اهمیت ایجاد اتحاددرمحیط کار

متحد یا همدل با شما کسی است که به دیگر فرد یا افراد گروه قدرت می‌بخشد یا از آنها حمایت می‌کند.

عصر بانک؛از زمانی که رهبری برنامه‌ریزی‌ها را برعهده گرفتم برای ماه‌ها افراد مختلف با این پرسش نزد من می‌آمدند که چگونه می‌توانند مثمرثمر واقع شوند و این برایم بسیار خوشحال کننده بود.

سپس دریافتم در بیشتر موارد افراد تصویر بزرگی را در ذهن خود ترسیم می‌کنند و می‌خواهند با طراحی یک رویداد یا یک ابتکار عمل وارد کار شوند؛ البته این نوع تعهد بسیار مهم است. ما نیاز داریم افراد پیش قدم شوند و زمان و منابعشان را با هدف ایجاد تنوع به‌کار اختصاص دهند. اما راه‌های دیگری هم برای تاثیرگذاری وجود دارد. 

موقعیت زیر را در نظر بگیرید: تا به حال چند بار اتفاق افتاده است که در جلسه‌ای حضور داشته باشید و متوجه شده باشید خانمی که روبه‌روی شما نشسته قصد دارد به نکته‌ای اشاره کند اما نمی‌تواند صدایش را بلندتر کند؟ چه تعداد خانم بسیار ماهر می‌شناسید که خودشان را به این دلیل که صد در صد آمادگی ندارند، برای ارتقای رتبه کاندیدا نکرده‌اند؟ (تحقیقات نشان داده که مردها با 60 درصد آمادگی هم به راحتی کاندیدای ارتقای رتبه می‌شوند.) تاکنون در میزگردهایی که شرکت کرده‌اید متوجه شباهت‌های میان افراد شده اید؟ در میزگردها و بسیاری از سناریوهای مشابه افراد نباید به تنهایی کنار گود بنشینند و یکدیگر را تماشا کنند بلکه مهم آن است که پشتیبان هم باشند. 

چند بار اتفاق افتاده در میزگردی حضور داشته باشید و به شباهت افراد توجه کنید.

اگر بخواهیم با ساده‌انگارانه‌ترین تعریف شروع کنیم، متحد یا همدل با شما کسی است که به دیگر فرد یا افراد گروه قدرت می‌بخشد یا از آنها حمایت می‌کند. فرصت‌هایی اینچنین در میان حجم کار و زندگی ما گم شده اند، احتمالا آنها را نمی‌بینیم یا شاید تصور می‌کنیم که چیزی برای ارائه نداریم.
طی سال‌ها به بسیاری از زنان مشاوره داده‌ام. این برای من به این معناست که مستقیما می‌توانم با انواع چالش‌های احتمالی زنان در ارتباط باشم. اما شاید برای دیگر گروه‌ها متحد یا همدل خوبی نباشم زیرا مسائل آنها الزاما برایم قابل درک نیست. زمانی که رهبری برنامه‌ریزی‌ها را برعهده گرفتم، نمی‌دانستم چگونه می‌توان تاثیرگذار بود و این مساله به‌زودی به مهم‌ترین چالش من بدل شد. اعضای دو گروه آفریقایی-آمریکایی و نماینده کارکنان ال جی بی تی که علاقه‌ها و سلیقه‌های مشترک داشتند برای حل مشکل خود نزد من آمدند. این دو گروه از کمبود بودجه در معرفی شرکت برای جذب نیرو شکایت می‌کردند؛ زمانی که برای پیگیری این فعالیت‌ها درخواست بودجه کرده بودند، به آنها گفته شد که پولی موجود نیست. وقتی به نمودار بودجه نگاهی انداختیم متوجه شدیم که بودجه برخی گروه‌ها بیش از اندازه تامین شده بود. ما بودجه را مجددا متعادل کردیم تا همه گروه‌ها برای عملکرد بهتر توانمند شوند. 

این اقدام شاید کوچک به نظر برسد اما در واقع با توجه به معیارهای زمان و تلاش، بیش از این در توانم نبود. اما همین اقدام تغییر شگرفی ایجاد کرد. همدلی یا اتحاد الزاما منوط به اختصاص زمان و پول زیاد نیست، بلکه می‌تواند به سادگی اختصاص زمانی برای گوش دادن واقعی به چالش‌های پیش روی افراد و تشخیص و درک آنها باشد، در واقع یعنی درک موقعیت آنها و در اختیار گذاشتن ابزاری که برای حل مشکلشان به آن نیاز دارند. 

همدلی یا اتحاد الزاما به معنی اختصاص زمان و پول زیاد نیست. 
یک کنش عادی را در نظر بگیرید که می‌تواند آنقدر قوی باشد تا به درآمدی منجر شود که نه تنها کارکنان در حال خدمت بلکه همکاران آینده را نیز مورد حمایت قرار دهد. 

کار را چگونه آغاز کرده اید؟ آیا همدلی یا اتحاد یک مهارت است؟ شما در طول زمان توانایی‌های بیشتری به دست می‌آورید پس باید آمادگی اشتباه کردن را داشته باشید. پیش از هر چیز موضوعات را بشناسید. با همکارانتان صحبت کنید تا بفهمید چالش‌های پیش روی آنها چیست. افراد اصولا از برداشتن این قدم می‌ترسند چون نمی‌خواهند همکاری جسور باشند یا ریسکی پرهزینه کنند اما من دریافتم که افراد مشتاق به برقراری ارتباط و خدمت رسانی هستند. شاید غیرعادی یا ساده انگارانه به نظر آید که به مردم کمک کنیم تا در آسایش باشند و گفت‌وگو با آنها را از چالش‌های پیش رویشان یا تجربه‌های گذشته شان آغاز کنیم. 

در مرحله دوم خود را بشناسید، با موضوعاتی مرتبط شوید که بر اساس تجارب شخصی خود درکی از آنها دارید و گرایش‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را بشناسید. 

در مرحله سوم، هر زمان و هر طور که می‌توانید، وارد عمل شوید. این عمل می‌تواند به آسانی ترغیب برای مشارکت تمام و کمال در مباحثه‌ای تیمی یا اطمینان از گنجاندن دعوت شام در برنامه باشد. عمل شما حتی می‌تواند اختصاصی‌تر باشد مثل پیوستن به گروهی با علاقه‌های مشترک، یا ایفای نقش به عنوان استاد راهنما یا اسپانسر برای یک کارمند توانمند و با مهارت از گروه‌هایی که در منصب‌های رهبری کمتر به‌کار گرفته می‌شوند. 

به عنوان مثالی عملی، در کسب وکار خود و در حوزه تکنولوژی دیجیتال سعی کرده‌ایم بر سر جنسیت بحث و تبادل نظر کنیم، بحث‌هایی بر سر ویژگی‌های زنان که در روش کاری ما می‌تواند سود آور باشد. درواقع گفت‌وگو در مورد جنسیت را به عنوان موضوعی استاندارد در بحث‌های پس از پروژه جا دادیم و جایزه قهرمان برنامه نوآورانه، هر سال به یکی از اعضای این پروژه اهدا می‌شود.  هر عمل مثبتی (کوچک یا بزرگ) به پروراندن محیطی کمک می‌کند که در آن گروه‌های گوناگون بتوانند آنچه را می‌خواهند طلب کنند و از حمایتی که برای رسیدن به هدف نیاز دارند، دلگرم باشند. 
 

نویسنده: Kelley Mavros

مترجم: مرجان مرادی

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.