کارگروه مشترک بانک دی و صندوق ضمانت صادرات تشکیل می‌شود

مدیران عامل بانک دی و صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه‌ای بر گسترش تعاملات بین بانک و صندوق در راستای ارائه خدمات بانکی هرچه بهتر و حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات‌گرا تاکید کردند.

عصر بانک؛به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر احمد شفیع‌زاده در دیدار با سیدکمال سیدعلی از آمادگی بانک دی در زمینه ارائه انواع خدمات بانکی اعم از ریالی و ارزی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده خبر داد.

 

مدیرعامل بانک دی همچنین با اعلام خبر ایجاد مرکز ارائه خدمات به صادرکنندگان در محل ساختمان جدید بانک واقع در خیابان خالد اسلامبولی تصریح کرد: حمایت‌های همه جانبه در اجرای اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق مقاوم کردن اقتصاد کشور از طریق حمایت‌های اعتباری از  صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی از جمله اولویت‌های بانک دی در سال جاری است.

 

همچنین علی مهبودی ـ عضو هیات مدیره و معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی ـ در این جلسه با ارائه آماری از عملکرد بانک دی در حمایت از صادرکنندگان تاکید کرد که پرونده‌های مشتریان صادراتی با رعایت ضوابط مقرر در اولویت بررسی بانک قرار خواهند گرفت.

 

دکتر سیدعلی ـ مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ـ نیز با تقدیر از اقدامات بانک دی در حمایت از صادرکنندگان خواستار افزایش حجم همکاری‌های دوطرفه شد.

 

در این دیدار طرفین توافق کردند که کارگروه مشترک بانک دی و صندوق ضمانت صادرات ایران در زمینه بازنگری تفاهم نامه به منظور گسترش ابعاد همکاری‌های فی مابین تشکیل و مفاد تفاهم نامه مورد بازنگری قرار گیرد.

 

مدیران ارشد بانک و صندوق همچنین درباره موضوعات دیگری از قبیل کمک به بازیافت موقعیت تجاری صادرکنندگان در صورت بروز ریسک‌های سیاسی و تجاری، عملکرد آماری صندوق ضمانت صادرات ایران، عملکرد آماری حمایت‌های اعتباری بانک دی، وضعیت کارگزاران طرف قرارداد صندوق، موضوعات مربوط به صدور ضمانت نامه، بیمه نامه خریدار، (بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی ) و همچنین حمایت‌های لازم از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به بحث پرداختند.

 

همچنین در این جلسه اعلام شد با توجه به افزایش آمار پرونده‌های خسارتی که متضمن مشکلات بعدی برای بانک و صندوق خواهد بود موضوع اعتبارسنجی مشتریان به عنوان یک موضوع با اهمیت مورد توجه جدی طرفین قرار گیرد و در این زمینه و قبل از صدور ضمانت‌نامه همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه شناخت کافی از متقاضیان  و اهلیت آنها انجام شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.