لطفا پیامک فولکس واگن را نخوانید

امروزه استفاده از تلفن همراه به مهم‌ترین دلیل مرگ‌ومیرهای ناشی از سوانح رانندگی تبدیل شده است.

عصر بانک؛فولکس واگن برای یادآوری خطرات بالای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، افرادی را که به یکی از سینماهای شهر پکن در چین رفته بودند، غافلگیر کرد. این کمپین با همکاری آژانس تبلیغاتی اوگیلوی در چین طراحی و اجرا شد. طبق روال معمول تماشاگران چینی وارد سالن سینما شدند، روی صندلی‌های خود نشستند و منتظر شروع فیلم شدند. در تمام دنیا رسم است که پیش از شروع فیلم یک یا چند آگهی تبلیغاتی روی پرده نمایش داده می‌شود اما این بار تبلیغ فولکس واگن یک تبلیغ معمولی نبود. 

در ابتدای این تبلیغ، اتومبیلی در حال حرکت کردن در یک جاده مستقیم نشان داده می‌شود. این اتومبیل چند ثانیه به حرکت خود ادامه می‌دهد به‌طوری‌که کم‌کم حوصله تماشاگران سر می‌رود ولی باز هم هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و اتومبیل به راه خود ادامه می‌دهد.

در همین لحظه برای تمام تماشاگرانی که در سالن سینمای شهر پکن حضور داشتند، به‌وسیله یک سیستم مرکزی پیامکی ارسال شد. آنها گوشی‌های خود را بیرون آوردند و مشغول خواندن پیامک شدند و درست در همین هنگام اتومبیلی که در تبلیغ فولکس واگن در حال حرکت بود به کنار جاده منحرف شد و با درختان کنار جاده برخورد شدیدی کرد. تماشاگران با شنیدن صدای برخورد اتومبیل با درختان شوکه شدند. پس از آنکه توجه تماشاگران به پرده نقره‌ای سینما جلب شد، این جمله روی آن نقش بست: «امروزه استفاده از تلفن همراه به مهم‌ترین دلیل مرگ‌ومیر پشت فرمان اتومبیل تبدیل شده است. می‌خواستیم به شما یادآوری کنیم چشمتان همیشه به جاده باشد.» و در انتها لوگوی شرکت فولکس واگن به این کمپین تبلیغاتی خلاقانه پایان بخشید.

 
 
/دنیای اقتصاد
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.