ارسال پیامک کارگران فاقد بیمه به سامانه 30001633 تا چه روزی تمدید شد؟

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه تا کنون 300 هزار کارگر به سامانه 30001633 پیامک ارسال کرده اند گفت: مهلت ارسال پیامک تا 20 شهریور ماه 94 تمدید شد.

عصر بانک؛هادی ابوی با اشاره به استقبال کارگران کشور از سامانه پیامکی ثبت اطلاعات گفت: تا کنون 300 هزار نفر به این سامانه پیامک ارسال کرده اند.

 

وی گفت:کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می‌توانند بدون هیچ منعی جهت ثبت نام در این بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت خود را به سامانه 30001633 پیامک کنند. به عنوان نمونه کارگران تهرانی پیش شماره 021 و شماره تلفن ثابت خود را به این سامانه پیامک کنند.

 

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه مهلت ارسال پیامک تا 5شهریور ماه سال جاری بود افزود: به دلیل استقبال گسترده این مهلت را تا 20شهریور ماه سال جاری تمدید کردیم. اکنون کارگران از سراسر کشور می‌توانند به این سامانه پیامک ارسال کنند.

 

ابوی با بیان اینکه حدود 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور فعالیت می‌کنند گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کارگاه‌های زیر زمینی مشغول به کارند که از طریق این سامانه و بانک اطلاعاتی امکان شناسایی آنها فراهم می‌شود.

 

وی در ادامه به کمیته امور بانوان کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع یکی از تأکیدات سازمان جهانی کار است. در میان مجموعه کارگری معمولاً‌ آقایان فعالیت دارند و کمتر بانوان به چشم می‌خورند اما با تشکیل این کمیته مجموعه ای از بانوان نیز به عضویت در آمده اند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.