تاکید بر ضرورت تداوم افزایش سرمایه بانک شهر

مدیرعامل بانک شهر با بیان این‌ که افزایش سرمایه این بانک موفقیت بزرگی در یک سال ‌اخیر بوده است، بر ضرورت تداوم این امر تاکید کرد.

عصر بانک؛به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمدپورزرندی با بیان این مطلب اظهار کرد: کل افزایش سرمایه بانک شهر از 4هزار میلیارد ریال به 8هزار میلیارد ریال در یک سال اخیر محقق شده است و این در حالی است که با وجود تصویب افزایش سرمایه در تیرماه سال گذشته، نقدینگی حاصل از این میزان به دلیل طی شدن مراحل اداری در سه ماه آخر سال در اختیار بانک شهر قرار گرفت.

 

وی با بیان این ‌که توزیع سود سهام تقسیمی بانک شهر در این مرحله افزایش سرمایه معادل 150ریال است، افزود: سال گذشته میزان این سود، با سرمایه 4هزار میلیارد ریال، 140ریال بود و امسال با افزایش سرمایه صورت گرفته، سود تقسیمی در واقع 300ریال است که با تصویب در مجمع فوق‌العاده، شرایط پرداخت به صورت 50درصد نقد و 50درصد سهام جایزه، در نظر گرفته شد.

پورزرندی با تاکید بر اهمیت افزایش سرمایه پایه، اظهار کرد: تمام سرمایه‌گذاری‌ها، اقدامات و مسائل ارزی بانک‌ها ارتباط مستقیمی با سرمایه پایه دارد که هر چه این سرمایه بیشتر باشد میزان اعتبارات بیشتری نیز مشمول حال ذینفعان واحد اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: همچنین هرگونه مبادله‌ای با سایر بانک‌ها در بخش‌های ارزی و سرمایه‌گذاری به نسبت سرمایه پایه انجام می‌شود و از این رو، افزایش سرمایه و تداوم آن بسیار حائز اهمیت است. 

به گفته پورزرندی، در همین رابطه و بر اساس تصویب مجمع، هیئت‌مدیره بانک موظف شده است تا نسبت به ارائه ساز و کار افزایش سرمایه از 16هزار میلیارد ریال به 20هزار میلیارد ریال از محل مطالبات سهام‌داران و سود انباشتنه بنا بر درخواست سهام‌داران طی دو سال متوالی اقدام کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.