احتمال تغییر جدید در شرایط دریافت وام 80 میلیونی مسکن

به گفته عضو هیات مدیره بانک مسکن وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی می‌ماند و ممکن است برای سال آینده مجددا افزایش سقف وام را شاهد باشیم.

عصر بانک؛عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی می‌ماند و ممکن است برای سال آینده مجددا افزایش سقف وام را شاهد باشیم.

 

ابوالقاسم رحیمی انارکی در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات اخیر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران مبنی بر ارائه درخواست افزایش سقف وام مسکن از 80 میلیون تومان به 120 میلیون تومان به بانک مرکزی گفت: بانک مسکن هیچ گونه درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بانک مرکزی نداشته است.

 

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی می‌ماند و ممکن است برای سال آینده مجددا افزایش سقف وام را شاهد باشیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال حذف یا تعدیل برخی شرایط فعلی دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با استفاده از صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن وجود دارد، اظهار کرد: در حال بررسی شرایطی هستیم که بر اساس آن برخی شرایط فعلی را به نفع مردم تعدیل کنیم که تا یکی دو هفته آینده شرایط جدید ابتدا به اطلاع وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی و سپس در صورت تأیید به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

رحیمی انارکی افزود: برخی می‌گویند ممکن است دریافت‌کنندگان وام جعاله (تسهیلات تعمیر مسکن)‌ به دلیل پایین بودن میزان مبلغ وام (10 میلیون تومان) از لیست ممنوعه‌ها حذف شوند و آنها هم بتوانند وام 80 میلیون تومانی بگیرند؛‌ ولی این حرف صحیح نیست؛ چون کسی که وام جعاله دریافت کرده، قطعا در برابر ارائه سند واحد مسکونی توانسته این تسهیلات را بگیرد بنابراین او خانه داشته است؛ در حالی که وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم تنها به خانه‌اولی‌ها داده می‌شود و این گونه اظهارات صحیح نیست.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ذکر مصادیقی از شرایط فعلی دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن که قرار است حذف یا تعدیل شوند به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به عنوان مثال یکی از شرایط فعلی، متأهل بودن در هنگام دریافت وام است؛ البته الآن مجردها می‌توانند حساب افتتاح کنند اما باید در هنگام دریافت وام متأهل باشند ولی قصد داریم تا این شرط را حذف کنیم و اعلام کنیم که مجردها هم می‌توانند تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن دریافت کنند.

 

عضو هیئت مدیره بانک مسکن تأکید کرد: البته فعلا این تغییر و تحولات در دست بررسی است و اجرایی شدن آنها قطعی نیست؛ ممکن است بانک مرکزی درخواست بانک مسکن را رد کند که در آن صورت شرایط فعلی دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی ساخت یا خرید مسکن به قوت خود باقی خواهند ماند.

 

 

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.