حال عمومی سهامداران بانکی در سال گذشته خوب نبود

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: نظام بانکی در سال گذشته سال سختی را پشت سر گذاشت و حال عمومی برخی از ذینفعان و سهامداران بانکی خوب نبود.

عصر بانک؛حسن معتمدی در جمع خبرنگاران، افزود: این در حالی است که حال عمومی کارکنان بانک ها متوسط بود و در برخی مواقع فشارهایی را نیز متحمل می شدند.

 

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین به فعالیت 20 هزار شعبه با بیش از 200 هزار پرسنل نظام بانکی اشاره کرد و افزود: بانک ها در 10 سال گذشته در معرض فشارهای زیادی بوده اند و هر دولتی فارغ از گرایش های سیاسی، راه حل مشکلات را در بانک ها جست و جو کرده به همین دلیل همیشه روی بانک ها فشار بوده است.

 

به گفته وی، اقتصاد کشور ما هنوز بانک محور است و 90 درصد تامین مالی از سوی نظام بانکی انجام می شود که این امر فشار زیادی را روی بانک ها وارد کرده است.

 

معتمدی با اشاره به صحبت های متعدد مبنی بر لزوم اصلاح نظام بانکی ایران، گفت: این در حالی است که در هیچ زمانی تعریفی از اصلاح اعلام نشده و مشخص نبوده است که کجای نظام بانکی باید اصلاح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچکس در کشور به میزان کارکنان پشت باجه بانک ها تحت فشارهای متعدد نیست این درحالی است که هیچگاه اعلام نمی شود که بسیاری از سوءاستفاده ها و تخلفات مالی با هوشیاری و فداکاری همین کارکنان کشف می شود.

 

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به معضل مطالبات معوق و سختگیری های نهادهای نظارتی در سال گذشته، اظهار داشت: در عین حال بانک اقتصاد نوین سال گذشته را نسبتا خوب به پایان رساند و عملکرد آن مورد تایید دستگاه های نظارتی قرار گرفت و موفق شد یکی از بهترین سودها را بین سهامداران تقسیم کند.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.