ابتدای کار دولت، خزانه خالی نبود؛ منفی بود

وزیر اطلاعات گفت: وقتی ابتدای کار دولت گفتیم خزانه را خالی تحویل گرفته‌ایم، به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن این شرایط خواست مردم از دولت را کنترل می‌کند. بعد از دو سال عرض می‌کنم که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه منفی هم بود.

عصر بانک؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با تبریک دهه کرامت، میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: هر دولتی ویژگی خاص خود را دارد. ویژگی دولت یازدهم این است که در عین تفاوت گرایش‌های سیاسی همه وزرا با یک همدلی و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند. حضور یک رئیس‌جمهور دارای عقلانیت و محوری برای جمع عقلا از دیگر ویژگی این دولت است.

 

دولت یازدهم، دولت همه است

 

وی با بیان اینکه "رئیس‌جمهور وزرایی انتخاب کرد که خواستگاهشان یا سپاه پاسداران، یا اعضای مرکزی جهاد سازندگی یا از نهادهای انقلابی دیگر و فرهنگیان بود"، ادامه داد: اگر قرار است ارزیابی از فعالیت دولت شود، باید با توجه به شرایطی باشد که دولت، کشور را تحویل گرفته است. یک زمان بوده که کشورمان دو میلیون بشکه نفت روزانه می‌فروخته و تحریم‌های امروز وجود نداشته و میلیاردها دلار هم از زمان دولت قبل به دولت بعدی می‌رسد. اما دولت یازدهم در شرایطی بر سر کار آمد که میزان فروش نفت به 800 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود که همین مبلغ را هم به دلیل شرایط تحریم‌های بانکی نمی‌توانست بدست آورد. البته که این تحریم‌ها مردم و نظام را متزلزل نکرده است و هر چقدر هم که طول می‌کشید و فشارش بیشتر می‌شد بر اراده مردم تاثیری نمی‌گذاشت اما به هر حال بر معیشت آنها اثرگذار بوده است. ما می‌خواهیم در چنین شرایطی فعالیت دولت را ارزیابی کنیم.

 

علوی با بیان اینکه "مشکلات دولت هم منشاء بیرونی و هم منشاء درونی داشت"، تصریح کرد: وقتی دولت در چنین شرایطی بر سر کار می‌آید انتظار دارد تا همه دست به دست هم دهند و به آن کمک کنند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که همه باید به دولت کمک کنند اما از روز اول یک آتش رسانه‌ای علیه دولت شروع شد در حالیکه هیچ‌یک از دولت‌های گذشته از روز اول آغاز به کارش با این هجمه‌ها روبرو نشده بود.

 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این دولت با هیچ‌کس دعوا نداشت، قصد به حاشیه راندن هیچ گروهی را هم نداشت و می‌خواست تا همه زیر پرچم مقام معظم رهبری جمع شوند و این پیام را هم در ترکیب وزرایش اعلام می‌کرد. از همه جناح‌ها در کابینه دولت حضور دارند و این با راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گرفت. دولت علاقه‌مند است از همه ظرفیت‌ها و مدیریت‌های کشور استفاده کند. دولت، دولت همه است و هیچ‌کدام از جناح‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل را به حاشیه نمی‌راند.

 

هیچ فردی بخاطر جناح سیاسی‌اش برکنار نشد

 

وی افزود: هیچ فردی به علت جناح سیاسی‌اش از کار برکنار نشده است و اگر کسی به حاشیه رفته به دلیل توانمندی‌های افراد دیگر بوده است. ما از صمیم دل از رهبر روشن‌ضمیرمان برای نامگذاری سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تشکر می‌کنیم. این شعار باعث شد تا دل‌ها به هم نزدیک شود. ما امیدواریم به برکت نامگذاری مقام معظم رهبری شاهد برطرف شدن این تفرقه‌ها باشیم و همه در مقابل دشمنان اسلام یک ید واحد باشیم.

 

علوی با اشاره به شرایطی که تحریم‌ها برای کشور ایجاد کرد، یادآور شد: تحریم بانکی، هواپیمایی، بیمه، نفتکش‌ها و … و از طرفی هم نامهربانی برخی عزیزان داخلی برای دولت شرایط بدی را ایجاد کرد اما دولت به دلیل پختگی و سابقه کاری وزرایش سعی کرد با سرپنجه عقلانیت بر مشکلات فائق آید. از اینکه شعارهای پرطمطراق سر دهد اجتناب کرد اما از طرفی جلوی کاهش صدور نفت را هم گرفت و موفق شد بخشی از دارایی‌های کشور را هم که بلوکه شده بود بازپس گیرد. همچنین انبارهای استراتژیک کشور را هم که خالی شده بود تامین کرد و خیلی از کارخانجات را که یا تعطیل شده بودند یا به سمت تعطیلی حرکت می‌کردند، فعال کرد، در کشور امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد و آرامشی بوجود آورد که همه به آن اذعان می‌کنند. این آرامش و امنیت در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی نیز دیده می‌شد.

 

بدهی دولت قبل به اندازه درآمد یک سال دولت بود

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: علاوه بر اینها، دولت با مشکلات دیگری هم روبرو بود. ما نمی‌خواهیم همه مشکلات را بگوییم اما دانستن بخشی از آنها برای مردم خوب است. زمانی که اول کار دولت گفتیم که خزانه دولت را خالی تحویل گرفته‌ایم عده‌ای به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن چنین شرایطی خواست مردم را نسبت به دولت کنترل می‌کند. حالا من بعد از دو سال می‌خواهم عرض کنم که نه تنها خزانه خالی بود، بلکه منفی هم بود.

 

وی همچنین گفت: بدهی حق‌التحریر فرهنگیان، هشت هزار میلیارد تومان بدهی که به خانواده شهدا وجود داشت، شش میلیارد بدهی به سازمان تامین اجتماعی و … وجود داشت و اگر بخواهیم همه بدهی‌های دولت قبل را جمع بزنیم تقریبا به اندازه درآمد یک سال دولت می‌شود که الان با تدبیر، بخشی از آنها پرداخته شده است.

 

برخی با سوءاستفاده از عنوان انتقاد، تخریب کردند

 

علوی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی، گفت: شش ماه قبل از روی کار آمدن این دولت مذاکره با کشورها در ارتباط با مساله هسته‌ای آغاز شده بود. این دولت ادامه‌دهنده مذاکرات قبل بود. ما تردیدی نداریم که تفکرات رهبری از یک عمق و عقلانیت برخوردار است. ایشان از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و در عین حال تاکید می‌کردند که به طرف مقابل اطمینان ندارند. به هر حال این طبیعی است که وقتی یک تیم از طرف کشوری مقابل تیم دیگری قرار می‌گیرد باید از داخل کشورش حمایت شود. مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به طرف مقابل را مطرح کردند و تیم مذاکره‌کننده ما در مقابل قدرت‌های جهانی توانستند بگویند شما باید اعتماد رهبرمان را جلب کنید و همین مساله باعث شد دستاوردهای مهمی از مذاکرات کسب کنیم.

 

وزیر اطلاعات در ادامه سخنانش اظهار کرد: در جریان مذاکرات شاهد اثرگذاری‌های خوب و سازنده‌ای از سوی برخی افراد بودیم که با نگاهی کارشناسانه و منصفانه در همه مقاطع خردورزانه و قانون‌مدارانه به نقد عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دولت می‌پرداختند که انتقادات آنها بسیار ارزشمند بود و به دولت و تیم مذاکره‌کننده بسیار کمک کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در عین حال متاسفانه عده‌ای دیگر نیز با سوءاستفاده از عنوان انتقاد، تخریب را آغاز کردند. این در حالی است که تفاوت‌های بسیاری میان انتقاد و تخریب وجود دارد. در انتقاد، ضمن حفظ احترام و شخصیت طرف مقابل، فکر و سخن او مورد ارزیابی و نقد قرار می‌گیرد اما عده‌ای در قالب انتقاد، تهمت‌هایی مطرح می‌کنند که این موضوع پذیرفته نیست.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به حمایت‌ها، انتقادات و تخریب‌های مختلفی که درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جریان مذاکرات اخیر انجام گرفت، گفت: عده‌ای در قالب انتقاد به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تهمت زدند و حتی آنها را وطن‌فروش معرفی کردند و از مذاکرات به عنوان ذلیلانه یاد کردند؛ این در حالی است که اینگونه موارد نه تنها انتقاد محسوب نمی‌شود بلکه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهیختگان آن نیست.

 

علوی به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند که مسئولان مذاکرات در برابر بی‌صداقتی آمریکا رفتار انقلابی کردند. ایشان همچنین تیم مذاکره‌کننده را افرادی امین، شجاع، متدین و متعهد خطاب کردند و حتی فرمودند که خط تبلیغی دروغی که گفته می‌شود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد.

 

«نوشاندن جام زهر به رهبری»، تهمت به دولت است

 

وی همچنین به برخی ادعاها و اظهارات مبنی بر خروج تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از خطوط قرمز و تلاش دولت بر نوشاندن جام زهر به رهبری، اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره دولت‌ها را با خودشان همراه کرده است و در دولت یازدهم نیز هر روز پیوندی مستحکم‌تر با رهبری برقرار می‌شود. در این شرایط اینکه عده‌ای بگویند دولت قصد نوشاندن جام زهر به رهبری را داشته است، یک انتقاد نیست بلکه تهمت و تخریب است.

 

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه "آنچه در مذاکرات هسته‌ای حاصل شد، نتیجه تلاش تیم مذاکره‌کننده و نیز حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم از دولت یازدهم بوده است"، گفت: پس از مذاکرات لوزان طی چهار نظرسنجی که از سوی وزارت اطلاعات از مردم انجام شد، همواره بین 65 تا 86 درصد از مردم از مذاکرات حمایت کردند و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را در دفاع از حقوق ملت، موفق شناختند. آنها همچنین از اصل مذاکره نیز حمایت‌های بسیاری انجام دادند.

 

کار اطلاعاتی در معرض لغزش‌های بسیاری قرار دارد

 

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر این که کار اطلاعاتی در معرض لغزش‌های بسیاری قرار دارد اظهار کرد: برای این که بتوانیم این کار را در معرض لغزش‌ها و آسیب‌ها بیمه کنیم باید چارچوب‌هایی برای آن تعیین نماییم که در جمهوری اسلامی ایران چارچوب شرع، اخلاق و قانون برای این کار تعیین شده است.

 

وی همچنین در مورد تفاوت‌های دستگاههای امنیتی اطلاعاتی کشورمان با سرویس‌های امنیتی خارجی خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر به دلیل عدم پایبندی به احکام دین و شرع دست دستگاههای اطلاعاتی همواره باز است و ممکن است آنها با استفاده از یک سری روش‌های غیر اخلاقی از طریق شکنجه ، اذیت و آزار و از این دست اقدامات به تخلیه اطلاعات متهمان در اختیار خود بپردازند. اما در جمهوری اسلامی ایران به دلیل این که دستگاه اطلاعاتی درنظام مقید به شرع مقدس اسلام فعالیت می‌کند از این دست موارد مشاهده نمی‌شود.

 

علوی ادامه داد: در جمهوری اسلامی و باآموزه‌های اسلامی نمی‌توانیم چارچوب‌های دستگاههای اطلاعاتی دیگر را دردستگاه اطلاعاتی خود به کار ببریم.

 

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال 89 و ردهنمودهای 10 گانه ایشان در مورد اقدامات اطلاعاتی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر در حال تدوین راهبرد وزارت اطلاعات توسط رهنمودهای دهگانه مقام معظم رهبری در این زمینه هستیم.

 

وی در این زمینه با بیان اینکه تدوین راهبردها در حال گذراندن مراحل پایانی خود است خاطر نشان کرد: این راهبردها بر اساس مجموع رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال تدوین است و ان شاء الله عملیاتی شدن آن موجب افزایش توانمندی وزارت اطلاعات و انطباق بیشتر این وزارتخانه با اخلاق می‌شود.

 

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته از عنوان سربازان گمنام در کشور اظهار کرد: کارکنان وزارت اطلاعات افرادی متدین متعهد و دلسوز و مظلوم هستند که متاسفانه سوء استفاده برخی از افراد از عنوان وزارت اطلاعات و جعل این عنوان باعث ایجاد سلسله سوء تفاهم‌هایی در کشور شده است.

 

علوی در مورد نحوه ی تشخیص سربازان گمنام وزارت اطلاعات از جاعلان این عنوان خاطرنشان کرد: چنانچه مردم مشاهده کردند که فردی خود را به وزارت اطلاعات نسبت می‌دهد اما کار خلاف شرع و اخلاقی انجام می‌دهد بدانند که او از اعضای وزارت اطلاعات نیست.

 

وی همچنین به یکی از موارد سوء استفاده از عنوان سربازان گمنام وزارت اطلاعات اشاره و خاطر نشان کرد: چندی پیش در همدان 3 تن از اعضای یک کارخانه‌دار از سوی افرادی که عنوان وزارت اطلاعات را جعل کرده بودند مورد ربایش قرار گرفتند این افراد تحت عناوین مختلفی نزدیک به یک میلیارد تومان از خانواده این فرد کارخانه‌دار اخاذی کرده بودند اما با اطلاع اداره کل استان پس از انجام اقداماتی لازم ، این افراد دستگیر وبه عدالت سپرده شدند.

 

علوی با تاکید بر این که وزارت اطلاعات نهادی مردم محور است خاطر نشان کرد‌: مردم در موارد مختلف باید هوشیار باشند و از طریق پل ارتباطی 113 همکاری لازم را با دستگاههای اطاعاتی کشور داشته باشند.

 

وزیر اطلاعات در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود در مورد نحوه استعلام صلاحیت‌ها از سوی نهادها و وزارت‌خانه‌های کشور در مورد مدیران میانی با تاکید بر این که ما به دنبال سرک کشیدن در زندگی مردم نیستیم گفت: به دنبال ایجاد آرامش و امنیت هستیم .

 

به دنبال حمایت از سرمایه‌های نظام هستیم

 

وی افزود: در این راستا معتقدیم که مدیران نظام و کادرآن از سرمایه‌های نظام هستند و باید از یک سو از آنها حمایت کنیم و از سویی دیگر از دچار شدن آنها به لغزش جلوگیری کنیم. ما به دنبال این هستیم که از سرمایه‌های نظام حمایت کنیم اما چنانچه خدای نکرده به این نتیجه رسیدیم که او در حال خطا است و دچار لغزش شده است باید به عنوان صیانت از این سرمایه او را متوجه خطا و لغزش خود کنیم.

 

علوی همچنین در مورد این که آیا منع قانونی نسبت به سمت گرفتن افرادی که پاسخ وزارت اطلاعات نسبت به استعلامات آنها منفی بوده است وجود دارد با تاکید بر این که منع قانونی در این زمینه وجو ندارد اظهار کرد: چنانچه وزارت اطلاعات نسبت به استعلامی جوابی منفی بدهد بهتر است که نهاد مربوطه این نظر را اعمال کند. اما او می‌تواند آن فرد مورد نظر را منصوب کند. با این وجود در حال حاضر نوعا در وزارت‌خانه‌ها و دستگاههای نظام این موضوع از سوی دستگاههای مربوطه رعایت می‌شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در وزارت اطلاعات مبنای تایید صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد بر چه اساس است با تاکید بر این که در روند رسیدگی به صلاحیت‌ها وزارت اطلاعات میان دو حق نظام و مردم قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: تلاش کرده‌ایم که در وزارت اطلاعات بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها را از حالت فردی در بیاوریم. و این کار را به یک مجموعه تصمیم‌گیر بسپاریم. در همین زمینه یک شورا به عنوان شورای تعیین صلاحیت و با حضور حدود 8 نفر از کسانی که در این زمینه صاحب خبرگی هستند در نظر گرفته‌ایم. در این شورا همچنین یک روحانی مورد صلاحیت نیز وجود داد در نتیجه تا زمانی که در مورود موضوعی به حجت شرعی نرسند هیچگاه تصمیمی اتخاذ نخواهند کرد.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: کار وزارت اطلاعات احراز صلاحیت افراد نیست بلکه این است که عدم صلاحیت فردی را اعلام کند .

 

به صرف حضور افراد در ستاد انتخابات کاندیدهای سال 88 نمی‌توان آنها را فتنه‌گر خواند

 

علوی همچنین در مورد نگاه وزارت اطلاعات به اتفاقات سال 88 درروند بررسی صلاحیت افراد گفت: مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز اعلام کردند و چارچوب های آن را مشخص نمودند. در همین راستا صرف حضور افراد در ستاد انتخابات کاندیدایی که از سوی شورای نگهبان برای انتخابات تایید صلاحیت شده‌ و تبلیغ کردن از سوی آنها باعث نمی‌شود که آنها را عضوی از فتنه بدانیم.

 

وی خاطر نشان کرد:‌این که حتی افرادی احیانا پیش از بیانات مقامات معظم رهبری نیز مرتکب خطاهایی شده‌اند قابل بررسی است اما وزارت اطلاعات شرعا نمی‌تواند صلاحیت کسانی را که آرامش و مشروعیت نظام را زیر سوال بردند و آسیب رساندند تایید کند.

 

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات به صرف این که افرادی در انتخابات موضعی داشتند و رایی دادند یا فعالیتی در ستادهای انتخاباتی داشتند آنها را مصداق فتنه نمی‌داند. اما حضور درتجمعات ، هنجارشکنی‌ها و تعرض به نیروهای امنیتی و ایجاد چالش امنیتی از جمله مواردی است که چنانچه در جریان یک فتنه انجام شود یا هر جریان دیگری، وزارت اطلاعات خود را موظف به برخورد با آنها می‌داند.

 

وی همچنین با تاکید بر این که در بحث چالش امنیتی مساله گرایش سیاسی وجود ندارد اظهار کرد: تفاوتی نمی‌کند که چالش امنیتی از سوی افراد اصلاح طلب صورت بگیرد یا اصولگرا یا مستقل . چرا که در این موضوع دیگر مساله‌ی گرایشات سیاسی وجود ندارد بلکه جنبه‌ی امنیتی داشتن فعالیت احزاب برای وزارت اطلاعات حائز اهمیت است.

 

وزارت اطلاعات هر بیگانه‌ای که وارد کشور شود را رصد می‌ کند

 

به گزارش ایسنا، علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد نفوذ جاسوس‌هایی از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با استفاده از پوشش‌های مختلف اظهار کرد: وزارت اطلاعات هر فرد بیگانه‌ای را که وارد کشور شود تحت رصد قرار می‌دهد.

 

وی با تاکید بر لزوم افزایش خود حفاظتی در جامعه نسبت به اقدامات جاسوسان مختلف اظهار کرد: در این زمینه کلاس‌های آموزشی زیادی برای بخش‌های عظیم از مدیران کشور برگزار شده است. برای افزایش خود حفاظتی در مردم و آگاه کردن آنها در برابر سرویس‌های جاسوسی نیز فعالیت‌های بسیاری با استفاده از رسانه‌ها و روش‌های مختلف هنری انجام گرفته است که از جمله این موارد می‌توان به انتشار مقالات مختلف در زمینه خود حفاظتی در روزنامه‌ها و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی اشاره کرد.

 

وزیر اطلاعات همچنین به اقدامات این وزارت خانه در تامین امنیت اقتصادی کشور اشاره و خاطر نشان کرد:‌در زمینه امنیت اقتصادی اقدامات خوبی در کشور انجام گرفته است در این راستا وزارت اطلاعات به مباحثی نظیر فرارهای مالیاتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین حمایت از سرمایه گذاران اقتصادی ورود پیدا کرده است.

 

علوی افزود: همچنین در زمینه‌ی فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی و هنری نیز جلسات مختلفی با حضور فعالان این عرصه‌ها در وزارت اطلاعات داشته‌ایم .

 

در تامین امنیت کشور همه افراد باید تلاش کنند

 

وی با تاکید بر این که در تامین امنیت کشور همه افراد باید تلاش کنند اظهار کرد: در گذشته و در جریان مراسم روز دانشجو در سال 89، 90و91 شاهد بودیم که در تعدادی از دانشگاه‌ها این مراسم موجب اخلال نظم خیابا‌ن‌ها می‌شد اما در سالها 92و93 شاهد چنین مسائلی نبودیم.

 

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات امنیت این تجمعات را تامین کرده است اظهار کرد: در تامین امنیت این مراسم‌ها، دانشجویان ، اساتید و کارکنان و میهمان این جلسات، سهم بسیاری داشتند.

 

علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تهدیدهای مختلف امنیتی و اطلاعاتی که علیه کشورمان وجود دارد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته با انواع توطئه‌ها از جمله تهدیدهای نظامی، حضور جاسوسان و … مواجه بوده است. دشمنان ما همواره از تمام توان خود برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند و سرویس‌های اطلاعاتی مختلفی در تلاش هستند تا امنیت کشورمان را به چالش بکشند. در این زمینه در طول دو سال گذشته گروههای تکفیری تلاشهای بسیاری در هدف قرار دادن امنیت کشورمان انجام دادند اما سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی خود امان آنها را بریدند و مانع دستیابی آنها به اهداف تروریستی خود شدند.

 

وی با اشاره به تعدادی از اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام خاطر نشان کرد: در طول دو سال اخیر سربازان گمنام وزارت اطلاعات تلاش‌های بسیاری در تامین امنیت کشور انجام دادند که از جمله این اقدامات می‌توان به دستگیری گروهک تروریستی عامل ترور نماینده خبرگان، مهار دو عملیات انتحاری در راهپیمایی روز قدس سال 93 در شیراز و زاهدان اشاره کرد.

 

وزیر اطلاعات همچنین اظهار کرد:‌عناصر تکفیری در تلاش بودند که در محرم سال 93 یکی از هیات‌های مذهبی را مسموم کنند که با اقدام اطلاعات سربازان گمنام این موضوع مهار شد. همچنین اشراف اطلاعاتی نسبت به نیت عناصر تکفیری در مورد انجام سرقتی مسلحانه در تهران و نیز بمب گذاری در قم از جمله دیگر مواردی بود که سربازان گمنام وزارت اطلاعات وارد عمل شدند.

 

علوی با بیان اینکه تیم‌های مرتبط با داعش نیز تلاش‌های بسیاری در بر هم زدن امنیت کشور داشتند گفت:‌به لطف خدا و با کمک سربازان گمنام وزارت اطلاعات این تیم‌ها شناسایی و دستگیر شدند . از جمله اهدافی که این تیم‌ها به دنبال آن بودند وارد کردن محموله‌هایی از مهمات مورد نیاز برای بمب‌گذاری‌ و نیز انجام عملیات انتحاری در کشور بود.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به هلاکت سرکرده گروههای تروریستی و جاسوسی و خرابکاری در کشور طی سالهای اخیر خاطر نشان کرد:‌ با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام وزارت اطلاعات خرابکاران وسرکرده‌های گروههای تروریستی از جمله ابوالحیث بلوچی، حشام عزیزی که در راس انصارالفرقان قرار داشت و نیز عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی، طارق شعوذعی ، ملامعاض سخنگوی جیش العدل و محمد بزرگ‌زاده به هلاکت رسیدند.

 

وی در پایان در مورد اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام نسبت به خرابکاری هسته‌ای در کشور اظهار کرد: در زمان دولت یازدهم چنین موردی وجود نداشته است و این خرابکاری‌ها مربوط به قبل از ما بوده است.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.