اولویت اصلی صنعت پرداخت الکترونیکی چیست؟

مدیرعامل یک شرکت پرداخت الکترونیکی گفت: آمادگی برای ورود به دوران پس از تحریم ها و حفظ پایداری شبکه پرداخت، اصلاح نظام کارمزدی را به اولویت این حوزه تبدیل کرده است.

عصر بانک؛امیرحسین فتاحی، مدیرعامل شرکت فن آوا کارت با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: حوزه پرداخت الکترونیکی نیز مانند هر بخش دیگری از اقتصاد کشورمان باید خود را برای ورود و فعالیت در فصل جدیدی که در اقتصاد ایران در صورت لغو تحریم ها آغاز می شود، آماده کند. این آمادگی علاوه بر جنبه های سخت افزاری و فنی باید مشمول فضای حاکم بر حوزه کسب و کار نیز باشد.

 

وی افزود: نکته کلیدی در این شرایط لزوم محافظت از دستاوردهایی است که طی دهه لخیر در حوزه پرداخت الکترونیکی بدست آورده ایم. بررسی مقایسه ای زیرساخت ها و توانایی هایی که اکنون در ایران در حوزه پرداخت الکترونیکی از آن برخوردار هستیم با دیگر کشورها نشان می دهد که امکانات ما واقعا کم نظیر است. سطح ارائه سرویس ها، کیفیت خدمات ارائه شده و امنیت موجود در تراکنش ها آن هم تحت یک سرویس آنلاین، امتیازی نیست که هر کشوری از آن برخوردار باشد.

 

فتاحی با اشاره به اتفاقاتی که برای کشورهایی مانند روسیه در جریان تحریم غرب رخ داد، گفت: دیدیم که شبکه پرداخت غیربومی و کاملا وابسته به شرکت های بین المللی برای کشور روسیه در جریان تحریم های اخیر به یک نقطه ضعف تبدیل شده بود و به همین خاطر هم مسئولان این کشور به صورت درصدد ایجاد ساختار داخلی و نابسته به شرکت های بین المللی هستند.

 

مدیرعامل فن آواکارت افزود: چنین شبکه مستقی طی سال های اخیر در کشور ما ایجاد شده و در سخت ترین شرایط هم امتحان خود را پس داده است. فراموش نکنیم که پرداخت یارانه نقدی به صورت الکترونیکی آن هم در یک ساعت مشخص، عملیاتی نیست که بتوان از کنار آن از نظر فنی براحتی عبور کرد. به همین خاطر معتقدم در صورت لغو تحریم ها، علاوه بر اینکه باید زمینه حضور و ارائه خدمات شرکت های پرداخت بین المللی را در ایران فراهم آوریم و از سرمایه گذاری هاو  دانش فنی و تجربه های آن ها بهره ببریم ولی کنار گذاشتن شبکه داخلی، اشتباه بزرگی خواهد بود.

 

این فعال حوزه پرداخت الکترونیکی ادامه داد: از نظر اقتصادی نیز صحیح نیست که درآمد حاصل از کارمزد تراکنش های داخلی را که با پول ملی خودمان انجام می شود به جیب شرکت های خارجی بریزیم. شرکت های بین المللی می توانند در کنار شبکه داخلی ما برای ارائه خدمات به گردشگران در ایران یا تسهیل سفر ایرانیان در خارج از کشور، خدماتی را ارائه کنند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا ساماندهی وضعیت نظام کارمزد همچنان یکی از اولویت های اصلی حوزه پرداخت الکترونیکی است و تأخیر در این ساماندهی قطعا زیان های بیشتری را در آینده به زیرساخت ها و فضای حاکم بر این کسب و کار وارد می کند.

 

مدیرعامل شرکت فن اوا کارت گفت : این پذیرش باید در جامعه ایجاد شود که هر کدام از ما به میزان نفعی که از یک خدمت  می بریم، هزینه آن را پرداخت کنیم. خدمت پرداخت الکترونیکی هم از این قاعده مستثنی نیست و هزینه های سنگین ارائه آن باید از سوی تمامی ذینفعان تقبل شود. طبیعتا هرکس نفع بیشتری می برد باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.