همکاری 10 درصدی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تنها 10 درصد از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری می‌کنند که در صورت پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها می‌توان سرانه 750 محله را برابر با شهرها کرد.

عصر بانک؛سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم باید در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده پیشرفت 10 درصدی داشته باشیم، گفت: ما سعی داریم بر خلاف رشد کمیتی در حوزه کیفیت پیشرفت داشته باشیم.

 
وی در ادامه افزود: در بخش مسکن هدف اصلی ما آن است که 300 هزار تسهیلات نوسازی به متقاضیان اعطا کنیم که این تسهیلات باید توأم با خدمات زیرساختی در محلات هدف باشد.
 
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم باید 900 محله در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و 750 محله در بافت‌های فرسوده پیشرفت داشته باشند و پیشرفت آنها به حدی باشد که متوسط سرانه آنها برابر با متوسط سرانه شهرها باشد.
 
ایزدی اظهار داشت: تأمین خدمات عمومی و ارتقای زیرساخت‌ها و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی سه هدف اصلی ما در برنامه‌های سال 94 است.
 
ایزدی در ادامه توضیح داد: اعطای 300 هزار تسهیلات مسکن بستگی به همکاری بانک‌ها دارد که در حال حاضر تنها 10 درصد از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نوسازی همکاری می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز تمامی بانک‌ها حاضر به همکاری در پرداخت تسهیلات نوسازی نیستند و از سویی دیگر بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را اختیاری کرده است بنابراین بانک‌ها هیچ اجباری برای پرداخت تسهیلات ندارند.
 
وی در ادامه یادآور شد: در آینده نزدیک جلسه‌ای به بانک مرکزی برگزار خواهیم کرد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها اجباری شود.
 
 
/باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.