تسهیلات ویژه بانکی به واحدهای صنعتی کوچک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رایزنی این وزارتخانه با بانک‌ها برای اختصاص تسهیلات ویژه به واحدهای صنعتی کوچک خبرداد.

عصر بانک؛ محمدعلی سید ابریشمی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری مذاکرات مستمر با بانکها در تلاش است که تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای صنعتی کوچک در نظر گرفته شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خروج از وضعیت رکود و بهبود وضعیت فعلی اقتصاد را در گرو صحت آمار و اطلاعات ارایه شده توسط استان‌ها برشمرد و افزود: پایه هرنوع تصمیم گیری صحیح در کشور در گرو آمار واقعی است؛ این در حالی است که واحدهای صنعتی با توجه به نرخ سود تسهیلات بانکی به راحتی نمی توانند روی پای خود بایستند، لذا باید تمهیداتی در نظرگرفت که هم بانکها با مشکل روبه رو نشوند و هم واحدهای صنعتی بتوانند از منابع مالی بانکها بهره مند شوند.

 

وی، تامین وثیقه بانکی را از دیگر معضلات تولیدگران برشمرد و تصریح کرد: با همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می توان بخشی از این وثایق را تامین کرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن تشریح وضعیت کیفی شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور، به موضوعاتی نظیر معافیت مالیاتی در شهرک ها و نواحی صنعتی، واگذاری شهرک ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی، اتمام به موقع پروژه‌های نیمه تمام و برگزاری به موقع مجامع هریک از شرکت‌های استانی اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.