بانک توسعه صادرات در شرایط تحریم مطلوب عمل کرد

صورت های مالی سال 1393 بانک توسعه صادرات تصویب شد.

عصر بانک؛وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک های کشور در شرایط تحریم فشار عمده ای را متحمل شدند ودر این میان بانک توسعه صادرات برغم محدودیت های ناشی از ماهیت ماموریتش، فعالیت مطلوبی داشت.

 

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی طیب نیا امروز در نشست مجمع عمومی این بانک با تقدیر از خدمات اگزیم بانک ایران در شرایط سخت تحریم تاکید کرد: در پسا تحریم باید برای جبران هزینه های سنگینی که در طول این مدت متوجه صادرات کشور شده است، تلاش کنیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم توجه به صادرات غیرنفتی گفت: جایگاه بانک توسعه صادرات بسیار ویژه است و از منظر کمک به توسعه صادرات که باعث ارتقای بهره وری و رشد می شود با هیچ بانک دیگری قابل قیاس نیست.

 

  • افزایش سرمایه بانک های کشور از نان شب واجب تر است

 

دکتر طیب نیا با یادآورشدن تنگنای اعتباری برای بانک های کشور گفت: چاپ اسکناس و یا تشویق به افزایش تقاضا در داخل کشور تورم را به همراه دارد و بهترین راه حل افزایش سرمایه بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی به منظور افزایش صادرات و تولید است.

 

وزیر اقتصاد اظهارداشت: تنها راه حل منطقی رفع این مشکل گنجاندن موضوع افزایش سرمایه بانک های کشور به میزان10 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده کشور است.

 

وی با اعلام این مطلب که "بدهی دولت به نظام بانکی را باید تسویه کنیم" گفت : اولویت افزایش سرمایه بانک ها به بانک توسعه صادرات اختصاص دارد چرا که این بانک فاقد سپرده های مردمی و است و منابع خود را فقط از طریق دولت و یا خطوط اعتباری بانک مرکزی تامین می کند.

 

دکتر طیب‌نیا افزود: در صورت افزایش درامد نفت در سال آینده این وجوه باید برای افزایش سرمایه بانک ها و تقویت صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش خصوصی اختصاص یابد

 

  • کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت و اصلاح نظام مالیاتی در کشور

 

وی با اشاره به وجود بیماری مزمن در اقتصاد کشور تصریح کرد: دو مشکل "نفتی" و "دولتی" بودن مبتلابه اقتصاد ماست که متاسفانه پول نفت را در طرح ها و پروژه های دولتی هزینه کرده ایم که این اشتباهات را نباید با کاهش وابستگی به نفت در دوره جدید تکرار کنیم.

 

دکتر طیب نیا با تاکید بر لزوم حرکت به سوی کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت از یکسو و اصلاح نظام مالیاتی از سوی دیگر گفت: سهم بالای نفت به طور مستقیم و غیر مستقیم دردرآمدهای ارزی کشور برای ما مشکل ساز شده و به دلیل سه برابر شدن قیمت ارز در سالهای اخیر تولیدکنندگان متحمل خسارات زیادی شدند.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه بانک توسعه صادرات به ماموریت اصلی خود یعنی کمک به صادرات غیرنفتی در خصوص دارایی های مازاد بانک توسعه صادرات گفت : نسبت 16 درصدی دارایی های مازاد این بانک رقم بسیار خوبی است و وضعیت ممتاز محسوب می‌شود.

 

وزیر اقتصاد خواستار کمیته پیگیری وصول مطالبات تحت نظر یکی از اعضای هیات مدیره بانک به منظور بازگشت منابع بانک توسعه صادرات شد.

 

  • بانک توسعه صادرات درشرایط تحریم در رتبه بندی بین المللی بانک ها کسب عنوان کرده است

 

آقای دکتر حمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این نشست گفت: بانک توسعه صادرات در سایه تیم مدیریتی قوی، ساختار مستحکم و در عین حال جوان خود موفق به کسب عنوان در رتبه بندی بین المللی در شرایط تحریم شده است.

 

وی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات در شرایط پسا تحریم علاوه بر مساعدت در حوزه تامین مالی می تواند با استفاده از نیروهای خوش فکر و جوان خود مساعدت فکری خود را برای کل کشور در حوزه توسعه صادرات تعمیم دهد.

 

به گفته آقای پورمحمدی پروژه های منتج به پیگیری برای وصول مطالبات در بانک توسعه صادرات انگشت شمارند و در این حوزه وضعیت این بانک نسبت به سایر بانک های کشور بسیار مناسب است.

 

در این نشست نماینده سازمان حسابرسی با قرائت بندهای مهم گزارش حسابرس مستقل وبازرس قانونی به مجمع عمومی صاحبان سهام بانک توسعه صادرات وضعیت صورت های مالی این بانک را برای حاضران در جلسه تشریح و آنها را مقبول و مطلوب توصیف کرد.

 

صبح امروز جلسه مجمع عمومی این بانک برای سال 1393 با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و این صورت‌های مالی با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان این بانک به تصویب رسید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.