جشنواره نقد نظام بانکی برگزار می‌شود

برای نخستین بار در کشور، بانک اقتصادنوین جشنواره نقد نظام بانکی را با محوریت بانک اقتصادنوین برگزار می‌کند.

عصر بانک؛حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: با توجه به گستره رسانه‌های ارتباطی در جامعه و نیز تاثیر مقالات و نقدهای نگارش شده از سوی رسانه‌ها به عنوان ارکان تخصصی و منابع مورد اعتماد در ذهن مخاطبان، بی‌شک مقالات و نقدهای این رسانه‌ها در رابطه با عملکرد و برنامه‌های هر سازمانی می‌تواند موجب تسهیل دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان شود.

 

وی با اشاره به اینکه بانک اقتصادنوین نقد سازنده را ارج می‌نهد، گفت: پایش مستمر نقدها و مقالات نگارش شده در خصوص نظام بانکی و به طور مشخص بانک اقتصادنوین تصویرگر بازخوردهای جامعه از فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی سازمان خواهد بود و نقاط قوت و ضعف را یادآوری می‌کند.

 

معتمدی با بیان اینکه نظام بانکی پارسال، سال سختی را پشت سر گذاشت و حال عمومی برخی از ذی‌نفعان خوب نبود، گفت: از سه گروه ذی‌نفعان نظام بانکی در سال گذشته سپرده‌گذاران در شرایط مطلوب قرار داشتند ولی شرایط برای سهامداران مساعد نبود ضمن اینکه شرایط کارکنان بانک نیز در این سال متوسط بود.

 

وی با اشاره به معضل مطالبات معوق، دقت‌ها و سختگیری‌های نهادهای نظارتی در سال گذشته یادآور شد: بانک اقتصادنوین پارسال را نسبتا خوب به پایان رساند و عملکرد آن مورد تایید دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و موفق شد به نسبت سایر بانک‌ها سود مناسب‌تری بین سهامداران تقسیم کند.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین به فعالیت 20 هزار شعبه بانکی با بیش از 200 هزار پرسنل اشاره کرد و افزود: بانک‌ها در 10 سال گذشته در معرض فشارهای زیادی بوده‌اند و هر دولتی فارغ از گرایش‌های سیاسی، راه حل مشکلات را در بانک‌ها جست‌وجو کرده به همین دلیل همیشه روی بانک‌ها فشار بوده است.

 

به گفته وی، اقتصاد کشور ما هنوز بانک محور است و عمده تامین مالی از سوی نظام بانکی انجام می‌شود که این امر فشار زیادی را روی بانک‌ها وارد کرده است.

 

معتمدی با اشاره به صحبت‌های متعدد مبنی بر لزوم اصلاح نظام بانکی ایران گفت: این در حالی است که هیچ‌گاه تعریفی از اصلاح اعلام نشده و مشخص نبوده که کجای نظام بانکی باید اصلاح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در کشور به اندازه کارکنان پشت باجه بانک‌ها تحت فشارهای متعدد نیست این درحالی است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود که بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات مالی با هوشیاری و فداکاری همین کارکنان کشف می‌شود.

 

در این مراسم محمد صدرهاشمی‌نژاد بنیانگذار بانک اقتصادنوین نیز در سخنانی گفت: توجه به نظام بانکی و بازار بورس زمینه را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم می‌کند.

 

وی افزود: با همین تفکر طرح توسعه بازار بورس و تاسیس بانک‌های خصوصی در کشور کلید خورد ولی امروز با وجود گذشت سال‌ها از این اتفاقات مهم، هنوز بازار سرمایه و بانک‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

 

وی با اشاره به اینکه رونق و توسعه بازار پول و سرمایه بهترین فرمول برای توسعه کشور است، گفت: تمام کشورهای موفق در دنیا از این فرمول بهره بوده‌اند.

 

مجید رضاییان استاد ارتباطات نیز در این مراسم در تشریح جزییات جشنواره نقد گفت: نخستین جشنواره نقد صنعت بانکداری محوریت بانک اقتصادنوین در سه گروه رسانه‌ای شامل رسانه‌های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو)، رسانه‌های مکتوب (روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و مجلات اقتصادی) و رسانه‌های فضای مجازی (سایت‌ها، خبرگزاری‌ها) برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: آثاری در این جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت که با موضوعات نقش نظام بانکی در حوزه تولید، نقش نظام بانکی در حوزه سرمایه‌گذاری، نقش نظام بانکی در حوزه خدمات و مشتری‌مداری و نقش نظام بانکی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی تولید و منتشر شده باشند، آثاری مرتبط با بانک اقتصادنوین، در اولویت بررسی‌ها و انتخاب قرار خواهند گرفت.

 

به گفته رضاییان سوژه محوری شامل سوژه‌های درگیر، عمقی و ساختاری، برخورداری از پشتوانه تحلیلی متکی به آمار و اطلاعات کارشناسی، کشف نقاط قوت و ضعف تازه، برخورداری از نظرات موافقان و مخالفان کارشناس در نقد مورد بررسی، ارائه راهکار و پیشنهاد کارشناسی و ادبیات موضوع، زبان مناسب و انسجام ساختاری از جمله معیارهای انتخاب مقالات و نقدهای تخصصی رسانه‌ای این جشنواره خواهد بود.

 

وی گفت: مقالات و نقدهای نگارش شده باید در دوره زمانی اول فروردین ماه 1393 تا 10 دی ماه 1394 تولید و منتشر شده باشد، شرکت‌کنندگان از ابتدای مهر تا 10 دی ماه امسال برای ارسال آثار مهلت دارند.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.