تقدیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد بانک ملی ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: نظام بانکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نهادهای فعال در اقتصاد کشور است که عملکرد مناسب آن باعث ثبات و تعادل در کشور می‌شود.

عصر بانک؛دکتر ارسلان فتحی‌پور در همایش بررسی عملکرد بانک ملی ایران که با حضور مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک در باشگاه آجودانیه این بانک در حال برگزاری است، با اشاره به شرایط رکود نسبی در کشور گفت: نقش بانک‌ها در این شرایط در تامین مطالبات به حق مردم و فعالان اقتصادی بویژه در دوره پس از تحریم مهم‌تر شده است.

 

 وی افزود: نظام بانکی در این شرایط باید کارایی خود را جهت تامین مالی اقتصاد، حمایت از تولید، ایجاد تعادل در بازارها، ارتقای ارزش پولی، جلوگیری از تورم و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها ارتقا دهد. 

فتحی‌پور با عنوان اینکه در اقتصاد ایران، سهم بانک‌ها در تامین منابع مالی بسیار بالا و مهم است، تاکید کرد: بلوکه شدن و عدم چرخش منابع بانکی آثار سوئی در اقتصاد کشور دارد و لذا بانک‌ها جهت ایجاد رونق‌بخشی به اقتصاد کشور و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری باید نسبت به وصول مطالبات معوق تلاش کنند.

 به گفته وی، بانک‌ها به عنوان امین سپرده‌گذاران باید در پرداخت تسهیلات با دقت و نظارت بیشتری عمل کنند و بحث حمایت از تولید نباید در بحث پرداخت بهینه تسهیلات خللی وارد کند.

 فتحی‌پور با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات نظام بانکی، انتظارات از بانک‌ها را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در کنار بانک‌ها، بازار سرمایه نیز به عنوان بخش حامی تولید باید پویا و فعال شود و با تقویت ابزارهای نوین مالی، حمایت جدی از بخش تولید داشته باشد. 

وی اصلاح و ارتقای وضعیت حقوقی و معیشتی کارکنان بانک‌ها را در نحوه بهتر ارائه خدمات به مشتریان و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور موثر عنوان و تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت جدی در این زمینه فعال است و اقدامات خاصی را مدنظر دارد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به سابقه 87 ساله بانک ملی ایران و خدمات گسترده آن اظهار داشت: کارکنان این موسسه بزرگ اقتصادی کشور باید به خود ببالند که در سازمانی فعالیت می‌کنند که منشأ خدمات زیادی برای اقتصاد کشور بوده است.

 وی گفت: وضعیت مالی بانک ملی ایران روند خوبی پیدا کرده و صورت‌های مالی آن بطور مطلوبی بهبود یافته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.