بیمه ایران در یکسال گذشته چند میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد؟

مدیر عامل بیمه ایران مبلغ خسارت پرداختی این شرکت بیمه دولتی در سال 1393 و چهار ماهه سال 1394 را اعلام کرد و در خصوص برنامه‌های این شرکت و همچنین زیان‌دیدگان بیمه توسعه توضیحاتی ارائه داد.

عصر بانک؛ امراللهی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: بیمه ایران با 4500 نفر پرسنل و 9 هزار نمایندگی خدمت‌رسانی می‌کند و در سال گذشته 6100 میلیارد تومان در رشته‌های مختلفی بیمه خسارت پرداخته کرده است.

 

وی افزود: این شرکت در بیمه آتش‌سوزی 130 میلیارد تومان، در بدنه اتومبیل 380 میلیارد تومان، در شخص ثالث 2800 میلیارد تومان، در حوادث 235 میلیارد تومان، در مهندسی و مسوولیت 364 میلیارد تومان، در هوایی 20 میلیارد تومان، در زندگی 250 میلیارد تومان و در درمان بیش از 1800 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

 

مدیر عامل شرکت بیمه ایران افزود: همچنین این شرکت در ابتدای چهار ماهه امسال 1800 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این میان در بیمه اشخاص 908 میلیارد تومان، آتش‌سوزی 33 میلیارد تومان، باربری 10 میلیارد تومان، مهندسی 9 میلیارد تومان، مسوولیت 62 میلیارد تومان و اتومبیل 750 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

 

امراللهی افزود: بزرگ‌ترین خسارت بیمه‌ای کشور در سال گذشته به مبلغ 50 میلیارد تومان بابت شرکت بهره‌برداری مترو که از سال 1391 بلاتکلیف مانده بود در اسرع وقت پرداخت شد. همچنین در سال جاری بزرگ‌ترین خسارت تاریخ بیمه‌ای به مبلغ 11 میلیارد تومان به یکی از انبارهای عمومی که 22 ذی‌نفع داشت پرداخت شد.

 

وی شعار جدید بیمه ایران را حوادث و بلایای طبیعی خبر نمی‌کند، مراقب جان، اموال و مسوولیت خود باشید، بیمه ایران بیمه زندگی دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های راهبردی وزارت اقتصاد اولین استراتژی بیمه ایران مبتنی بر شفافیت است که در این راستا اولین اقدام در خصوص شفاف‌سازی حساب‌های مالی شرکت صورت گرفت و زیان 1500 میلیارد تومانی شرکت در سال 1393 به سود 27 میلیارد تومانی در پایان سال گذشته رسید.

 

مدیر عامل شرکت بیمه ایران اضافه کرد: همچنین در راستای این سیاست پیاده‌سازی سیستم‌های الکترونیک و مدیریتی که بتوانیم در اسرع وقت به اطلاعات شرکت دسترسی داشته باشیم در این میان سیستم‌ جامع بیمه‌گری آغاز به کار کرد و امیدواریم تا با بهره‌برداری از این سیستم خدمات بیمه‌ای را عرضه کرده و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

 

امراللهی با بیان این‌که سیستم جامع مدیریت به شفافیت حساب‌ها و اطلاعات کمک می‌کند و باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود به اقدامات انجام شده در شرکت در سال 1393 اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بیمه ایران در سال 1393 حذف چک در خسارت‌های سیار بود، زیرا بیمه ایران قصد دارد بدون حضور مردم خدمات خود را ارائه کند.

 

وی اضافه کرد: همچنین بیمه ایران به منظور استفاده از تکنولوژی، خدمات خود را از طریق موبایل ارائه می‌کند به‌طوری که اولین محصول موبایلی بیمه‌ای شرکت بیمه ایران بیمه حوادث نوروزی امسال بود که از طریق تلفن همراه پرداخت می‌شد. همچنین از طریق موبایل صدور بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و زندگی آغاز می‌شود و مردم می‌توانند تا سقف 50 میلیون تومان بدون بازدید این بیمه‌نامه‌ها را دریافت کنند و همچنین پرداخت اقساط خود را از طریق موبایل انجام دهند.

 

مدیر عامل شرکت بیمه ایران یکی‌دیگر از اقدامات انجام شده این شرکت را تعریف و معرفی محصول جدید بیمه زندگی دانست و گفت: در این راستا به صورت منسجم با شرکت‌های تخصصی اقداماتی صورت گرفته است که امیدوارم بتوانیم شعار "هر ایرانی یک بیمه زندگی" را محقق کرده و منابع حاصل از آن را صرف پروژه‌های بلند‌مدت کنیم و سود آن را به بیمه‌گذاران بدهیم.

 

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات سال گذشته بیمه ایران پرداخت خسارت زیان‌دیدگان بیمه توسعه بود که طی 20 روز به 12 هزار نفر خسارت پرداخت شد و 130 نفر از زندانیانی که در زندان بودند خسارت به آنها پرداخت شد.

 

امراللهی پرداخت خسارت به اتباع خارجی، اصلاح فرآیند ثبت نام آموزش و اعطای مجوز نمایندگی‌های بیمه، راه‌اندازی شعب الکترونیک، استقرار سامانه ارتباط با مشتریان را از اقدامات انجام شده این شرکت در سال گذشته دانست.

 

مدیر عامل شرکت بیمه ایران در ادامه امداد هوایی را یکی از برنامه‌های بیمه ایران در سال جاری دانست و گفت: با توجه به این‌که بیش از 65 درصد قربانیان حوادث رانندگی به دلیل تاخیر در امدادرسانی فوت می‌کنند، لذا قرار است از طریق امداد هوایی حادثه‌دیدگان را به مراکز درمانی منتقل کنیم که در این راستا به عزم جدی دستگاه‌های همکار نیاز داریم تا خدمات امداد‌رسانی را همه‌گیر کنند.

 

در ادامه این جلسه محمد حیدری عضو هیات مدیره بیمه ایران در خصوص کاهش سهم شرکت بیمه ایران از 50 درصد به زیر 40 درصد گفت:ما اعتقادی به در اختیار داشتن سهم بالای بازار به قیمت زیان 1500 میلیارد تومانی نداریم این در حالی است که ارتقاء کیفیت، شفافیت در معاملات سهام و رعایت اصل قیمت تمام شده محصولات، سهم بیمه ایران از بازار بیمه خواهد شد که در سال 1392 این سهم 43 درصد و سال گذشته 41 درصد بود.

 

وی همچنین درخصوص مشکلات بیمه توسعه گفت: قرار بود اموال بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شود ولی مقاومت‌هایی توسط سهامداران برای این انتقال انجام شد و همین مساله، مشکلاتی را به وجود آورد.همچنین در اسفند سال گذشته اعلام شد 32 نفر از بیمه‌گذاران بیمه توسعه به دلیل عدم پرداخت دیه در زندان هستند که بیمه ایران این افراد را در اولویت قرار داده و خسارت آنها را پرداخت کرده است.

 

حیدری اظهار کرد: مجموع خسارت‌های شرکت بیمه توسعه هزار میلیارد تومان است که تاکنون 200 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و با توجه به گشایش‌های به‌وجود آمده در انتقال اموال بیمه توسعه به بیمه ایران، تا 3 ماه آینده خسارت‌های این شرکت پرداخت خواهد شد.

 

مدیرعامل بیمه ایران نیز در پاسخ به سوالی درباره علت پرداخت 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای هیات مدیره این شرکت، اظهار کرد: اگر پرداختی به اعضای هیات مدیره صورت گیرد، براساس آیین‌نامه استخدام شرکت‌های بیمه است و کسی اجازه ندارد براساس میل خود اقدام کند.

 

امراللهی همچنین در خصوص اقدامات بیمه ایران در راستای توافقات هسته ای نیز گفت: پس از توافق هسته‌ای رفت و آمد شرکت های بیمه خارجی در کشور افزایش پیدا کرد که طبیعتا با برداشتن تحریم‌ها تعاملات باید بیشتر شود که در این راستا علاوه بر ارتقای دانش باید صنعت بیمه کشور مطابق استانداردهای جهانی فعالیت کنند.

 

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص زمین این شرکت در شمال شهر که دارای شبهاتی نیز است، گفت: بیمه ایران در سال 1388 زمینی را خریداری و مجوزهایی را نیز دریافت کرده بود اما تنها 40 متر گودبرداری شده و این در حالی است که قرار بود دو برج 35 طبقه در این زمین ساخته شود.

 

وی با بیان آنکه این زمین دارای معار‌ض‌هایی بود و همسایه‌ها به دلیل گودبرداری شکایت کرده و این پرونده متوقف شده بود، گفت: علاوه بر این اختلافاتی که بین شرکت که نیمی از زمین به آن تعلق و بیمه ایران که صاحب نیمی دیگر بود، وجود داشت. بنابراین برای رفع این مشکلات قرار شد این زمین به فروش رسیده و ساختمان جدیدی خریداری شود تا بتوانیم به عنوان ستاد از آن بهره گیری کنیم.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.