تنظیم شده است.

عصر بانک؛  ولی‌الله سیف صبح امروز از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید و با گفت‌وگو با صاحبان صنایع با مشکلات آنان آشنا شد.

 

وی در این بازدید با تاکید برحل مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی اظهار داشت: واحدها و بنگاههای اقتصادی نباید به سبب محدودیت نقدینگی و نداشتن سرمایه درگردش راکد و یا کاهش تولید داشته باشند.

رئیس کل بانک مرکزی ایران با تاکید بر تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی افزود: مشکلات واحدها و بنگاههای اقتصادی که به سبب نبود نقدینگی مناسب دچار مشکل هستند درکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها مشکلات آنان بررسی و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

سیف تاکید کرد: تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی در اولویت برنامه‌های نظام بانکی است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: ارائه انضباط مالی در بنگاههای اقتصادی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران با تاکید بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان بوشهر گفت: بنگاههای اقتصادی استان بوشهر که به سبب محدودیت منابع مالی دچار رکود هستند برای بهره‌برداری از ظرفیت حداکثری تولید مورد حمایت قرار دارند و تامین تسهیلات سرمایه در گردش آنان در اولویت پرداخت قرار دارد.

سیف با اشاره به بانک‌داری بدون ربا در کشور گفت: این قانون درسال 1362 تصویب شد و اکنون پس از32 سال نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اینکه لایحه قانونی بانکداری پیشرفته تنظیم شده است گفت: با مشارکت وزارت امور اقتصادی و دارایی لایحه‌ای قانونی برای ارائه به دولت و مجلس شورای اسلامی تنظیم شده است که در صورت تصویب روش‌های مناسب پیشرفته بانکداری بدون ربا ارائه می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به نوسات نرخ ارز گفت: انتظار داریم که رقم نرخ ارز که اعلام می‌شود منطقی باشد چراکه نرخی برای ارز منطقی است که منجر به رشد تولید، اشتغال و صادرات در کشور شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.