سهامداران تا نیمه دوم سال صبر کنند

یک کارگزار بورس تهران با بیان اینکه گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها بهتر از گزارش 3 ماهه آنها خواهد بود، گفت: با توجه به اثرگذاری توافق هسته‌ای و نیز انتشار گزارش‌های بهتر، سهامداران تا نیمه دوم سال صبر کنند.

عصر بانک؛میثم ابوالقاسمی- کارگزار بورس اوراق بهادار تهران- در خصوص علت روند نزولی بورس گفت: بازار سرمایه به گزارش 3 ماهه شرکتها واکنش منفی نشان داده است زیرا شرکتها در گزارش‌های خود عملکرد مطلوبی نداشتند و پیش‌بینی‌های محتاطانه‌ای ارائه کردند.

 

وی افزود:با توجه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، وضعیت بازار سرمایه باید بهبود می‌یافت اما همزمان با مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای گزارش‌های 3 ماهه شرکتها ارائه شد و عملکرد شرکتها آنطور که پیش‌بینی می‌شد نبود یعنی شرکتها با افت چشم گیر مواجه شدند این در حالی است که پیش بینی می شود که در گزارش های 6 ماهه شرکتها کاهش سود اصلاح شده و گزارش محتاطانه آنها واقعی تر شود تا شوق خرید در بازار احیا گردد.

 

این کارگزار بورس عنوان کرد:البته سیاست های دولت نیز در ارائه گزارش محتاطانه شرکتها بی‌تاثیر نبود به طوری که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و بهره مالکانه معادن موجب شد تا شرکت‌هایی که سهم زیادی از بازار دارند تحت تاثیر این تصمیمات قرار گیرند.

 

ابوالقاسمی چشم انداز بازار را مثبت دانست و اعلام کرد: در صورتیکه که توافق هسته‌ای اجرا شود تاثیر خود را در نیمه دوم سال روی سهام شرکتها می‌گذارد که در این شرایط بازار منتظر نخواهد ماند و قطعا رشد خود را آغاز می‌کند، لذا سهامداران بهتر است تا نیمه دوم سال صبر کنند.

 

وی تصریح کرد:این در حالی است که در کنار تصمیمات سیاسی و تاثیر آن بر بازار سرمایه، تصمیمات اقتصادی نیز در بهبود روند بورس موثر است به طوری که دولت باید در خصوص مباحثی همچون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و بهره مالکانه معادن تجدید نظر کند تا بتواند شرکتها را از این وضعیت نجات دهد.

 

وی با بیان اینکه در صورت آغاز روند صعودی بورس، حجم تقاضا بر عرضه غلبه می‌کند، افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده چشم انداز بازار سرمایه مثبت است و افت چشم‌گیری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین بازار تا قبل از نیمه دوم سال نوسانات کمی را تجربه می‌کند که در این شرایط صبر کردن معقولانه است.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.